Δευτέρα, 17 Αυγούστου 2015

Συντονισμός για καλύτερο Δημόσιο Σχολείο

Η εκπαίδευση αντιμέτωπη και πάλι με σοβαρά προβλήματα

 Επιβάλλεται συντονισμός για ανατροπή της κατάστασης

Ο αριθμός των διορισμών στην εκπαίδευση που εδώ και 6 μήνες ανεβοκατεβαίνει επικοινωνιακά, χωρίς όμως καμία συγκεκριμένη δέσμευση από την πλευρά του ΥΠΟΠΑΙΘ, κατέληξε τελικά στο υπόγειο. Μηδενικοί σχεδόν οι διορισμοί! Την ίδια στιγμή τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό ανέβηκαν στον ουρανό μια και οι χιλιάδες συνταξιοδοτήσεις των τελευταίων 5 χρόνων, ποτέ δεν καλύφτηκαν. Οι εκπαιδευτικές ανάγκες απαιτούν τα 24.000-26.000 κενά να καλυφθούν άμεσα.
Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, «μαγειρεύουν» τρόπους να εξαφανίσουν τα κενά! Σε δημοσίευμα καθημερινή εφημερίδας αναφέρεται ότι η νέα πρόταση είναι να απολύσουν 6.000-7.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων καταργώντας τις θέσεις τους στα δημοτικά σχολεία ΕΑΕΠ, με το πρόσχημα της κατάργησης αυτής της μορφής σχολείου! Η διάψευση από πηγές του ΥΠΟΠΑΙΘ δεν εφησυχάζουν κανέναν, φυσικά. 
Το σίγουρο είναι ότι η κυβέρνηση και το Υπουργείο είναι απολύτως προσανατολισμένοι και ψάχνουν τρόπο όχι να καλύψουν τα κενά δια μέσου διορισμών και προσλήψεων αλλά επιδιώκουν να τα εξαφανίσουν. Η απόλυτη αποδοχή των όρων του 3ου μνημονίου προμηνύει ζοφερό το μέλλον της εκπαίδευσης. Η πλασματική εξαφάνιση των κενών, με όποιο τρόπο κι αν επιδιώξουν να την πραγματοποιήσουν, σημαίνει επί της ουσίας την απόλυση 6.000-7.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών που δουλεύουν κάθε χρόνο στην εκπαίδευση. Η μαχόμενη εκπαίδευση θα υπερασπιστεί με τους αγώνες της τους αναπληρωτές συναδέλφους, τη δημόσια εκπαίδευση, τα εργασιακά δικαιώματα μονίμων και ελαστικά εργαζόμενων, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών! Δεν θα αποδεχτούμε απολύσεις αναπληρωτών και την καταπάτηση δικαιωμάτων.
Το υπουργείο συζητά: 
1. Αλλαγές στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που οδηγούν στην απαξίωση του, με πλήρη ελαστικοποίηση των διδακτικών αντικειμένων, «ευέλικτο» ανάλογα με το διατιθέμενο εκπαιδευτικό προσωπικό. Ευέλικτο πρόγραμμα σημαίνει ότι το κράτος δε θα έχει υποχρέωση να έχει συγκεκριμένων ειδικοτήτων εκπαιδευτικό προσωπικό με παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά κριτήρια, αλλά όλα θα καθορίζονται από τη ροή προσλήψεων που θα επιτρέπει η πολιτική του 3ου μνημονίου και του σχολείου της αγοράς. Όλα τα δημοσιεύματα περί
κατάργησης των ΕΑΕΠ και των ολοημέρων σχολείων στην α/βάθμια σ’ αυτή την κατεύθυνση κινούνται. Δεν είναι αποτέλεσμα εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης προς όφελος των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών αλλά ΣΑΦΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ. Άλλωστε, η εκπαιδευτική κοινότητα υπερασπίστηκε τον αναβαθμισμένο παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά ρόλο των ειδικοτήτων σε ένα Ενιαίο 12χρονο Δημόσιο και Δωρεάν σχολείο απέναντι στην εντατικοποίηση και στην εκπαίδευση της δεξιότητας και της πληροφορίας των ΕΑΕΠ. Η πραγματικότητα αποδεικνύει ότι το κράτος και η πολιτική κυβερνήσεων, ΕΕ, ΟΟΣΑ χρησιμοποιούν την εκπαίδευση για τις ανάγκες των μνημονίων και δεν έχουν ενδοιασμό να ακυρώνουν αυτά που υπερασπίζονταν ως τις μέγιστες μεταρρυθμίσεις, όταν αυτές εμποδίζουν πια τις βασικές τους στοχεύσεις. Οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, οι γονείς τους και η πλειοψηφία των υπόλοιπων εργαζόμενων είμαστε όλοι αναλώσιμοι στο βωμό της κερδοφορίας του κεφαλαίου και των μνημονίων!
2.  Επιδιώκει να αντιμετωπίσει τα εμπόδια της νομοθεσίας και να εντάξει εκπαιδευτικές δομές και προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού ακόμη και σε 5μηνα προγράμματα ΕΣΠΑ «κοινωφελούς» εργασίας, όπου κυριαρχούν οι πιο άθλιες εργασιακές σχέσεις της ανασφάλιστης εργασίας, των 490 ευρώ, της πρόσληψης με βάση τα χρόνια ανεργίας και όχι προϋπηρεσίας κ.λπ.
3.    Προγράμματα απλήρωτης εργασίας (εθελοντική την ονομάζουν για να γίνεται πιο εύπεπτη η βαρβαρότητα) με αντάλλαγμα κάποια μόρια στο κυνήγι αμφισβητούμενων προσλήψεων. Βασική επιδίωξη είναι να βρεθούν τρόποι, να καλύπτονται ανάγκες της εκπαίδευσης χωρίς χρηματική αποζημίωση. Τα δημοσιεύματα που αφορούν την εθελοντική εκπαιδευτική εργασία των φαντάρων, σ’ αυτή την κατεύθυνση κινούνται.
Επίσης, τα επιτελεία του ΥΠΟΠΑΙΘ συζητούν:
1.    Αύξηση μαθητών ανά τμήμα ως τους 30!!! Κατάργηση ολοήμερων τμημάτων στην α/βάθμια.
2. Τη διάλυση των υποστηρικτικών δομών στην α/βάθμια (τμήματα ένταξης, υποδοχής, παράλληλης στήριξης) και την υποστελέχωση των ειδικών σχολείων.
3.  Αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, ευρεία χρήση των υποχρεωτικών υπερωριών και υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε άλλα ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ.
4.     Συμπτύξεις τμημάτων και συγχωνεύσεις σχολείων.
5.     Μετατροπή πάγιων εκπαιδευτικών αναγκών σε πιλοτικές ώστε να απορροφούν ΕΣΠΑ.
Οι ομοσπονδίες ΔΟΕ-ΟΛΜΕ οφείλουν να καταγγείλουν με σαφήνεια αυτή την πολιτική και να συμβάλλουν στην οργάνωση της πάλης για την αποτροπή της. Χρειάζεται να οργανώσουμε τον αγώνα μας για την προστασία του Δημόσιου Σχολείου, για την υπεράσπιση των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων και ενάντια στις απολύσεις των αναπληρωτών.
Στο πλαίσιο αυτό πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία καλούν:
Από 22 ως 28/8 σε Συντονισμό Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ
Από 1 ως 10/9 σε έκτακτες ΓΣ των σωματείων μας 

ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ
ΑΜΕΣΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ 10.000 ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΟΙ ΠΛΟΥΣΙΟΙ
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου