Σάββατο, 2 Ιουλίου 2016

Για την παρέμβαση στην Περιφέρεια στις 28/6



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΕΛΜΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Την Τρίτη, 28 Ιουνίου, πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη παρέμβαση του Συντονισμού των ΕΛΜΕ Αττικής στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης για να διατυπώσουμε τις θέσεις μας ενάντια στα μέτρα που υλοποιούνται στο χώρο της εκπαίδευσης και να απαιτήσουμε απαντήσεις και λύσεις.

Συμμετείχαν στη συνάντηση 12 ΕΛΜΕ, η Α΄ Δυτικής Αττικής (Θριάσιο-Μεγαρίδα-Ειδυλλία), η Β΄ Αθήνας, η Γ΄ Αθήνας, η Ε΄ Αθήνας, η Ζ΄ Αθήνας, η Νέας Σμύρνης - Καλλιθέας - Μοσχάτου, η Ε΄ Ανατολικής Αττικής, η Β΄ Ανατολικής Αττικής, η Άνω Λιοσίων - Ζεφυρίου - Φυλής, η Γ΄ Δυτικής Αθήνας και συνάδελφοι  από την η Α΄ και τη Β΄ Δυτικής Αθήνας Επίσης, ήταν παρόντα 5 μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΠΕΣΕΚ, τους συνταξιούχους εκπαιδευτικούς.

Εκ μέρους του Συντονισμού θέσαμε τα κρίσιμα προβλήματα ζητώντας να μην εφαρμοστούν τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα για τα Γυμνάσια, τα Λύκεια και την Τεχνική Εκπαίδευση. Οδηγούν σε μαζικές απολύσεις, στις «μη επαναπροσλήψεις» για το υπουργείο,  των αναπληρωτών. Παράλληλα υποβαθμίζεται δραματικά το παιδαγωγικό και διδακτικό μας έργο, όταν μέσω τις κινητικότητας κάποιος μπορεί να καλύπτει ΄α, ΄β, ΄γ ανάθεση και μάλιστα από το Νηπιαγωγείο ως το ΙΕΚ… Τέλος, επιβάλλεται να μην περάσει αυτή η αντιεκπαιδευτική πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ – ΟΟΣΑ. Αγωνιζόμαστε σταθερά για:
·                   20 μαθητές στα τμήματα, 15 στις κατευθύνσεις 10 στα εργαστήρια, Οργανικές θέσεις για όλους με βάση τις θέσεις της ΟΛΜΕ
·                   Να μη νομιμοποιήσουν τα ΠΥΣΔΕ κενά – πλεονάσματα με τις ρυθμίσεις του   Υπουργείου και τις υποχρεωτικές μετακινήσεις
·                   Να διατηρηθούν τα ολιγομελή τμήματα σε ΕΠΑΛ, ΓΕΛ και Γυμνάσια
·                   Όχι στην επιπλέον κατάργηση – συγχώνευση τομέων και ειδικοτήτων
·                   Όχι στην κατάργηση του τρίωρου για τους υπεύθυνους εργαστηρίων
·                   Να καταργηθεί ο οικονομικός κόφτης στις εγγραφές των Εσπερινών σχολείων
·                   Στο μάθημα των ξένων γλωσσών να επανέλθει η παράλληλη διδασκαλία ανά τμήμα
·                   Κανείς εκπαιδευτικός σε περισσότερα από δύο σχολεία
·              Διασφάλιση του δικαιώματος των προσφύγων και μεταναστών να εγγραφούν στα δημόσια σχολεία. Υποστηρίζεται από 25 ΕΛΜΕ και πολλούς ακόμη Συλλόγους ΠΕ
Ο περιφερειακός δήλωσε ότι θα υπάρχουν πράγματι πολλοί συνάδελφοι πλεονάζοντες και η κατάργηση του τρίωρου στα εργαστήρια δημιουργεί ανάλογα προβλήματα, αλλά υπήρχαν και πολλά εργαστήρια κλειστά. Επομένως, όταν πονάει χέρι, κόβουμε το κεφάλι!... Περιμένουμε την εγκύκλιο για τον αριθμό μαθητών σε ΕΠΑΛ & ΕΚ και ότι είναι πιθανό να χάσει αυτός το δικαίωμα έγκρισης ολιγομελών τμημάτων Απαιτήσαμε, ακριβώς λόγω των πλεονασμάτων, όχι μόνο να μην αλλάξει ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, αλλά να μειωθεί με βάση τις θέσεις της ΟΛΜΕ. Έτσι, θα αντιμετωπιστεί σε ένα βαθμό το πρόβλημα της κινητικότητας των εκπαιδευτικών, ο μεγάλος κίνδυνος της διάθεσης συναδέλφων σε 3-4 σχολεία, αλλά και η συνεπαγόμενη υποβάθμιση της διδακτικής διαδικασίας και των συλλόγων διδασκόντων. 
Ο Περιφερειακός υπεραμύνθηκε των αλλαγών στην ΤΕΕ γιατί
η εξειδίκευση γίνεται σε μεγαλύτερη ηλικία κι εκεί θέσαμε όλη τη επιχειρηματολογία μας για αποδιάρθρωση κι όχι αναδιάρθρωση της ΤΕΕ. Στο μεταξύ εκδόθηκε η υπουργική απόφαση για τους τομείς που θα έχουν δικαίωμα λειτουργίας σε ΕΠΑΛ & ΕΚ, που πρέπει να μελετηθεί για να δούμε το εύρος των παρεμβάσεων και σε αυτό το επίπεδο. Έστειλε στο Υπουργείο τις προτάσεις που υπέβαλαν οι Διευθύνσεις. Επισημάναμε ότι υπήρξαν περιπτώσεις που δεν λήφθηκε υπόψη η γνώμη των Διευθυντών των σχολείων και των συλλόγων διδασκόντων και αυτό δεν βοηθά καθόλου, όταν μάλιστα τους ασκήθηκε έντονη πίεση τις προηγούμενες μέρες για επιπλέον κόψιμο, μετά τις μεγάλες καταργήσεις τομέων και ειδικοτήτων, που αποφασίστηκαν για το νέο ΕΠΑΛ. Επιπλέον, στη λογική των άγριων περικοπών σε ΕΠΑΛ & ΕΚ πολλά εργαστήρια θα μείνουν κλειστά, αν και υπάρχουν καθηγητές για να τα λειτουργήσουν. Κάποιοι Δήμοι βάζουν ζήτημα περικοπών στη χρηματοδότηση των ΕΠΑΛ & ΕΚ για να κάνουν εξοικονόμηση ή και αναδιανομή πόρων. Και πρέπει να σταθούμε αποφασιστικά απέναντι σε όλα αυτά.
Επισήμανε ο περιφερειακός ότι παρά το μεγάλο πρόβλημα της κινητικότητας κανείς δεν θα κινδυνεύσει να αμφισβητηθεί η θέση του και να φτάσει ως την απόλυση, ούτε και να μετακινηθεί εκτός περιφέρειας. Ακόμη, είναι πολύ πιθανό οι οργανικές θέσεις να δίνονται αντί σε ένα σχολείο σε ομάδα (συστάδα). Τονίσαμε ότι είμαστε αντίθετοι, πρέπει να κρατηθεί το όριο των 12 ωρών για οργανική και να εξεταστεί σοβαρά και η μείωσή του σε αυτήν τη συγκυρία με τα τόσα πλεονάσματα. Επίσης, είναι τελείως απαράδεκτο να εμφανίζεται η μη απόλυση των μόνιμων, το ελάχιστο,  ως μια κατάκτηση.
Δήλωσε ότι τα τμήματα έχουν ζητηθεί από τους Διευθυντές των σχολείων με βάση  την εικόνα του Φλεβάρη, δηλαδή, όπως συμβαίνει κάθε χρόνο. Το ανώτατο όριο παραμένει το 27 μαθητές και 25 στα ΕΠΑΛ. Οι φυσικώς αδύνατοι υπολογίζονται στους 27 ή στους 26 μαθητές κι επίσης λαμβάνεται υπόψη η χωρητικότητα των αιθουσών. Στις κατευθύνσεις μπορεί να υπάρξει ξανά συγχώνευση τμημάτων σε γειτονικά σχολεία, δηλαδή, πάλι εξοικονόμηση σε βάρος των μαθητών. Και τα ξενόγλωσσα τμήματα στα Γυμνάσια δεν μπορεί να είναι περισσότερα από τα τμήματα γενικής παιδείας σε κάθε τάξη.
 
Δήλωσε ο περιφερειακός ότι οι νέες προθεσμίες για εγγραφές σε ΕΠΑΛ και Εσπερινά ισχύουν, αλλά ίσως υπάρξει παράταση το Σεπτέμβριο εξαιτίας των μετεξεταστέων και των μετεγγραφών. Για τις εγγραφές στα Εσπερινά με βάση εισοδηματικά κριτήρια φάνηκε να προβληματίζεται και θα το διερευνήσει. Πρόσθεσε ότι είναι πιθανό τα ΔΙΕΚ να περάσουν στη δική του αρμοδιότητα.
Για τους συναδέλφους με προβλήματα υγείας που είναι ανάγκη να έχουν μειωμένο ωράριο διδακτικό, δεν έχει λυθεί νομικά το πρόβλημα. Μέσω των ΠΥΣΔΕ και ΑΠΥΣΔΕ πρέπει να δίνονται λύσεις, αλλά όμως επιμένει το Υπουργείο Διοίκησης & ηλεκτ. Διακυβέρνησης στην απαγόρευση του μειωμένου ωραρίου στους εκπαιδευτικούς με βάση την απάντησή του στα σχετικά ερωτήματα.
Δεν αμφισβήτησε το δικαίωμα των προσφύγων και μεταναστών να εγγράφονται στα δημόσια σχολεία και το Υπουργείο είναι θετικό στην ένταξή τους στο τυπικό σύστημα εκπαίδευσης, αλλά οι ίδιοι δεν κάνουν αρκετές αιτήσεις. Απαντήσαμε έντονα ότι πώς θα μπορούσε να έχει γίνει αυτό, όταν βρίσκονται σε στρατόπεδα κι όταν πριν λίγο καιρό ήταν περίπου οι 20.000 στα λιμάνια και στην Ειδομένη και ότι το myschool δεν έχει πρόβλεψη για τέτοιες εγγραφές. Δεν έβαλε θέμα μη αποδοχής των εγγραφών, που έγιναν ως τώρα και δήλωσε ότι ως το Σεπτέμβρη το πράγμα μάλλον θα έχει δρομολογηθεί. Πιστεύουμε ότι χρειάζεται μεγαλύτερη πίεση στη διοίκηση σε όλα τα επίπεδα για να προχωρήσουν οι εγγραφές.
Να επισημάνουμε ότι 5 μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ ήταν παρόντα και αυτό δείχνει τη σημασία της συνάντησης και της περιόδου και υποστήριξαν τις θέσεις μας. Όμως, να τονίσουμε ότι, ακριβώς εξαιτίας αυτής της κρισιμότητας, επιβαλλόταν να συγκληθεί η τακτική Μετασυνεδριακή ΓΣ, ώστε ο κλάδος στοιχειωδώς συντεταγμένος να αντιμετωπίσει τα προβλήματα αυτά. Αντί το ΔΣ της ΟΛΜΕ να εργαστεί γι΄αυτό, στη συνάντηση κάποιοι προτίμησαν είτε να πάρουν το λόγο σχεδόν πρώτοι, αν και ως παράταξη δεν ανταποκρίθηκαν στις προσκλήσεις για συντονισμό, είτε να εκφωνούν λόγους σαν να ήμασταν σε μια ΓΣ.
Συνολικά, ξεκαθαρίσαμε στον περιφερειακό ότι επιβάλλεται να ενημερώσει το Υπουργείο για τις θέσεις μας και να συμβάλλει ιδιαίτερα από την πλευρά του ώστε να υπάρξουν οι πιο ευνοϊκές κατά το δυνατό ρυθμίσεις για τη στοιχειώδη λειτουργία  των σχολείων το Σεπτέμβριο, πράγμα που οι θέσεις μας διασφαλίζουν σε μεγάλο βαθμό. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να μην κάνει μόνο ό, τι του ορίζει το Υπουργείο και οι εγκύκλιοι, όπως συχνά αναφέρει. 

Η πίεση μέσω παρεμβάσεων, κινητοποιήσεων, ΓΣ, Μετασυνεδριακής και Συνέλευσης Προέδρων από τώρα μέχρι και το Σεπτέμβριο αποτελούν βασικά μας όπλα και μοχλό πίεσης απέναντι στο υπουργείο και την κυβέρνηση, ώστε τα σχολεία μας σε όλες τις βαθμίδες να δουλέψουν στοιχειωδώς ικανοποιητικά.
                                                                                                            ΑΘΗΝΑ, 29/6/2016








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου