Τετάρτη, 29 Ιουλίου 2015

Τελικά, η γλώσσα των μνημονίων μένει πάντα η ίδια!




Ακόμη 2 ώρες αύξηση του ωραρίου μας;;;
 

 «Εάν χρειαστεί σε αυτήν τη δύσκολη συγκυρία να βάλουν οι εκπαιδευτικοί μας πλάτη για μία ή δύο ώρες, νομίζω ότι θα το κάνουν»
Κ. Αρβανιτόπουλος ( Άλφα 9,89, 20/2/2013)

«Αν χρειαστεί ένας δάσκαλος να κάνει μια ή δυο ώρες παραπάνω ως συμβολή στο ξεπέρασμα της κρίσης νομίζω ότι θα το δεχθεί. Ο καθένας οφείλει να συμβάλει με τον τρόπο του για να ξεπεραστεί η κρίση»
Α. Μπαλτάς (ΕΡΤ, 27/7/2015)

Στη συνέντευξη, που έδωσε στις 27/7/2015 στην ΕΡΤ ο υπουργός Παιδείας, ήρθε να επιβεβαιώσει πολύ άσχημα σενάρια για το μέλλον των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών μέσα στα ασφυκτικά πλαίσια του 3ου μνημονίου. Βασικά σημεία της συνέντευξης είναι τα ακόλουθα:
1.  Για τον υπουργό τα 27.000 πραγματικά κενά στην εκπαίδευση ως δια μαγείας είναι 20.000
2.  Οι 2.500-3.000 διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών, που είχαν υποσχεθεί αρχικά ως κυβέρνηση, είναι στον αέρα, αφού δεν είναι σε θέση να προσδιορίσει τον ακριβή αριθμό των όποιων διορισμών θα προσπαθήσει το υπουργείο να πραγματοποιήσει κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
3.  Το υπουργείο είναι ακόμη σε διαδικασία εύρεσης κονδυλίων για τις προσλήψεις αναπληρωτών.
4.  Η μονάδα λειτουργίας είναι το σχολείο και όχι η κάθε ειδικότητα ή το ωρολόγιο πρόγραμμα.
Τι σημαίνει επί της ουσίας μια τέτοια τοποθέτηση; 

Περικοπή ειδικοτήτων, επιπλέον αλχημείες στις αναθέσεις των μαθημάτων, αναμόρφωση του ωρολόγιου προγράμματος και όλα αυτά για να λέμε ότι το σχολείο «λειτουργεί»!

Στο ερώτημα των δημοσιογράφων αν προτίθεται η ηγεσία του υπουργείου να προβεί σε αύξηση ωραρίου, ο κ. Μπαλτάς είπε ότι σε μια τέτοια δύσκολη ερώτηση δεν μπορεί να δεσμευτεί με ένα ναι ή ένα όχι. Συμπλήρωσε δε ότι πιστεύει πως θα δεχτεί ένας δάσκαλος, αν χρειαστεί, να κάνει μια ή δυο ώρες παραπάνω ως συμβολή στο ξεπέρασμα της κρίσης και αυτό γιατί ο καθένας οφείλει να συμβάλει με τον τρόπο του για να ξεπεραστεί η κρίση.

ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ ΝΑ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΑΥΤΑ!!!
Ο υπουργός, ένας αξιόλογος πανεπιστημιακός δάσκαλος και μαχόμενος διανοούμενος,  δεν είναι δυνατόν να μιλάει για μία δύο ώρες παραπάνω λες και είναι στραγάλια. Λες και δεν αυξήθηκε το ωράριό μας δύο ώρες και πάλι το 2013 από έναν άλλο πανεπιστημιακό. Λες και δεν γνωρίζει πολύ καλά ότι το μία δύο ώρες, όπως λέγεται, είναι απολύτως παραπλανητικό, λαϊκίστικο και προκλητικά άδικο απέναντι στους καθηγητές και τους εκπαιδευτικούς γενικά. Γιατί το μία δύο ώρες μεταφράζεται σε πολλαπλάσιες ώρες εργασίας και προετοιμασίας καθώς και μετακινήσεις σε 3-4 σχολεία για να συμπληρώνουμε το ωράριό μας, δηλαδή, για να μπαλώνουμε όσες τρύπες μπορούμε στα σχολεία που καταρρέουν.  

Να θυμίσουμε στον υπουργό και την κυβέρνηση ότι με τον «οβολό» μας όλος ο εργαζόμενος κόσμος, και οι εκπαιδευτικοί ειδικότερα, έχουμε πληρώσει την «κρίση» και με το παραπάνω. Πληρώνουμε εδώ και 5 χρόνια για τις Τράπεζες, τα κέρδη και τους δανειστές με μειώσεις μισθών, προσδοκιών, ονείρων! Όλοι οι εκπαιδευτικοί μόνο από τη μείωση των μισθών τους έχουν δει να συρρικνώνεται το εισόδημά τους από 30% ως 40% μετά το 2010! Στο ίδιο διάστημα οι 180.000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί σε α/βάθμια και β/βάθμια μειώθηκαν κατά 40.000 περίπου! Όλοι μας όσο περισσότερα δίνουμε, τόσο περισσότερους στέλνουμε στην ανεργία και τη φτώχεια. Φτάνει πια!!!

         Επιτέλους, επιβάλλεται να πληρώσουν την κρίση αυτοί που τη δημιούργησαν!
Θέλουν εκπαιδευτικούς χωρίς δικαιώματα,
σχολεία φαντάσματα και εκπαίδευση για τους λίγους;;;
Τότε τα σχέδιά τους δεν θα περάσουν!!!

(Ανάρτηση με βάση τα κύρια σημεία της ανακοίνωσης των
εκπρόσωπων των Παρεμβάσεων στο ΔΣ ΟΛΜΕ)


3 σχόλια:


  1. ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ
    ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
    ΑΡΚΕΤΑ ΠΛΗΡΩΣΑΜΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥΣ - ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ

    Οι δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας κου Μπαλτά στις 27/07, "περί αδυναμίας διορισμών, επάρκειας πιστώσεων για κάλυψη του 50% των κενών στα σχολεία με αναπληρωτές και η διάθεσή του για περαιτέρω αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών για να λειτουργήσουν τα σχολεία το Σεπτέμβρη", μας βρίσκουν κάθετα αντίθετους. Το Υπουργείο προκαλεί τους εκπαιδευτικούς. Αντί να αυξήσει γενναία την χρηματοδότηση για την παιδεία, δεν ικανοποίησε το δίκαιο αίτημα για κάλυψη των κενών με μόνιμους μαζικούς διορισμούς και πλέον παραπέμπει στις καλένδες τις προσλήψεις αναπληρωτών και ζητά να καλυφτούν τα κενά με αύξηση ωραρίου. Αποδεικνύεται έτσι ότι η πολιτική των διαρκών Μνημονίων της ΕΕ, της λιτότητας και των περικοπών που τα τελευταία πέντε χρόνια έχουν υποβαθμίσει τραγικά τη δημόσια εκπαίδευση και τον εκπαιδευτικό συνεχίζεται και από την σημερινή κυβέρνηση.
    Οι συγχωνεύσεις σχολείων, οι συμπτύξεις τμημάτων, η αύξηση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα, η υποχρηματοδότηση, τα κενά στα σχολεία, η κατά δύο ώρες αύξηση ωραρίου των εκπαιδευτικών από το 2013 και η κατάργηση όλων των υποστηρικτικών δομών έχουν συρρικνώσει τραγικά τη δημόσια εκπαίδευση, έχουν ανατρέψει τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, προωθούν την ιδιωτικοποίηση κρίσιμων τομέων της εκπαίδευσης και ακραίων νεοφιλελεύθερων πολιτικών, εντείνοντας τους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση.
    Όλες οι ανάγκες των σχολείων πρέπει να καλύπτονται με μόνιμους διορισμούς, και μόνο οι έκτακτες από συναδέλφους αναπληρωτές. Φτάνει πια η μετακύληση των προβλημάτων στις πλάτες των μαθητών, των γονιών, των εκπαιδευτικών και της κοινωνίας. Κάθε συζήτηση διαχείρισης των οξυμένων προβλημάτων της εκπαίδευσης από το Υπουργείο εις βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών θα μας βρει απέναντι. Ειδικά η συζήτηση που άνοιξε με ευθύνη του Υπουργού περί αύξησης του ωραρίου μας αναγκάζει να επαναλάβουμε ότι: Οι εκπαιδευτικοί δώσαμε πολλά για να στηριχτεί το δημόσιο σχολείο. Επί χρόνια εργαζόμαστε μακριά από τον τόπο συμφερόντων μας, αναγκαζόμενοι να κρατάμε και δεύτερα σπίτια, από τη στιγμή που οι μεταθέσεις ικανοποιούνται με το σταγονόμετρο, υπηρετούμε στις πιο απομακρυσμένες - δυσπρόσιτες περιοχές και κάθε αύξηση του διδακτικού ωραρίου ισοδυναμεί με επιπρόσθετες οικονομικές περικοπές στους μισθούς μας - έχουν ήδη περικοπεί έως 45% - Επιπρόσθετα κάθε διδακτική ώρα, με βάση τις μελέτες της UNESCO, αντιστοιχεί σε τρεις διοικητικές. Η μεγαλύτερη υποβάθμιση της εργασιακής πραγματικότητας του εκπαιδευτικού, σημαίνει περαιτέρω υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου και ακόμα μεγαλύτερη απαξίωση του δημόσιου σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί παλεύουμε για την επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα και η θέση αυτή είναι αδιαπραγμάτευτη.

    Οι εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για:
    • αυξήσεις μισθών (ιδιαίτερα των νέων συναδέλφων και των αναπληρωτών) και συντάξεων
    • μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα
    • επαναφορά του ωραρίου διδασκαλίας στα προ μνημονίων επίπεδα
    • κάλυψη των κενών με μόνιμους διορισμούς
    • κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας- σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους τους εκπαιδευτικούς
    • αύξηση των δαπανών για την παιδεία, στήριξη και πλήρης λειτουργία όλων των σχολείων και των υποστηρικτικών εκπαιδευτικών δομών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (ΠΕΑΕ)

    «Η χώρα βρίσκεται σε κρίση όλοι πρέπει να βάλουμε τον όβολο μας για να ξεπεραστεί η κρίση. Αν χρειαστεί ένας δάσκαλος να κάνει μια ή δυο ώρες παραπάνω ως συμβολή στο ξεπέρασμα της κρίσης νομίζω ότι θα το δεχθεί. Ο καθένας οφείλει να συμβάλει με τον τρόπο του για να ξεπεραστεί η κρίση».
    Συνέντευξη Υπουργού Παιδείας,
    Αρ. Μπαλτά στην ΕΡΤ, 27/7/2015

    Μάλιστα! Ούτε λίγο ούτε πολύ ο Υπουργός Παιδείας αφήνει διάπλατα ανοιχτή την πόρτα για νέα αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών εν όψει 27.000 κενών και μόλις 35 μέρες πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Με αφάνταστη ταχυδακτυλουργία αναφέρεται μόλις σε 20.000 κενά, επιβεβαιώνοντας ότι η πολιτική δεν είναι απλώς η τέχνη του εφικτού αλλά και του μνημονιακού Προκρούστη. Άγνωστο, επίσης, παραμένει και το ύψος και το χρονοδιάγραμμα και η τελική πραγματοποίηση των απειροελάχιστων διορισμών, όπως σημείωσε στη συνέντευξη.

    Περιττό να υπενθυμίσουμε τα καταστροφικά αποτελέσματα της αύξησης ωραρίου στη δευτεροβάθμια πριν από τρία χρόνια: και απολύθηκαν οριστικά χιλιάδες αναπληρωτές και επιβλήθηκαν συνθήκες εργασιακής και μισθολογικής γαλέρας, όταν καλούμαστε τρέχοντας σαν άλογα κούρσας να μορφώσουμε και να διαπαιδαγωγήσουμε 30 μαθητές ανά τμήμα, πολλές φορές υποσιτισμένους. Αποδείχτηκε περίτρανα ότι οι άθλιες συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο τις συνθήκες μάθησης των μαθητών μας.

    Ποια ήταν η παραίνεση του συνεντευξιαζόμενου Υπουργού Παιδείας; Μα να κάνουμε φυσικά νέες θυσίες, όπως με αβάσταχτη μνημονιακή ελαφρότητα απαιτούσαν και οι προκάτοχοί του. Άλλωστε, μετά την οριστική μνημονιακή μετάλλαξη της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛΛ, οποιαδήποτε ομοιότητα με τις προηγούμενες συγκυβερνήσεις κάθε άλλο παρά συμπτωματική είναι. Ίδιος ο κυνισμός και η αναλγησία• ίδια η παραχάραξη της πραγματικότητας των τρομακτικών κενών• ίδια η απόλυτη προτεραιότητα αποπληρωμής του δυσβάστακτου χιλιοπληρωμένου χρέους και όσο για την παιδεία και την υγεία, τσιμέντο να γίνουν• ίδια η επιχειρηματολογία για τα βάρβαρα μέτρα του ερειπώνουν το δημόσιο σχολείο, μας καταδικάζουν στην μόνιμη εργασιακή ανασφάλεια και περιπλάνηση και οδηγούν πολλούς από εμάς στην ανεργία.

    ΑΡΚΕΤΑ ΠΛΗΡΩΣΑΜΕ! ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ!
    ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΟΣΑ ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΑΞΙΖΟΥΜΕ!

    Για να μη μας θεωρούν πέρα από αναλώσιμους και λοβοτομημένους, υπενθυμίζουμε ότι με τον «οβολό» μας όλος ο εργαζόμενος κόσμος και οι εκπαιδευτικοί ειδικότερα έχουμε χρυσοπληρώσει την κρίση τους, με θυσίες πάνω από 30 δις την τελευταία πενταετία:

    - Με την απώλεια τουλάχιστον τεσσάρων μισθών και περικομμένα δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα, ζώντας με μισθούς κάτω από τα όρια της επιβίωσης βάσει του ενιαίου μισθολογίου-φτωχολογίου, με μισθό πρωτοδιόριστου εκπαιδευτικού στα 670 ευρώ• με συντάξεις στα τάρταρα, με νέα προοπτική συνταξιοδότησης ύστερα από 40 χρόνια εργασίας στα 62 ή στα 67• με σχέδια επί χάρτου για κάλυψη των 27.000 κενών και με συναδέλφους φαντάρους μεταξύ σκοπιάς και αγγαρείας, όπως επί χούντας, ακόμη και με voucher πεντάμηνης μεσαιωνικής απασχόλησης κάτω από 500 ευρώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το θέμα είναι τώρα τι λες
    Καλά φάγαμε, καλά ήπιαμε
    Καλά τη φέραμε τη ζωή μας ως εδώ
    Μικροζημιές και μικροκέρδη συμψηφίζοντας
    Το θέμα είναι τώρα τι λες.

    Μανώλη Αναγνωστάκη, Στόχος, 1970

    ΑπάντησηΔιαγραφή