Πέμπτη, 10 Σεπτεμβρίου 2015

Έναρξη νέας σχολικής χρονιάς


Με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς παραθέτουμε 2 επιστολές,

που αποτυπώνει με το δικό της τρόπο η καθεμιά την κατάσταση στο δημόσια σχολεία.


ΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,
Για μια ακόμα σχολική χρονιά η εκπαίδευση βρίσκεται στο στόχαστρο των συνεχιζόμενων μνημονιακών πολιτικών της λιτότητας και των περικοπών και των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων ΕΕ - ΟΟΣΑ. Μετά την ψήφιση του 3ου μνημονίου μέσα στο καλοκαίρι, κατεδαφίζονται στοιχειώδη εργασιακά, ασφαλιστικά και κοινωνικά δικαιώματα, που είχαν ήδη  πληγεί τα τελευταία χρόνια. Η χρονιά ξεκινάει με χιλιάδες κενά στα σχολεία, κανένα μόνιμο διορισμό, παρά τις υποσχέσεις του Υπουργείου, και το απόλυτο χάος αναφορικά με τους συναδέλφους αναπληρωτές.

Η πάγια θέση της ΟΛΜΕ είναι ότι τα πραγματικά κενά, που φέτος υπολογίζονται περίπου στις 7.000 μόνο στη Δευτεροβάθμια, πρέπει να καλύπτονται από μόνιμους διορισμούς. Είναι η θέση που δίνει λύση στο πρόβλημα της μόνιμης και σταθερής εργασίας αλλά κυρίως δίνει λύση στο αυτονόητο, ότι οι μαθητές το Σεπτέμβρη πρέπει να έχουν σχολεία που να είναι σε θέση να λειτουργήσουν,  εκπαιδευτικούς, βιβλία. Για άλλη μία χρονιά το αίτημα για κάλυψη των πραγματικών κενών με μόνιμους διορισμούς δεν υλοποιείται.

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,
Αντιλαμβανόμαστε όλοι μας την κρίσιμη στιγμή στη οποία βρίσκεται ο λαός και ο τόπος. Η συνέχιση των πολιτικών του μνημονίου δρα ως οδοστρωτήρας των κοινωνικών αγαθών. Γι’ αυτό και δεν σταματάμε. Συνεχίζουμε ακόμη πιο αποφασισμένοι τον περήφανο αγώνα που δώσαμε όλα αυτά τα χρόνια για τη στήριξη του δημόσιου και δωρεάν σχολείου!

Σας καλούμε να αναλάβετε δράση, οργανώνοντας σε συντονισμό με τις ΕΛΜΕ ενημερώσεις για τα τρέχοντα μεγάλα προβλήματα υπολειτουργίας των σχολείων, καθώς και συσκέψεις μαζί με τους συλλόγους και τις ενώσεις γονέων με στόχο κινητοποιήσεις διεκδίκησης επίλυσης των προβλημάτων λειτουργίας του δημόσιου σχολείου, της κάλυψης των κενών, τους μόνιμους διορισμούς, τους διορισμούς των αναπληρωτών και των χρηματοδοτικών αναγκών. Για να ανατρέψουμε τη βάρβαρη πολιτική μνημονιακών κυβερνήσεων, ΕΕ και ΔΝΤ. Για να υπερασπίσουμε το μέλλον της εκπαίδευσης, των παιδιών και του λαού μας.

Σας ευχόμαστε μια καλή, αγωνιστική και ελπιδοφόρα χρονιά!


ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.
 ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ( εκτός του Δήμου Φυλής) 

ΤΡΑΓΙΚΗ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ Η ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
 ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ - ΓΟΝΕΙΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ  

Πρωτοφανής κατάσταση επικρατεί τη φετινή χρονιά στην εκπαίδευση! Το σχολικό έτος ξεκινά σε λίγες ημέρες και για πρώτη φορά δεν θα έχει προσληφθεί ούτε ένας εκπαιδευτικός, μιας και οι συνάδελφοι αναπληρωτές κλήθηκαν να ξανακάνουν αιτήσεις πρόσληψης ως τις 11/9 ενώ συγχρόνως δεν έχει γίνει ούτε ένας μόνιμος διορισμός! Την ίδια στιγμή το ΥΠΟΠΑΙΘ εκτιμά ότι
τα κενά σε Α’ βάθμια και Β’ βάθμια εκπαίδευση είναι πάνω από  23.000 και οι προσλήψεις αναπληρωτών δε θα γίνουν πριν τις 30/9 το νωρίτερο. Οι χιλιάδες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό διαμορφώνουν ένα τοπίο εγκατάλειψης και διάλυσης του δημόσιου σχολείου.

ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ, εκτός του Δήμου Φυλής, λείπουν:
·         307 δάσκαλοι
·         79 νηπιαγωγοί
·         169 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων πλήρους και 20 μειωμένου ωραρίου
·         καθαρίστριες

Τα δημόσια σχολεία της Δυτικής Αττικής με το μισό εκπαιδευτικό προσωπικό αδυνατούν να ανοίξουν τις πόρτες τους για να υποδεχτούν τους μαθητές τους.  Τα σχολεία θα μείνουν κλειστά ή θα υπολειτουργούν!!!
Για το κουκούλωμα των κενών τα επιτελεία του ΥΠΟΠΑΙΘ σχεδιάζουν :
1. Αύξηση μαθητών ανά τμήμα ως τους 30!!! Κατάργηση ολοήμερων τμημάτων στην A/βάθμια.
2.  Τη διάλυση των υποστηρικτικών δομών στην A/βάθμια (τμήματα ένταξης, υποδοχής, παράλληλης στήριξης) και την υποστελέχωση των ειδικών σχολείων.
3.    Αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, ευρεία χρήση των υποχρεωτικών υπερωριών και υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε άλλες περιοχές.
4.      Συμπτύξεις τμημάτων και συγχωνεύσεις σχολείων.
5.      Μετατροπή πάγιων εκπαιδευτικών αναγκών σε πιλοτικές ώστε να απορροφούν ΕΣΠΑ.
6.  Ευέλικτο πρόγραμμα, που σημαίνει ότι το κράτος δε θα έχει υποχρέωση να έχει συγκεκριμένων ειδικοτήτων εκπαιδευτικό προσωπικό με παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά κριτήρια, αλλά όλα θα καθορίζονται από τη ροή προσλήψεων που θα επιτρέπει η πολιτική του 3ου μνημονίου.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς αλλά και τους μαθητές, σε κοινή δράση για να αντιπαλέψουμε την επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας. Είναι μια μάχη που πρέπει να δοθεί για το μέλλον του σχολείου και της εργασίας, μια μάχη ενάντια στην ανεργία και την κινεζοποίηση των ζωών μας.   

Απαιτούμε: Άμεση κάλυψη των κενών! Καμία διδακτική ώρα χαμένη. Έναρξη ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης. Μαζικούς και μόνιμους διορισμούς.

2 σχόλια:

  1. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

    Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ εκφράζει την εντονότατη διαμαρτυρία του για την κωλυσιεργία που ακολουθούν ορισμένοι Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι αρνούνται να αποδεσμεύσουν τους αποσπασθέντες συναδέλφους, παρά την πρόσφατη απόφαση του ΚΥΣΔΕ.

    Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ για το ζήτημα που προέκυψε δηλώνει τα εξής:

    • Η απόσπαση είναι δικαίωμα του εκπαιδευτικού και υλοποιείται κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις, που τις καθορίζει η πολιτική ηγεσία και το ΚΥΣΔΕ και κανένας άλλος.

    • Κανένας υπηρεσιακός παράγοντας, χρησιμοποιώντας διάφορα τερτίπια, δεν έχει το δικαίωμα να καταστρατηγήσει την απόφαση του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου, η οποία υπογράφεται από την αρμόδια Υπουργό και να αγνοήσει την οδηγία του υπουργείου « Σε συνέχεια των υπ' αριθμ. 136709/Ε2/3-9-2015, 136711/Ε2/3-9-2015 και 136713/Ε2/3-9-2015 Αποφάσεων Αποσπάσεων Εκπαιδευτικών Δ.Ε. σας γνωρίζουμε ότι οι εν λόγω εκπαιδευτικοί θα πρέπει να αναλάβουν υπηρεσία στις Διευθύνσεις Απόσπασης μέχρι την Παρασκευή 4-9-2015», ακυρώνοντας στην πράξη την απόσπαση συναδέλφων.

    • Η διαδικασία των αποσπάσεων, με ευθύνη της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας, έχει αργήσει χαρακτηριστικά και κανονικά θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί εντός του Αυγούστου.

    • Η άρνηση των προαναφερθέντων Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να αποδεσμεύσουν τους αποσπασθέντες συναδέλφους δημιουργεί σοβαρότατα προβλήματα λειτουργίας των ΠΥΣΔΕ που οι εκπαιδευτικοί αποσπώνται, αφού αυτά δε μπορούν να καλύψουν με εκπαιδευτικούς τα διαπιστωμένα κενά στην περιοχή ευθύνης τους.

    Το Δ.Σ της ΟΛΜΕ καλεί τους Περιφερειακούς Διευθυντές να επέμβουν και να υποδείξουν στους υφισταμένους τους ότι δεν έχουν κανένα δικαίωμα να δημιουργούν προβλήματα στη λειτουργία άλλων Υπηρεσιακών Συμβουλίων και να απαιτήσουν να σταματήσουν την τακτική της κωλυσιεργίας που ακολουθούν.

    Σε διαφορετική περίπτωση η Υπηρεσιακή Υπουργός Παιδείας οφείλει να παρέμβει με σκοπό την ομαλή λειτουργία των σχολείων του συνόλου της Επικρατείας.

    Σε κάθε περίπτωση οι αποσπασμένοι καθηγητές απαιτούμε να παρουσιαστούν στα ΠΥΣΔΕ απόσπασης τους και να αναλάβουν άμεσα υπηρεσία, έτσι ώστε να καλυφθούν κάποια από τα χιλιάδες κενά που καταγράφονται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

    Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ θα προβεί σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την επίλυση του προβλήματος.



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δήλωση των εκπροσώπων
    των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ στο Δ.Σ της ΔΟΕ
    Γιώργου Γαλάνη, Mιχάλη Μιλτσακάκη

    Οι εξελίξεις των τελευταίων ημερών επιβεβαιώνουν με τον πιο τραγικό τρόπο τα τεράστια κενά στα σχολεία όλης της χώρας και την αδυναμία, ανοίγματος εκατοντάδων σχολείων και νηπιαγωγείων σε όλη την Ελλάδα.
    Η υπηρεσιακή κυβέρνηση προσπαθεί να δώσει την επικοινωνιακή «μάχη» του αγιασμού και του πρώτου κουδουνιού, ώστε να μην υπάρχει κανένα σχολείο κλειστό ως εικόνα στα δελτία ειδήσεων.
    Η υπηρεσιακή κυβέρνηση υλοποιεί τις «αστοχίες», τις «προχειρότητες» και κυρίως τη μνημονιακή πολιτική της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, των μηδενικών μόνιμων διορισμών και των κατά πολύ κάτω από τις ανάγκες διορισμούς αναπληρωτών.
    Σε διάφορες περιοχές σε όλη τη χώρα, περιφερειακοί διευθυντές και διευθυντές εκπαίδευσης επαναφέρουν τις αναποτελεσματικές και αντιεκπαιδευτικές μνημονιακές πολιτικές πρακτικές των Αρβανιτόπουλου–Διαμαντοπούλου. Τις πολιτικές αυτές απέρριψαν εκπαιδευτικοί και γονείς με τους αγώνες τους.
    Ο Διευθυντής Π. Ε. Χανίων ζητά από τους διευθυντές να ξεκινήσουν τα δημοτικά χωρίς ολοήμερο πρόγραμμα (κανονικών και εαεπ) και να μην προβούν-ως την Τετάρτη 9 Σεπτέμβρη- σε κατανομή τάξεων. Δυο μέρες πριν ανοίξουν τα σχολεία θα λάμβαναν μέιλ όπου θα ορίζεται με πόσα και ποια τμήματα θα λειτουργήσουν, οπότε και θα πρέπει να προβούν στην κατανομή των τάξεων.
    Προφανώς ο διευθυντής μιλά για συμπτύξεις- συγχωνεύσεις- καταργήσεις τμημάτων, ενώ σε άλλο σημείο του μέιλ αναφέρεται σε μετακινήσεις συναδέλφων μια «και ανάλογα με το χρόνο και τον αριθμό των αναπληρωτών που θα προσλαμβάνονται θα αποκαθίσταται, σταδιακά, η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και η επιστροφή των εκπαιδευτικών στις θέσεις τους».
    Με έγγραφο της η περιφέρεια Πελοποννήσου καλεί τους Διευθυντές εκπαίδευσης να μετακινήσουν με δική τους απόφαση εκπαιδευτικούς προκειμένου να ανοίξουν τα σχολεία.
    Στη Λακωνία, ο διευθυντής εκπαίδευσης ζήτησε την «προσωρινή» αναστολή λειτουργίας των ολοήμερων σχολείων (όλων) καθώς και εφαρμογή της εγκυκλίου για 25 παιδιά + 10%.
    Με αυτό τον τρόπο προκύπτουν πλαστές υπεραρυθμίες και πρόθεση για μετακινήσεις εκπαιδευτικών με δίμηνες αποσπάσεις κατά παράβαση κάθε νομοθεσίας. Στη Λακωνία δεν μπορούν να ανοίξουν 10 δημοτικά και 20 νηπιαγωγεία.
    Στην Λαμία δόθηκε εντολή στους συναδέλφους των τμημάτων ένταξης να μετακινηθούν στα Ειδικά Σχολεία για να μπορέσουν να ανοίξουν την Παρασκευή.
    Στην Γ Αθήνας η διεύθυνση, χωρίς να συνεδριάσει εκ νέου το υπηρεσιακό συμβούλιο, μείωσε αυθαίρετα τον αριθμό των κενών από 98 σε 69. Η μείωση αυτή προέκυψε γιατί αφαιρέθηκαν οι εκπαιδευτικοί του ολοήμερου.
    Στην Αττική ο περιφερειακός διευθυντής ζήτησε τα κενά ανά τμήμα και σχολείο, ξεχωριστά στο πρωινό και ξεχωριστά στο ολοήμερο ως Παρασκευή μεσημέρι. Η κίνηση αυτή από Δευτέρα 13 /9 θα οδηγήσει σε «επίθεση» στα ολοήμερα και στους συναδέλφους που εργάζονται σε αυτά.
    Οι πρακτικές που αναφέραμε δεν αποτελούν μεμονωμένες περιπτώσεις αλλά σχέδιο από τα παλιά που οδηγεί σε διάλυση την εκπαίδευση. Σε καμία περίπτωση δε λύνουν τα προβλήματα του δημόσιου σχολείου. Αντίθετα αποσαθρώνουν ακόμα περισσότερο τη δημόσια εκπαίδευση, αφού αδιαφορούν για τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και περιστέλλουν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
    Οι επιλογές αυτές αποτελούν την πολιτική κατεύθυνση για την αντιμετώπιση των κενών. Είναι πλέον φανερό ότι και στον γραφειοκρατικό μηχανισμό της εκπαίδευσης έχει γίνει καθεστώς η πολιτική των μνημονίων και αυτή είναι ο οδηγός για την αντιμετώπιση των προβλημάτων.
    Οι πρώτες προσλήψεις αναπληρωτών δεν πρόκειται να γίνουν πριν το τέλος του μήνα και δε φτάνουν να καλύψουν τα περισσότερα από 20.000 κενά στα σχολεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή