Πέμπτη 3 Ιουνίου 2010

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ & ΠΑΡΕΚΤΡΟΠΕΣ

ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων – Ζεφυρίου – Φυλής
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΩΝ

Όπως είναι γνωστό τελείωσε η αποτίμηση των κενών και πλεονασμάτων της πρώτης φάσης, για να γίνουν οι τοποθετήσεις των υπεραρίθμων στα οργανικά κενά.Υπενθυμίζεται στους συναδέλφους ότι, σύμφωνα με το νόμο, στα υπάρχοντα οργανικά κενά προηγούνται έναντι όλων, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους οι υπεράριθμοι, δηλαδή οι έχοντες ήδη οργανική θέση και οι οποίοι πλεονάζουν στο σχολείο τους (Π.Δ 50 & 100 του 1996 & 1997 αντίστοιχα). Αμέσως μετά, στα εναπομείναντα κενά, καθώς και σε εκείνα που ζητάμε να προστεθούν, τοποθετούνται, κρινόμενοι όλοι μαζί με βάση τα μόρια τους, όσοι είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, οι φετινοί μετατεθέντες, οι μεταταχθέντες, οι Ι.Δ.Α.Χ. και όσοι ζητούν βελτίωση.
Η διαδικασία, σε σχέση με τις άλλες χρονιές έχει ένα ουσιώδες νέο στοιχείο: την απαράδεκτη παιδαγωγικά εμμονή του Υπουργείου για τμήματα ως 30 μαθητών. Έτσι, αμφισβητήθηκαν οι πίνακες κενών και πλεονασμάτων του Φεβρουαρίου όπου οι διευθυντές προβλέπουν τα της ερχόμενης χρονιάς με βάση την υπάρχουσα κατάσταση.
Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ αμέσως έθεσε το θέμα τόσο στον Προϊστάμενο του 2ου Γραφείου, αλλά και στον Διευθυντή Β/βάθμιας Εκπ/σης. Ζητήσαμε να γίνει ο προγραμματισμός όχι με βάση τους 30 μαθητές αλλά με ανώτατο όριο τους 25 και στις κατευθύνσεις τους 20, όπως είναι και το αίτημα της ΟΛΜΕ κι υπήρξε γενικά θετική ανταπόκριση.
Στη συνέχεια, στις 13/5/, σε συνεργασία με την ΕΛΜΕ Ελευσίνας και με την παρουσία συναδέλφων από όλα τα σχολεία της περιοχής μας πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας, πριν την έναρξη του ΠΥΣΔΕ για την προεργασία επί των κενών κι επιπλέον, κατατέθηκε κείμενο υπογραφών από τα περισσότερα σχολεία μας όπου οι συνάδελφοι εκφράζουν την πλήρη στήριξή τους στα τμήματα με ανώτατο όριο τους 25 και στις κατευθύνσεις τους 20 μαθητές. Τα μέλη του ΠΥΣΔΕ δέχθηκαν αρχικά την θέση μας αυτή. Κρίνουμε πως πρόκειται για μια σημαντική επιτυχία.
Εκεί απαιτήσαμε:Καμία αύξηση μαθητών ανά τμήμα σε Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια, ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ.
Λόγω των συνθηκών της περιοχής όπου συνυπάρχουν μεγάλες κοινωνικές ιδιαιτερότητες (Ρομά, παλινοστούντες, μετανάστες), έντονα οικονομικά προβλήματα, σοβαρές κτιριακές ελλείψεις και μαθησιακές και διδακτικές δυσκολίες, αν θέλουμε να υπηρετήσουμε την αντίληψη «πρώτα ο μαθητής» , θα πρέπει να μιλάμε για ακόμη μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τμήμα.
Κανένας συνάδελφος να μην είναι χωρίς οργανική θέση ανεξαρτήτως της ύπαρξης ή όχι οργανικού κενού. Μετάθεση ίσον οργανική.
Να δοθούν ως οργανικά, όλα τα επί θητεία κενά (διευθυντικά κενά ή λόγω ανάληψης ΓΡΑΣΕΠ), τα κενά από μακροχρόνιες εκπαιδευτικές άδειες και μακροχρόνιες αποσπάσεις, που με μία ανελαστική ανάγνωση του νόμου δεν δίνονταν παρά τις προσπάθειές μας τόσα χρόνια.
Τα επί θητεία κενά πρέπει να είναι χαρακτηρισμένα ώστε όλοι να γνωρίζουν τι επιλέγουν. Σε περίπτωση που οι συνάδελφοι επιστρέψουν από τη θητεία τους, δεν έχουν προφανώς κανένα πρόβλημα διότι πλεονάζοντες είναι οι τελευταίοι τοποθετηθέντες
Να παραδοθεί το έτοιμο 4ο Γυμνάσιο, να ολοκληρωθεί επιτέλους άμεσα το έργο στέγασης του 2ου ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ και να διευθετηθούν οι ανάγκες του ΣΕΚ. Να μπουν οι μαθητές της ΦΥΛΗΣ στις σχολικές αίθουσες που έχει καταλάβει ο Δήμος κι όχι στα προκατασκευασμένα κλουβιά που τους ετοίμασε. Να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του 3ου ΓΕΛ και να ολοκληρωθούν άμεσα οι σχετικές διαδικασίες για την κατασκευή του νέου του κτιρίου.

Στις 18/5/ η διοίκηση του ΠΥΣΔΕ πιστή στις κυβερνητικές επιλογές που βλέπει την εκπαίδευση ως υπηρεσία και κοστολογούμενο προϊόν κι όχι ως λειτούργημα και την ύπαρξη μικρών τμημάτων ως ένα επιπρόσθετο λογιστικό πρόβλημα, αποφάσισε, καταψήφισαν οι δύο αιρετοί, να περικοπούν 7 τμήματα, δηλαδή, για τα δεδομένα της περιοχής μας ένα μικρό σχολείο. Οι προσπάθειες των συναδέλφων, των 2 Αιρετών και του ΔΣ, απέτρεψαν τα χειρότερα, αφού οι προτάσεις της Διοίκησης αφορούσαν κι άλλες περικοπές.
Δυστυχώς, όμως, στο Λύκειο Ζεφυρίου είχαμε μια ιδιαίτερα αρνητική εξέλιξη που υπέπεσε στην αντίληψή μας. Ο Διευθυντής, με φαξ που έστειλε, μείωνε τα τμήματα του σχολείου από 8 σε 6 διότι δεν τήρησε την ορθή διαδικασία και έκανε αυθαίρετες προσωπικές εκτιμήσεις. Ειδικά στην 1η Λυκείου εκτίμησε ότι θα δημιουργηθούν 2 τμήματα και δεν στηρίχθηκε στα περσινά δεδομένα όταν είχε 3 τμήματα ούτε και σε φετινά ασφαλή στοιχεία των Διευθυντών των Γυμνασίων που συνηγορούν επίσης στον ίδιο αριθμό τμημάτων. Όμως, έστειλε προσωπική εκτίμηση για 10 με 12 λιγότερους μαθητές, με αποτέλεσμα η Διοίκηση να υπολογίσει τα κενά και τις υπεραριθμίες με βάση 2 τμήματα κι όχι 3.
Στις 19/5/ το ΔΣ έκανε παράσταση διαμαρτυρίας στον Διευθυντή του Λυκείου Ζεφυρίου εξαιτίας όσων συνέβησαν και ζητώντας να επανεξετάσει το θέμα. Η θέση του Διευθυντή ήταν ότι, πράγματι, θα έλθουν 58 περίπου μαθητές από την 3η Γυμνασίου, κρίνεται όμως, από τον ίδιο προφανώς, ότι δεν έχουν όλοι τη δυνατότητα να ακολουθήσουν το Λύκειο. Έτσι, όπως ο ίδιος δήλωσε, με ενημέρωση από το ΓΡΑΣΕΠ των γονέων των μαθητών αυτών, θα τους «προτρέψει» να επιλέξουν το ΕΠΑΛ. Αλλά, αυτές είναι πρακτικές χωρίς κανένα παιδαγωγικό έρεισμα που ξεπερνούν και την δικαιοδοσία του ΓΡΑΣΕΠ ως καθαρά συμβουλευτικού θεσμού γιατί ο Διευθυντής και το ΓΡΑΣΕΠ δεν καθοδηγούν, αλλά, συμβουλεύουν και μόνον αν αυτό τους ζητηθεί.
Τότε, το Δ.Σ. ζήτησε από την Διοίκηση να απορρίψει την «εκτίμηση» του Διευθυντή και να υπολογίσει 3 τμήματα, στην 1η Λυκείου τουλάχιστον, για το Λύκειο Ζεφυρίου. Όμως, η Διοίκηση δεν υιοθέτησε τις νομικά και παιδαγωγικά ορθές προτάσεις μας.
Το Δ.Σ. δεν πρόκειται να αφήσει αναπάντητες τέτοιες πρακτικές απ΄ όπου κι αν προέρχονται. Θα προτείνει στη ΓΣ της ΕΛΜΕ, που θα γίνει μετά τις 10/6/, με απόφασή της να δεσμεύονται οι Αιρετοί ώστε να βάζουν την ελάχιστη βαθμολογία, όταν καλούνται να κρίνουν υποψήφιους για διοικητικές θέσεις κάθε βαθμίδας, που έρχονται σε σύγκρουση με τα κατακτημένα δικαιώματα του κλάδου, υπηρετώντας τον «πολυνόμο». Επίσης, το Δ.Σ έχει ετοιμάσει κείμενο προς τη Διοίκηση που έχει αρχίσει να υιοθετείται από τους συναδέλφους, ατομικά με υπογραφές ή στους συλλόγους, εννοείται με ενδεχόμενες τροποποιήσεις ανά σύλλογο, όπου τοποθετείται για το σύνολο των θεμάτων του «πολυνόμου» πλέον της κυρίας Υπουργού.
Θα αγωνιστούμε και θα συγκρουστούμε για να προστατέψουμε τη Δημόσια Παιδεία από τη δραματική απαξίωση κι υποβάθμιση, τόσο ποιοτική όσο και ποσοτική, στην οποία οδηγείται από τις αποφάσεις του ΔΝΤ, της ΕΕ και της κυβέρνησης.
«Όταν η αδικία γίνεται νόμος, η αντίσταση είναι ο μόνος δρόμος»

5 σχόλια:

  1. ΝΕΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
    ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΩΝ

    Το ΔΣ της ΕΛΜΕ θέλει να καταστήσει σαφές ότι στην ανακοίνωση, που έχει προηγηθεί για το θέμα των τοποθετήσεων στην περιοχή μας, σε ό,τι αφορά το ΓΕΛ Ζεφυρίου μεταφέραμε αποκλειστικά και μόνο το διάλογο ανάμεσα στο Διευθυντή του ΓΕΛ και το ΔΣ. Αυτός είχε διαμειφθεί μεταξύ των δύο κατά τη διάρκεια της παράστασης διαμαρτυρίας, που είχε πραγματοποιήσει το ΔΣ για το θέμα της μείωσης του αριθμού των τμημάτων του σχολείου από 8 σε 6.
    Ως εκ τούτου, το ΔΣ δεν έκανε καμία αναφορά στο συνάδελφο, που είναι υπεύθυνος του ΓΡΑΣΕΠ, σχετικά με το ότι καθοδηγεί μαθητές ώστε να επιλέξουν κάποιο ΕΠΑΛ για τη συνέχεια των σπουδών τους. Όποιες αναφορές, σχετικές με το ΓΡΑΣΕΠ, έγιναν από το Διευθυντή του ΓΕΛ Ζεφυρίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν θα περάσει η απόλυση του προέδρου του ΣΕΦΚ

    Οι εργοδότες μάλιστα του φροντιστηρίου «Κέντρο Μελέτης» στη Ν. Σμύρνη, Νεκτάριος Μαυρογιαννάκης και Μιχάλης Μάγκος, δήλωσαν κυνικά στον πρόεδρο του ΣΕΦΚ ότι δε θα τον επαναπροσλάβουν, γιατί «συμμε-τείχε σε όλες τις απεργίες που προκήρυξε φέτος το σωματείο, ενώ καλούσε με τα κείμενα του σωματείου τους υπόλοιπους καθηγητές σε αντίσταση στην εργοδοτική αυθαιρεσία και την αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική». Δε δίστασαν μάλιστα να δηλώσουν ότι, επειδή η επόμενη χρονιά θα χαρακτηριστεί από έκρηξη εργατικών κινητο-ποιήσεων ενάντια στα μέτρα του ΔΝΤ, δεν μπορούν να απασχολούν στην επιχείρησή τους τον πρόεδρο του σω-ματείου, ο οποίος θα συμμετέχει σε όλες τις κινητοποιήσεις. Η εργοδοσία λοιπόν, διακηρύσσει ότι απολύεται για συνδικαλιστικούς λόγους.

    Ο ΣΕΦΚ δεν πρόκειται να ανεχτεί την ποινικοποίηση της απεργίας και του αγώνα. Δίνει τη μάχη με όλες του τις δυνάμεις, μαζί με όλο το εκπαιδευτικό και εργατικό κίνημα για να επαναπροσληφθεί ο πρόεδρος αλλά και όποιος εργα-ζόμενος απολύεται, επειδή διάλεξε το δρόμο του αγώνα και της αξιοπρέπειας. Συνεχίζει να παλεύει μαζί με όλους τους συναδέλφους καθηγητές για την τήρηση σε κάθε φροντιστήριο της ΣΣΕ. Συνεχίσει να παλεύει μαζί με όλους τους ερ-γαζομένους και άνεργους, νεολαίους και συνταξιούχους για την ανατροπή της πολιτικής της κυβέρνησης- ΕΕ- ΔΝΤ που υπονομεύει το παρόν μας και υποθηκεύει το μέλλον μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟΤΕΡΟ
    ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΖΕΦΥΡΙ.

    «Φαινόμενα παραβατικότητα στο Ζεφύρι: Σύγχυση και εμπόριο εγκληματοφοβίας»
    Τα δυο τελευταία περιστατικά παραβατικότητας στο Ζεφύρι (τραυματισμός 8χρονης από αδέσποτη σφαίρα και εύρεση κάποιων ύποπτων αντικειμένων σε σχολική τσάντα 5χρονου μαθητή) όσο και αν μας οδηγούν σε δυσάρεστες σκέψεις, αποτροπιασμό, θλίψη κ.ά., δεν νομιμοποιούν κανέναν (αιρετό, μη αιρετό, δημοσιογράφο, κάτοικο) να αποδίδει συλλογικές ευθύνες σε ομάδες πληθυσμών με κοινωνικά ή χωρικά κριτήρια.

    Αναλυτικότερα, με αφορμή τα δυο παραπάνω περιστατικά, τόσο μερίδα του τοπικού πολιτικού συστήματος όσο και τμήμα του τοπικού τύπου (βλέπε παράρτημα με δημοσιεύματα τύπου, αναπαραγάγουν τα εδώ και πολύ καιρό χιλιοειπωμένα επιχειρήματα περί εκτεταμένης παρανομίας των Ρομά, περί οργής του τοπικού πληθυσμού, περί απίστευτης έξαρσης της εγκληματικότητας στην περιοχή, περί ανάγκης ευρύτερης αστυνόμευσης κ.ά. Αυτή τη φορά όμως παρατηρείται το φαινόμενο υπέρβασης κάθε ορίου λογικής και στοιχειώδους σεβασμού των δικαιωμάτων των κατοίκων και δημοτών της περιοχής αφού υποστηρίζεται ότι «αποδεικνύεται για πολλοστή φορά ότι το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού στο βόρειο τμήμα της πόλης (ενν. του Ζεφυρίου) συμμετέχει συχνά σε εγκληματικές ενέργειες…» (εφ. Αττική περιφέρεια, 4 Ιουνίου 2010, σελ. 16-17).

    Ε, λοιπόν, όχι, κυρίες και κύριοι: όχι μόνο δεν αποδεικνύεται κάτι τέτοιο αλλά τουναντίον ενισχύεται η άποψή μας ότι κάποιοι/ες «εμπορεύονται» τα φαινόμενα παραβατικότητας προς ίδιον όφελος με σημαντικό κοινωνικό κόστος για όσους κατοικούν στην περιοχή. Διαμορφώνουν μια τοπική ημερήσια διάταξη με κυρίαρχο το θέμα της παραβατικότητας και μοναδική έμφαση στην ποινική-αστυνομική όψη του προβλήματος. Με αυτό τον τρόπο προωθείται μια στρεβλή και μερική άποψη για το θέμα, ενώ η προσπάθεια ταύτισης της παραβατικής συμπεριφοράς ορισμένων με ολόκληρες κοινωνικές και χωρικές ομάδες διευκολύνει τη λαϊκιστική προσέγγιση του προβλήματος ως σύγκρουση μεταξύ «καλών» και «κακών» (Ρομά, κάτοικοι βόρειας περιοχής).

    http://www.scribd.com/doc/32704556/Ενημερωτικό-Δελτίο-1-2010-Ζεφύρι-παραβατικότητα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δήλωση της Αγγελικής Φατούρου, μέλους του ΔΣ της ΟΛΜΕ
    Εκπροσώπου των ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ – ΚΙΝΗΣΕΩΝ






    ΚΑΙ ΚΛΕΦΤΕΣ [του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, του εισοδήματος, της σύνταξης και της εργασίας μας]ΚΑΙ ΨΕΥΤΕΣ!


    · Πώς αλλιώς μπορείς να χαρακτηρίσεις μια υπουργό [που δηλώνει μόλις προχθές σε τηλεοπτική εκπομπή -παρουσία των προέδρων ΟΛΜΕ και ΔΟΕ- ότι όλες οι αμοιβές των εμπλεκομένων με τις πανελλήνιες εξετάσεις καθηγητών θα δοθούν αμέσως, όπως τα προηγούμενα χρόνια, και χωρίς περικοπές] και έναν υφυπουργό [που δείχνει στην αντιπροσωπεία του ΔΣ της ΟΛΜΕ ανύπαρκτη υπ. Απόφαση για το ίδιο θέμα] μετά τη σημερινή δημοσιοποίηση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης που τους διαψεύδει;

    · Πώς αλλιώς μπορείς να χαρακτηρίσεις μια πολιτική ηγεσία που γυρνάει στα τηλεοπτικά παράθυρα για «να διαβεβαιώσει» δήθεν τους γονείς ότι δεν υπάρχει εντολή για 30άρια τμήματα, την ίδια στιγμή που ο Περιφερειάρχης-υπάλληλός της επιμένει ενώπιον 50 εκλεγμένων συνδικαλιστών της ΟΛΜΕ και των ΕΛΜΕ του λεκανοπεδίου ότι θα συγκροτήσει τμήματα 28 μαθητών; [βλ. σημερινή παράσταση διαμαρτυρίας της ΟΛΜΕ στο Γ. Κουμέντο]

    · Πώς αλλιώς; Μα υπαλλήλους του ΔΝΤ, της ΕΕ και της ΕΚΤ, που φροντίζουν για την πιστή τήρηση του υποδουλωτικού μνημονίου…
    · ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΔΙΑΛΥΣΟΥΝ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
    · ΚΑΝΕΝΑΝ ΤΜΗΜΑ ΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΑΠΟ 25 ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΤΗΝ 1η ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ
    ΑΘΗΝΑ 9/6/2010

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. 30αρια τμήματα

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
    ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
    -----
    ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ
    ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
    ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
    -----
    Αν. Τσόχα 15-17
    Τ.Κ 11521 Αμπελόκηποι - Αθήνα
    Πληροφορίες: Καουνά Φ.
    Τηλ: 210 6450 254
    Fax: 210 6450 298
    e-mail: ss-vthmias@attik.pde.sch.gr
    Αθήνα, 10-06-2010
    Αριθ. Πρωτ. :5994

    ΠΡΟΣ:


    Δ/νσεις Δ.Ε. Αττικής



    ΚΟΙΝ:
    Γραφεία Δ/νσεων Δ.Ε. Αττικής
    (μέσω των Δ/νσεων)




    ΘΕΜΑ: «Αποστολή στοιχείων»


    Παρακαλείσθε όπως μας αποστείλετε το αργότερο μέχρι τη Δευτέρα 14 Ιουνίου την κατανομή που αφορά τα τμήματα σε κάθε σχολική μονάδα, τα οποία θα απαρτίζονται από είκοσι οκτώ έως τριάντα (28-30) μαθητές για την επόμενη σχολική χρονιά.

    Σας επισυνάπτουμε σχετικό πίνακα, ο οποίος πρέπει να συμπληρωθεί και να αποσταλεί συγκεντρωτικά και ηλεκτρονικά από τις Διευθύνσεις Δ.Ε. Αττικής.


    Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
    ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ




    ΙΩΑΝΝΗΣ Ν. ΚΟΥΜΕΝΤΟΣ

    Σχόλιο
    Πολύ σωστά η ΕΛΜΕ συγκεντρώνει υπογραφές
    από τους συναδέλφους και εχει το θέμα σε προτεραιότητα
    Αν προχωρησουν οι διευθύνσεις ποσοι νέοι υπεράριθμοι θα εμφανιστούν;
    Η ΟΛΜΕ τι λεει;

    ΑΦΑΛΩΝΙΑΤΗΣ Θ

    ΑπάντησηΔιαγραφή