Τρίτη 4 Μαΐου 2010

Κάλεσμα προς τους Συναδέλφους

ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων – Ζεφυρίου – Φυλής
elme-alzefy.blogspot.com
elmealzefy@gmail.com

«υπερασπίσου το παιδί γιατί,
αν γλιτώσει το παιδί, υπάρχει ελπίδα»

Συνάδελφοι και Συναδέλφισσες,

Μετά από την τελευταία απόφαση της σοσιαλιστρικής & ΔΝΤκής κυβέρνησης μπαίνουμε ακόμη πιο βαθειά στην ύφεση, την αβεβαιότητα και τη φτώχεια. Έχει προηγηθεί η αρπαγή ενός μισθού, και βάλε, από όλους εμάς τους δημόσιους “λειτουργούς” κι υπαλλήλους, κι αφού δεν ντράπηκε να εξαιρέσει όλους τους ένστολους γιατί είναι το…“θεμέλιo” του δημοκρατικού κράτους, ήλθε το ασφαλιστικό νομοσχέδιο για τιμημένα γηρατειά. Αν εφαρμοστεί όπως παρουσιάζεται, θα πρέπει να…“αποχαιρετήσουμε τις συντάξεις που φεύγουν” για τις οποίες όμως διατηρούνται οι ίδιες με τις σημερινές κρατήσεις, παρά το ότι για σύνταξη θα παίρνουμε ψιχία.
Και επιπλέον, υπάρχει και το πολυνομοσχέδιο της κας Διαμαντοπούλου για να σώσει την παιδεία, διότι εκεί τίποτα δε λειτουργούσε σωστά μέχρι τώρα, με τους εκπαιδευτικούς να μη δουλεύουν και να κοροϊδεύουν μαθητές, γονείς και κοινωνία. Και βέβαια δεν ντρέπεται κι αυτή να ψεύδεται με τη βοήθεια των περισσότερων ΜΜΕ.

Tι μένει να κάνουμε εμείς που αποτελούμε συνολικά τον πιο μορφωμένο κλάδο του Δημοσίου, αλλά, ταυτόχρονα είμαστε στο Δημόσιο οι πιο κακοπληρωμένοι απόφοιτοι ΑΕΙ & ΤΕΙ.
Είναι μονόδρομος ο μακρύς αγώνας για την αποκατάσταση της αλήθειας και των αυτονόητων κατακτήσεών μας σε εκπαιδευτικό, εργασιακό και οικονομικό επίπεδο. Αγώνας βήμα-βήμα, με επιμονή, θέληση και πίστη στα δίκαια αιτήματά μας.

Μέσα σ΄αυτό το πλαίσιο η ΓΣ στις 20/4/ αποφάσισε, αρχικά, τη συνεργασία με τις άλλες ΕΛΜΕ με βάση τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ κι έπειτα, την απόρριψη κάθε αύξησης στον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα σε Γυμνάσια, ΓΕΛ κι ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ.
Ακολουθώντας την λογική αυτή το ΔΣ της ΕΛΜΕ προτείνει να συγκληθούν οι Σύλλογοι Διδασκόντων στα σχολεία ώστε να ενημερωθούν σε βάθος οι συνάδελφοι και να δράσουν υιοθετώντας, με όποιο τρόπο κρίνουν πρόσφορο, τα εξής:
1. Ενημέρωση, συμπαράσταση και συμπαράταξη με τους Συλλόγους Γονέων και τις μαθητικές κοινότητες.
2. Όχι στην αύξηση των μαθητών ανά τμήμα σε Γυμνάσια, ΓΕΛ κι ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ.
3. Όχι στις αναγκαστικές υπερωρίες.
4. Όχι στην προωθούμενη αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και στην συνεπακόλουθη αναζήτηση οικονομικών πόρων από ιδιώτες.
5. Όχι στις διακρίσεις, που καταντούν κατάφωρη αδικία, για τους μαθητές των ΕΠΑΛ & ΤΕΕ. Δηλαδή, να καταργηθεί και γι΄αυτούς η βάση του 10 στις Πανελλαδικές, όπως προβλέπεται και για τους μαθητές των ΓΕΛ, και να καθιερωθούν επιτέλους επαναληπτικές Πανελλαδικές και σε ΕΠΑΛ & ΤΕΕ για να δικαιούνται κι οι μαθητές αυτοί να…αρρωστήσουν.

1 σχόλιο:

  1. ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
    Ο Σύλλογος Διδασκόντων του…. συνεδριάζοντας για τις επικείμενες αλλάγες στη δημόσια εκπαίδευση ,έτσι όπως πηγάζουν από το Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, κατέληξε στα παρακάτω:
    1. Εκφράζει την πλήρη αντίθεση του με την αύξηση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα. Αυτή η προσπάθεια καταστρατηγεί κάθε παιδαγωγική αρχή, δημιουργεί προβλήματα στη μετάδοση-εμπέδωση της γνώσης, καθιστά αδύνατη κάθε προσπάθεια εξατομικευμένης διδασκαλίας, τέλος οδηγεί σε υποβάθμιση της ποιότητας του μαθήματος και, κατά συνέπεια, σε υποβάθμιση και του ίδιου του δημόσιου σχολείου. Επειδή ο άμεσα θιγόμενος είναι ο μαθητής ο Σύλλογος Διδασκόντων καταγγέλλει το παραπάνω μέτρο ως πολιτική επιλογή που υπηρετεί την αρχή «Πρώτα η Οικονομία».
    2. Δηλώνουμε απερίφραστα την άρνηση μας στην εφαρμογή του ρόλου του μέντορα. Όλοι οι νέοι εκπαιδευτικοί ,καθώς και οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι συνάδελφοι, έχουν την πλήρη στήριξη του Συλλόγου και του Διευθυντή της σχολικής μονάδας σε θέματα παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά. Θεωρούμε ότι αυτός είναι ρόλος όλου του Συλλόγου του σχολείου κι όχι μεμονωμένα κάποιων μεντόρων .Ο θεσμικός ρόλος του μέντορα όχι μόνο δεν θα προάγει το εκπαιδευτικό έργο αλλά θα το καταστήσει έρμαιο του «Νεοεπιθεωρητισμού».
    3. Δηλώνουμε την πλήρη αντίθεση μας και δε δεχόμαστε την αναγκαστική επιβολή υπερωριών .Η πρακτική αυτή δε σχετίζεται σε καμία περίπτωση με την ομαλή λειτουργία του σχολείου και τους στόχους που εξυπηρετεί. Οι εκπαιδευτικοί του ΕΠΑΛ Άνω Λιοσίων αρνούνται να υπηρετήσουν πρακτικές που σκοπό έχουν να καταργήσουν τους αναγκαίους διορισμούς εξοβελίζοντας από το δημόσιο σχολείο τους συναδέλφους αναπληρωτές και ωρομισθίους μέσα από την εντατικοποίηση της εργασίας ,με μηδενικό κόστος, των μονίμων εκπαιδευτικών.
    4. Κατηγορηματικά είμαστε αντίθετοι στη λογική εξεύρεσης οικονομικών πόρων, χορηγών, ακόμα και από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων. Αυτό συνιστά καταστρατήγηση του δικαιώματος της δωρεάν παιδείας. Η λογική εξεύρεσης πόρων και χορηγών αποδομεί την ίδια την ύπαρξη του σχολείου. Η δημόσια εκπαίδευση αποτελεί δημόσιο αγαθό για το οποίο πληρώνουν οι φορολογούμενοι πολίτες .Η παραπάνω πρόταση υπονοεί ότι η χρηματοδότηση του σχολείου θα περάσει στην κοινωνία , το κράτος θα απαλλαγεί από τις υποχρεώσεις του αλλά θα διατηρεί τον έλεγχο του πάνω στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ο Σύλλογος Διδασκόντων δηλώνει την απόλυτη αντίθεση του σε πρακτικές που αποδυναμώνουν το δημόσιο και λαϊκό χαρακτήρα του ελληνικού σχολείου και που πριμοδοτούν την ιδιωτική εκπαίδευση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή