Πέμπτη 20 Μαΐου 2010

Καμιά συμμετοχή στην "αυτοαξιολόγηση"

ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ «ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ»

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Εκτιμώντας την εγκύκλιο και το ερμηνευτικό κείμενο του Υπουργείου σχετικά με το θεσμό της «αυτοαξιολόγησης» εκφράζουμε την κάθετη αντίθεση μας σε αυτή τη διαδικασία διότι:
1. Με το θεσμό αυτό μεταφέρεται η ευθύνη του εκπαιδευτικού συστήματος στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και διαγράφονται οι τεράστιες πολιτικές και οικονομικές ευθύνες της κάθε κυβέρνησης στο χώρο της παιδείας. Αντίθετα η εκπαιδευτική - συνδικαλιστική - πολιτική «αξιολόγηση» του κλάδου μέσα από συλλογικές διαδικασίες του εκπαιδευτικού συστήματος, των «νέων» μορφών διδακτικής, της ανάπτυξης της εργαλειακής γνώσης-πληροφόρησης-δεξιοτήτων χωρίς ολόπλευρη-ενιαία-κριτική γνώση, της υλικοτεχνικής υποδομής, της αντισταθμιστικής εκπαίδευσης, της μείωσης του αριθμού των μαθητών στα τμήματα, της οικονομικής στήριξης των εκπαιδευτικών, της ασφάλισης και σύνταξης, της παιδαγωγικής κι επιστημονικής στήριξης, το σταμάτημα του κομματισμού και των παρεπόμενών του πετιούνται στα σκουπίδια σε διαχρονική βάση.
2. Με τη διαδικασία αυτή, που σε πρώτη φάση θα είναι εσωτερική, επιδιώκεται η ενοχοποίηση του σχολείου και των εκπαιδευτικών για το παραγόμενο έργο, η νομιμοποίηση της απόσυρσης της κρατικής χρηματοδότησης και η παράδοση των σχολείων σε χορηγούς πάσης φύσεως.
3. Ανοίγει το δρόμο και μάλιστα με την οικειοθελή συμμετοχή μας στην κατηγοριοποίηση των σχολείων σε καλά και κακά, σε αποδοτικά και μη, αγνοώντας εσκεμμένα τις κοινωνικές συνθήκες και το χώρο που λειτουργούν, με εμφανή στόχο το κλείσιμο «αποτυχημένων» σχολικών μονάδων. Με τέτοιου είδους μέτρα «αυτοαξιολόγησης» στην Αγγλία και στις ΗΠΑ, έχει κλείσει μεγάλος όγκος σχολείων σε φτωχές λαϊκές περιοχές. (Αγγλοσαξονικό μοντέλο εσωτερικής αξιολόγησης).
4. Η διαχείριση της εκπαιδευτικής καθημερινότητας (μεγάλα τμήματα, οικονομικά και κοινωνικά εξαθλιωμένοι εκπαιδευτικοί, εκρηκτική κοινωνική κατάσταση λόγω κρίσης), χρεώνεται αποκλειστικά και μόνο στο σύλλογο εκπαιδευτικών και απενοχοποιεί την αντιλαϊκή και αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης.
5. Το παιδαγωγικό και διδακτικό έργο των εκπαιδευτικών μετατρέπεται σε διοικητικό, συμπληρώνοντας φόρμες και αριθμούς, αναζητώντας χρηματοδότες για τη σχολική μονάδα, απολογούμενοι για κατ’ εξοχήν κοινωνικά φαινόμενα όπως η μαθητική διαρροή, οι μαθησιακές επιδόσεις και η κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών.
6. Η εκπαιδευτική διαδικασία μετατρέπεται σε καθαρά βαθμοθηρική και ανταγωνιστική για να παρουσιαστεί καλή η «αυτοαξιολόγηση», χωρίς κανένα ίχνος πολλαπλής βελτιωτικής ανατροφοδότησης.
7. Η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης συμπορεύεται και υπηρετεί την περιφερειοποίηση της εκπαίδευσης μέσω του «Καλλικράτη». Η υπαγωγή των σχολείων στους δήμους, η σταδιακή μετατροπή του εκπαιδευτικού σε δημοτικό υπάλληλο με ελεύθερη μάλιστα σύμβαση, η μεταφορά του κόστους λειτουργίας στους γονείς, η αναζήτηση χορηγών, κλείσιμο σχολικών μονάδων κλπ προϋποθέτουν την αποδοχή και συμμετοχή του εκπαιδευτικού κόσμου στην ραγδαία οπισθοδρόμηση που σχεδιάζεται. Η αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου αποτελεί σημαντικό τμήμα αυτού του μηχανισμού αποδοχής και υποταγής.
8. Το νέο σχολείο είναι το σχολείο του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Πώς ορίζεται το σχολείο αυτό; Με μια λέξη: Φτηνό. Δύο είναι τα εργαλεία για να γίνει το σχολείο ακόμα πιο φτηνό απ' ό,τι είναι: Ο δραστικός περιορισμός των εκπαιδευτικών με ταυτόχρονες ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου. Και τα δύο έχουν ένα κοινό παρανομαστή: το σχολείο της αγοράς.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Το ΔΣ, μπροστά στις ραγδαίες εξελίξεις και προσθετικά στις όποιες αποφάσεις των Γεν. Συνελεύσεων, καλεί όλα τα μέλη του και τους συλλόγους όπου ανήκουν, να μην αποδεχθούν και να μην συμμετάσχουν σε οποιαδήποτε διαδικασία (εθελοντική ή υποχρεωτική) αυτοαξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου σχολικής μονάδας, παρέχοντας πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη.

9 σχόλια:

  1. Ήδη σε αρκετά σχολεία της περιοχής οι συνάδελφοι έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους τόσο στην αξιολόγηση όσο και στην αύξηση των μαθητών ανά τμήμα πάνω από το ανώτατο όριο των 25.
    Για τα τμήματα των 25 έχουν συγκεντρωθεί υπογραφές από Φυλή ομόφωνα, από τα 3 του Ζεφυρίου η πλειοψηφία κι από Λιόσια: από το ΕΠΑΛ, το 2 κ 3 Λύκειο, το 1 κ το 3 Γυμνάσιο ομόφωνα κ συμπαρατάσσονται κι οι συνάδελφοι σε ΕΠΑΣ κ ΣΕΚ. Περιμένουμε νέα από το 1 Λύκειο κ το 2 Γυμνάσιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
    Τό παρακάτω υπόμνημα των συναδέλφων του 1ου Λυκείου Α.λΙΟΣΊΩΝ κατατέθηκε στο ΠΥΣΔΕ Δ. Αττικής στίς 13-05-10 οταν εγινε η παράσταση απο τα Δ.Σ των ΕΛΜΕ για τα 25αρια τμήματα

    " Υπόμνημα για τη συγκρότηση τμημάτων
    Η διδακτική εμπειρία μας σε ολιγομελή και πολυμελή τμήματα μας έχει οδηγήσει στο ακλόνητο συμπέρασμα ότι αναγκαία προϋπόθεση για μια αποτελεσματική παιδαγωγική και μαθησιακή διαδικασία είναι η μικρή αναλογία μαθητών - καθηγητών.
    Γι'αυτό ζητάμε:
    - Τμήματα Γενικής Παιδείας με ανώτερο αριθμό μαθητών 25
    - Τμήματα Κατευθύνσεων με ανώτερο αριθμό μαθητών 20"
    Ακολουθούν 26 υπογραφές (2 συνάδελφοι ελειπαν)

    Υ.Γ. Οι ανώνυμες φημολογίες και "ενημερώσεις" χωρίς στοιχεία δεν βοηθούν στους δύσκολους καιρούς που περνάμε. Το πρώτο που χρειάζεται ειναι ψυχραιμία και υπευθυνότητα.

    ΑΦΑΛΩΝΙΑΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ καλή αυτή η πληροφόρηση για το 1 Λύκειο, οπότε μπορούμε να πούμε ότι ομόφωνα υποστηρίζεται το ζήτημα κι απ΄αυτό το Λύκειο.
    Δεν ξέρω αν υπάρχει ομοφωνία και σε καποιο ή κάποια σχολεία στο Ζεφύρι. Και θα κοιτάξω ξανά για το 2 Γυμνάσιο στα Λιόσια.
    Υπάρχει ένα ζήτημα με τα αντίγραφα των υπογραφών που κατατέθηκαν στο ΠΥΣΔΕ και δεν τις έχουμε όλες συγκεντρωμένες ως ΔΣ. Να το δούμε αυτό την Τρίτη στο έκτακτο ΔΣ για να έχουμε πλήρη εικόνα.
    ΧΤΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θερμή αντίδραση στην "αυτο/ετερο αξιολόγηση" από την ΕΛΜΕ ΗΛΕΙΑΣ στη διεύθυνση:
    enotikoaristero.wordpress.com/.../ελμε-ηλειασ-για-την-αξιολόγηση/
    MLOG

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Οι συνάδελφοι του 2ου Γυμνασίου στα Λιόσια υποστηρίζουν κι αυτοί ομόφωνα το ανώτατο όριο των 25 μαθητών με τις υπογραφές που συγκέντρωσαν.
    Τώρα χρειάζεται να στραφούμε στο θέμα της "αυτοαξιολόγησης" και να δράσουμε ανάλογα.
    Ήδη, κάποια σχολεία έχουν ξεκαθαρίσει τη θέση τους απορρίπτοντάς την. Γνωρίζω για το ΕΠΑΛ, το 1ο + 3ο Γυμνάσιο + το 3ο Λύκειο στα Λιόσια. Όποιος έχει κι άλλες πληροφορίες ας μας ενημερώσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ενδιαφέρον κείμενο για αξιολόγηση - από πολιτική και ρητορική άποψη - στην: http://www.alfavita.gr/ank_b/ank27_5_10_909.php

    MLOG

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
    ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΑΥΤΑΡΧΙΚΗ ΕΚΤΡΟΠΗ ΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ;

    Πληροφορηθήκαμε σήμερα από Σχολικούς Συμβούλους της Αθήνας και της επαρχίας ότι με προφορική εντολή το Υπ. Παιδείας τους καλεί να επιλέξουν οι ίδιοι τα σχολεία που θα ενταχθούν πιλοτικά στη διαδικασία της «αυτοαξιολόγησης»!

    Είναι φανερό ότι -μπροστά στην ομόθυμη άρνηση των Συλλόγων Διδασκόντων ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΩΝ των Σχολείων της χώρας να ενταχθούν εθελοντικά στο πρόγραμμα- η πολιτική ηγεσία του υπουργείου περνάει σε αυταρχικές πρακτικές του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», όπως ακριβώς έπραξε και με τον ορισμό των 800 πιλοτικών δημοτικών σχολείων, χρησιμοποιώντας σαν όργανα κρούσης τους Σχολικούς Συμβούλους!

    Ευχόμαστε να διαψευστούμε… Αν όχι, καλούμε τους σχολικούς συμβούλους να μην υπακούσουν σε οποιαδήποτε τέτοια ή παρόμοια αντιδημοκρατική «παρότρυνση»-εντολή και τους Συλλόγους Διδασκόντων να εμείνουν μέχρι τέλους στην άρνηση συμμετοχής στο πρόγραμμα «αυτοαξιολόγησης», σύμφωνα και με την απολύτως τεκμηριωμένη [πολιτικά-παιδαγωγικά-επιστημονικά] πρόσφατη απόφαση της ΓΣ των ΕΛΜΕ [απόφαση που πάρθηκε με συντριπτική πλειοψηφία].

    Σε κάθε περίπτωση το εκπαιδευτικό κίνημα δεν θα επιτρέψει στους υπαλλήλους του ΔΝΤ και της ΕΕ, στις ηγεσίες δηλαδή των υπουργείων, να διαλύσουν – κατηγοριοποιήσουν – ιδιωτικοποιήσουν τα δημόσια σχολεία.

    ΑΘΗΝΑ 10/6/2010

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
    ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΑΥΤΑΡΧΙΚΗ ΕΚΤΡΟΠΗ
    ΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ;

    Πληροφορηθήκαμε σήμερα από Σχολικούς Συμβούλους της Αθήνας και της επαρχίας ότι με προφορική εντολή το Υπ. Παιδείας τους καλεί να επιλέξουν οι ίδιοι τα σχολεία που θα ενταχθούν πιλοτικά στη διαδικασία της «αυτοαξιολόγησης»!

    Είναι φανερό ότι -μπροστά στην ομόθυμη άρνηση των Συλλόγων Διδασκόντων ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΩΝ των Σχολείων της χώρας να ενταχθούν εθελοντικά στο πρόγραμμα- η πολιτική ηγεσία του υπουργείου περνάει σε αυταρχικές πρακτικές του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν», όπως ακριβώς έπραξε και με τον ορισμό των 800 πιλοτικών δημοτικών σχολείων, χρησιμοποιώντας σαν όργανα κρούσης τους Σχολικούς Συμβούλους!

    Ευχόμαστε να διαψευστούμε… Αν όχι, καλούμε τους σχολικούς συμβούλους να μην υπακούσουν σε οποιαδήποτε τέτοια ή παρόμοια αντιδημοκρατική «παρότρυνση»-εντολή και τους Συλλόγους Διδασκόντων να εμείνουν μέχρι τέλους στην άρνηση συμμετοχής στο πρόγραμμα «αυτοαξιολόγησης», σύμφωνα και με την απολύτως τεκμηριωμένη [πολιτικά-παιδαγωγικά-επιστημονικά] πρόσφατη απόφαση της ΓΣ των ΕΛΜΕ [απόφαση που πάρθηκε με συντριπτική πλειοψηφία].



    Σε κάθε περίπτωση το εκπαιδευτικό κίνημα δεν θα επιτρέψει στους υπαλλήλους του ΔΝΤ και της ΕΕ, στις ηγεσίες δηλαδή των υπουργείων, να διαλύσουν – κατηγοριοποιήσουν – ιδιωτικοποιήσουν τα δημόσια σχολεία.

    ΑΘΗΝΑ 10/6/2010

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Διαβάσαμε στην Καθημερινή της Παρασκευής 18 Ιούνη ένα πρωτοσέλιδο δημοσίευμα[1] που είδε στην απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΛΜΕ Λέσβου υπέρ της αξιολόγησης μια «υγιή αντίδραση στη “νόσο” της ΟΛΜΕ». Μάθαμε ακόμη- όχι χωρίς έκπληξη- ότι «οι καθηγητές της Λέσβου αποδέχονται την αξιολόγηση», ενώ η αλήθεια είναι ότι κανένα γυμνάσιο ή λύκειο στο νησί δε δέχτηκε να μπει στο λεγόμενο πιλοτικό πρόγραμμα αυτοαξιολόγησης… Read more of this post

    Add a comment to this post

    ΑπάντησηΔιαγραφή