Κυριακή, 26 Ιουνίου 2016

Σημαντικές αλλαγές, περικοπές πόρων κι απολύσεις:



Όλα αυτά απαιτούν συντονισμό, οργάνωση κι αγώνα 

Έχουμε αλλαγές με κύριο και βασικό στόχο την «εξοικονόμηση» θέσεων εργασίας και συνέχιση του εξεταστικοκεντρικού σχολείου, ενώ μένουν ουσιαστικά στο απυρόβλητο οι συνέπειες των αντιεκπαιδευτικών μνημονιακών μέτρων. Επιβεβαιώνεται ότι η βασική δέσμευση του υπουργού και της κυβέρνησης, είναι η προώθηση των μνημονιακών αντιλαϊκών, αντιεκπαιδευτικών μέτρων που συμφωνήθηκαν με Ε Ε – ΟΟΣΑ. 

Μπροστά σε αυτήν την κρίσιμη κατάσταση για την Εκπαίδευση συνολικά η πλειοψηφία στην ΟΛΜΕ αρνείται να προχωρήσει ακόμη και στη Μετασυνεδριακή Συνέλευση. Αρνείται έστω και την ελάχιστη οργάνωση του αγώνα και της πάλης, που είναι απολύτως αναγκαίος καθώς τα προβλήματά μας οξύνονται και τα πράγματα το Σεπτέμβριο θα είναι πολύ δύσκολα. Για όλους αυτούς τους λόγους, βλέποντας τι ερχόταν, είχαμε βάλει μετά το Πάσχα με έμφαση το ζήτημα των πιο δυναμικών κινητοποιήσεων του κλάδου ακόμη και στις εξετάσεις.

Επιβάλλεται η πλειοψηφία στο ΔΣ της ΟΛΜΕ να αναθεωρήσει τη στάση της και να γίνει η Μετασυνεδριακή Συνέλευση τώρα. Είναι το ελάχιστο, που μπορεί να κάνει αυτήν τη στιγμή κι όχι να αποφασίζουν για νέες ΓΣ δίχως Συνέλευση Προέδρων των ΕΛΜΕ, πράγμα που είναι κοροϊδία ή άλλα λόγια να αγαπιόμαστε.  

Να θυμηθούμε τις βασικές αλλαγές, που αφορούν το ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου, καθώς μειώνεται 3 ώρες για κάθε τάξη, αλλά και του ΕΠΑΛ, καθώς χάνεται ως και το 60% των ωρών για
τους συναδέλφους σε όλες τις ειδικότητες στη Β΄τάξη.
Ας θυμηθούμε τις αλλαγές στο Γυμνάσιο:
τα Αρχαία μειώνονται σε Α΄, Β΄, Γ ' από 3 σε 2,
η Γλώσσα αυξάνεται από 2 σε 3 στην Α΄,
η Βιολογία χάνει 1 ώρα στην Α' (από 2 σε 1),
η Γεωγραφία χάνει 1 ώρα στην Α' (από 2 σε 1),
η Οικιακή χάνει την ώρα της (από 1 σε 0) στη Β'.

Με τη μείωση των ωραρίων στο Γυμνάσιο το Υπουργείο εξοικονομεί περίπου 500 φιλολόγους, 500 Φυσικών Επιστημών (κυρίως Βιολόγους και Γεωλόγους), 250 Οικιακής Οικονομίας (τους οποίους θα χρησιμοποιήσει σε άλλες αναθέσεις). Σε αυτούς πρέπει να προσθέσουμε 400 Πληροφορικής και 400 Φυσικών Επιστημών με την κατάργηση της μείωσης στα εργαστήρια. Επίσης, εξοικονομεί εκατοντάδες άλλους στην ΤΕΕ, όπου οι συνάδελφοι των ειδικοτήτων θα βρεθούν να χάνουν από το 30% ως και το 60% των ωρών τους. Συνοπτικά:
- 500 φιλόλογοι
- 900 Φυσ. Επιστημών
- 250 Οικιακής
- 400 Πληροφορικής
- 300 όλων των ειδικοτήτων τουλάχιστον στην ΤΕΕ
Δηλαδή, συνολικά μείον 2.350 συνάδελφοι τουλάχιστον.

Θα χρειαστεί το Υπουργείο τουλάχιστον 2.350 συναδέλφους λιγότερους  από το Σεπτέμβριο του 2016, γιατί άλλοι υπολογισμοί ανεβάζουν τον αριθμό αυτό κοντά στους 3000. Το άμεσο αποτέλεσμα θα είναι εμείς, γιατί οι 2.350 ή οι 3000 είμαστε εμείς, να τρέχουμε να καλύψουμε το ωράριο μας όπου βρίσκουμε ώρες. Παράλληλα, που είναι και το πιο σοβαρό σε αυτήν την περίοδο της άγριας κρίσης και ανεργίας, υλοποιείται μεθοδικά ο σχεδιασμός για χιλιάδες λιγότερους διορισμούς αναπληρωτών. Οι συνάδελφοί μας αυτοί θα βρεθούν στην ανεργία και μάλιστα οι πιο πολλοί μετά από χρόνια υπηρεσίας στο δημόσια σχολεία. Ανάλογες περικοπές σε πολύ πιο μεγάλο βαθμό γίνονται σε νηπιαγωγεία και δημοτικά, όπου οι αλλαγές στο ωράριο των σχολείων και στις ώρες των μαθημάτων θα μειώσουν τους συναδέλφους εκεί κατά 7.000 περίπου.

Αναφέρουμε και τις σημαντικότερες από τις υπόλοιπες αλλαγές, που ισχύουν από το Σεπτέμβρη.
·         Γίνεται διεύρυνση των αναθέσεων διδασκαλίας των μαθημάτων. Πάντως θα γίνει προσπάθεια οι καθηγητές να μην μετακινούνται σε περισσότερα από τρία σχολεία, όπως δήλωσε ο υπουργός!...
·         Οι μαθητές θα εξετάζονται τον Ιούνιο γραπτώς μόνο στα κύρια μαθήματα. Φαίνεται μέτρο θετικό, αλλά υπάρχει ο σοβαρός κίνδυνος άμεσης και σαφούς κατηγοριοποίησης των μαθημάτων σε «χρήσιμα και άχρηστα», άρα και «χρήσιμοι και άχρηστοι» εκπαιδευτικοί, με πολύ αρνητικές επιπτώσεις στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.
·         Στα Γυμνάσια καθιερώνονται κι εκεί τα δύο 4μηνα, που σημαίνει ότι θα υπάρχουν λιγότερα υποχρεωτικά διαγωνίσματα και δοκιμασίες για τους μαθητές από τα τρία 3μηνα. Ίσως είναι από τα ελάχιστα θετικά των αλλαγών μαζί με την περιγραφική αξιολόγηση. Όμως, θα μοιάζουν με καθρεφτάκια για τους ιθαγενείς, αν  
·         Επιχειρείται να διαμορφωθεί, αν υλοποιηθούν οι προτάσεις, ένα ελιτίστικο λύκειο, με δύο ταχύτητες, με όσους παίρνουν απλή πιστοποίηση  κι όσους διεκδικούν το εθνικό απολυτήριο.
·         Όσον αφορά την πολύπαθη ΤΕΕ, «μεταρρυθμίζεται» με τον ασφυκτικό περιορισμό ειδικοτήτων και τομέων και την δημιουργία σταδιακά ενός προαιρετικού 4ου έτους, όπου δεν προβλέπεται ουσιαστική εξειδίκευση, αλλά κακοπληρωμένη εργασία – μαθητεία προς όφελος των εργοδοτών.
·         Οι εκπαιδευτικοί πέραν της εντατικοποίησης θα υποστούν και την κινητικότητα από σχολείο σε σχολείο («όχι πέραν των τριών»…), από βαθμίδα σε βαθμίδα, μέχρι και από τα ΕΠΑΛ στο δημοτικό και στη μη τυπική εκπαίδευση, στα Δ.Ι.Ε.Κ., αλλά ουδείς θα απολυθεί όμως, διαβεβαιώνει ο υπουργός… Θα υπάρξει διεύρυνση ή πλήρης μεταβολή των διδακτικών αντικειμένων λόγω της συγχώνευσης ειδικοτήτων, περιορισμού ή κατάργησης μαθημάτων βιώνοντας και μεγεθύνοντας το εργασιακό άγχος και την ανασφάλεια των συναδέλφων.
·         Προετοιμάζεται η επαναφορά των αξιολογικών διαδικασιών σχολείων και εκπαιδευτικών και η σύνδεσή τους με τις επιδόσεις των μαθητών τους με βάση τους κεντρικά και αυταρχικά διατυπωμένους στόχους. Αυτές οι διαδικασίες είναι πολύ πιθανό να έχουν επιπτώσεις και στο μισθό και την εξέλιξή μας. Επίσης, προετοιμάζεται η εισαγωγή επιπλέον κρίσης των νέων εκπαιδευτικών μετά από την δίχρονη δοκιμαστική θητεία.

Η λογική του να αφήνουμε την πρωτοβουλία των κινήσεων στην κυβέρνηση αποδεικνύεται αναποτελεσματική. Η τακτική της πλειοψηφίας ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, με κορυφαίο παράδειγμα το ζήτημα των αναπληρωτών μετατρέπει την Ομοσπονδία σε… νομικό παράρτημα του υπουργείου. Επισης, το ΠΑΜΕ αρκείται σε απεργίες και κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας αντί για σύγκρουση με μπροστάρη το κίνημα, γι’ αυτό και οι προτάσεις του υιοθετούνται από ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ και σε ενδοαριστερά μαχαιρώματα. Το ζήτημα των πιο δυναμικών κινητοποιήσεων του κλάδου ακόμη και στις εξετάσεις ήταν σε μια άλλη λογική, σε αυτήν της ουσιαστικής διεκδίκησης, όπως επίσης και το ζήτημα της Μετασυνεδριακής. 

Οι προϋποθέσεις για να νικήσουν τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα, χτίζονται στους μαχητικούς αγώνες που επιχειρούμε, για την ανατροπή αυτής της πολιτικής. Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να δώσει ουσιαστική απάντηση μέσα από τις μαζικές, συλλογικές διαδικασίες και τους αγώνες του! Ως ένα ζωντανό κομμάτι ενός πλατύτερου λαϊκού – εργατικού κινήματος που θα παλέψει για την ανατροπή της πολιτικής Κυβέρνησης - ΕΕ - Θεσμών.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου