Τρίτη 19 Οκτωβρίου 2010

Mεγάλες Νίκες στον μικρό μας τόπο

Πετύχαμε με αγωνιστικότητα, συλλογικότητα και συνεργασία
• Να λειτουργήσει το 4ο Γυμνάσιο Α. Λιοσίων και το Λύκειο Φυλής.
• Να μην αυξηθούν οι μαθητές, πάνω από 25, ανά τμήμα στην περιοχή.
• Να μην καταργηθούν ειδικοτήτες σε ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ που έθεταν σε κίνδυνο
την λειτουργία των δυο αυτών σχολείων.
• Να μην έχουμε αναγκαστικές υπερωρίες που κόβουν το ψωμί από τους
αναπληρωτές κι ωρομίσθιους συναδέλφους.
• Να μην περάσει η αξιολόγηση-φακέλωμα των σχολείων για αναζήτηση χρημάτων, μετά το πετσόκομμα του προϋπολογισμού για την παιδεία, από γονείς και κυρίως ιδιώτες -χορηγούς μέσα στους νέους δήμους του Καλλικράτη.
• Να ενημερώνουμε και να έχουμε την συμπαράσταση και συμπαράταξη των γονέων και των Συλλόγων Γονέων, των μαθητών και των μαθητικών κοινοτήτων.

7 σχόλια:

  1. Υπενθυμίζω μιά άλλη Μεγάλη νίκη :
    Αθώες έκρινε το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθήνας τις δασκάλες Στέλλα Πρωτονοταρίου και Ντενάντα Καρκάλο, που κατηγορούνταν για παράνομη παραχώρηση σχολικού χώρου. Π ι έ σ ε ι ς από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για τη διακοπή των εξωσχολικών μαθημάτων παιδιών μεταναστών είπε ότι δέχθηκε ο μηνυτής.
    Ο εισαγγελέας πρότεινε την απαλλαγή τους, τονίζοντας: "Δυστυχώς καλούμαι να υποστηρίξω ένα κατηγορητήριο το οποίο δεν υποστηρίζεται από πραγματικά περιστατικά. Δεν διακρίνω την ελάχιστη ένδειξη μη νομιμότητας της πράξης των δύο κατηγορουμένων. Σε βάρος του προσωπικού της χρόνου ξεκίνησε μια δραστηριότητα για τα παιδιά. Αν κάποιος διαχωρίζει τα παιδιά σε ελληνόπουλα και αλβανόπουλα είναι προσωπικό του πρόβλημα".
    Μηνυτής ήταν ο νυν διευθυντής του 132ου Δημοτικού Σχολείου Εμμ. Γιουτλάκης.
    "Μου έδωσαν προφορικές εντολές για τις οποίες δ ε ν μ ε κ ά λ υ ψ α ν και βρέθηκα εκτεθειμένος. "Αν δεν μπορείς να μας διασφαλίσεις ότι θα καταργηθεί το πρόγραμμα, μπορεί να παραιτηθείς τώρα και να στείλουμε κάποιον άλλο στη θέση σου", μου είπαν. Έτσι, σταμάτησα τα μαθήματα και τώρα με θεωρούν φασίστα και ακροδεξιό", κατέθεσε ο μηνυτής Εμμ. Γιουτλάκης, επιχειρώντας να δικαιολογήσει τη διακοπή των εθελοντικών μαθημάτων.
    Ο κ. Γιουτλάκης κατονόμασε τον πρώην γ.γ. του υπουργείου Παιδείας το 2007, Δημ. Πλατή. "Η εντολή μου δόθηκε σ τ ο ό ν ο μ α της Ελληνικής Δημοκρατίας και την ακολούθησα. Έκανα λάθος, έπρεπε να είχα παραιτηθεί" δήλωσε.
    Όσο για τις δύο κατηγορούμενες, ο εισαγγελέας ζήτησε την αθώωσή τους, σημειώνοντας πως "κ α ν ε ί ς δ ε ν ω φ ε λ ή θ η κ ε ο ύ τ ε υ π έ σ τ η β λ ά β η" από τα επίμαχα φροντιστηριακά μαθήματα.
    Αλήθεια, ποιό είναι το νομικό καθεστώς της κατάργησης τμημάτων ειδικοτήτων στο ΕΠΑΛ; Προφορικές εντολές στον Περιφερειάρχη στο όνομα...τού ΔΝΤ;
    I like το σκεπτικό για την αθωωτική απόφαση. Ωφελείται ή υφίσταται βλάβη κανείς από τη διατήρησή τους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γαλλία: Η κατάσταση το βράδυ της Τετάρτης 20 Οκτωβρίου
    Επέκταση και ριζοσπαστικοποίηση του απεργιακού κινήματος
    (...) Και τα 12 διυλιστήρια της χώρας παραμένουν υπό των έλεγχο των εργαζομένων τους και δεν λειτουργούν. Οι απεργιακές φρουρές τους δίνουν πετρέλαιο σε σχολεία, νοσοκομεία, και άλλες δημόσιες υπηρεσίες μετά από αίτηση των ενδιαφερομένων.
    · Ομάδες απεργών και υποστηρικτών τους, που αποτελούνται συνήθως από εργαζομένους στην ενέργεια, στους σιδηροδρόμους, στην υγεία, στις οδικές μεταφορές, στην εκπαίδευση, καθώς και από μαθητές και φοιτητές, μπλοκάρουν για μερικές ώρες ή και περισσότερο αεροδρόμια (Τουλούζη, Νάντ, Παρίσι, …), εθνικούς οδικούς άξονες, σιδηροδρομικές γραμμές, κέντρα εφοδιασμού του Carrefour, γέφυρες, τράπεζες, ντεπό λεωφορείων και τραμ. Κονβόϊ των συνδικάτων μισθωτών φορτηγατζήδων μπλοκάρουν και επιβραδύνουν τη κίνηση σε μια ντουζίνα αυτοκινητοδρόμους.
    · Διευρύνεται και σκληραίνει το απεργιακό κίνημα στη Μασσαλία και στο λιμάνι της, που είναι και προπύργιο της αμφισβήτησης του Σαρκοζί και της πολιτικής του. Οι δρόμοι της πόλης (όπως και δεκάδων άλλων γαλλικών πόλεων) γεμάτοι από τεράστιους σωρούς σκουπιδιών. Φέρνουν τη…Λεγεώνα των Ξένων για να τα μαζέψει…
    · Διαδήλωση, κυρίως μαθητών, μπροστά στη Γερουσία. Ο ταχυδρόμος Ολιβιέ Μπεζανσενό (ηγέτης του ΝΡΑ) , μαζί με 50 συναδέλφους του μπλοκάρουν ένα ταχυδρομικό κέντρο διανομής στη Ναντέρ του Παρισιού, όπου σημειώθηκαν και σήμερα κάποιες συγκρούσεις νέων με την αστυνομία.
    · Αρχίζουν να κάνουν την εμφάνισή τους ενωτικά διασυνδικαλιστικά και διεπαγγελματικά συντονιστικά όργανα σε επίπεδο περιφερειών και επαρχιών (Αρδέννες, Haute Loire…). Λειτουργούν με ανοικτές γενικές συνελεύσεις και συσπειρώνουν τους «από κάτω» ανεξάρτητα από το συνδικάτο τους και το επάγγελμά τους. Καλούν συνήθως τον πληθυσμό των περιοχών τους σε γενική ανανεωνόμενη απεργία (grève générale reconductible) με αίτημα την πλήρη απόσυρση του νομοσχεδίου για τις συντάξεις(...)
    · Κλιμακώνεται η κινητοποίηση και ριζοσπαστικοποίηση των μαθητών. Χτες 19 Οκτωβρίου, σύμφωνα με τα συνδικάτα τους, η κινητοποίηση (καταλήψεις, μπλοκαρίσματα, αποχές, κλπ) αφορούσε περίπου 1.200 λύκεια σε όλη τη χώρα.
    · Όλο και πιο σαφείς ενδείξεις ότι επίκειται κινητοποίηση και των φοιτητών. Γενικές συνελεύσεις σε δεκάδες πανεπιστήμια, κατάληψη και μπλοκάρισμα μιας ντουζίνας από αυτά. Πολλές γενικές συνελεύσεις αρκετά μαζικές. Μερικά πανεπιστήμια κλείνονται από τις ακαδημαϊκές αρχές για να προλάβουν τους φοιτητές.
    · Συγκρούσεις νέων και ΜΑΤ στο κέντρο της Λυών. Ο (προ τριμήνου καταδικασμένος για ρατσισμό από γαλλικό δικαστήριο) υπουργός εσωτερικών Ορτεφέ, που επισκέπτεται τη Λυών, γιουχάρεται από περαστικούς. Συλλαμβάνονται και κρατούνται όσοι του φώναξαν «φασίστα», «ρατσιστή» και «δεν είσαι ευπρόσδεκτος στη Λυών». Ο ίδιος υπόσχεται να συντρίψει τους «αλήτες». Οι συλληφθέντες των τελευταίων ημερών έφτασαν τους 1.500 και οι περισσότεροι από αυτούς είναι μαθητές.
    · Συνεχίζονται και ξεπερνούν ήδη τις 600, οι ενωτικές συγκεντρώσεις των κομμάτων και οργανώσεων της πέραν της σοσιαλδημοκρατίας γαλλικής αριστεράς, σε εκατοντάδες γαλλικές πόλεις (ΚΚΓ, ΝΡΑ, Ενωτική Αριστερά, κλπ).
    · Το Σοσιαλιστικό κόμμα απευθύνει δραματική έκκληση στη κυβέρνηση να αναστείλει τη συζήτηση για το συνταξιοδοτικό στη Γερουσία προκειμένου «να ηρεμήσουν τα πνεύματα στη χώρα». Η κυβέρνηση απορρίπτει το αίτημα. Η Γαλλία οδεύει ολοταχώς προς μετωπική σύγκρουση των αντίπαλων πολιτικών και κοινωνικών παρατάξεων, καθώς πληθαίνουν οι αναφορές των ΜΜΕ στο Μάη του ’68…
    ΠΗΓΗ: http://enekenperiodiko.blogspot.com/2010/10/o.html
    Nous ne sommes rien, soyons tout! (http://www.youtube.com/watch?v=7T3n9IHuj9U&feature=related)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ...και, συναφώς, συνέντευξη τού Στάθη Κουβελακη στο μπλογκ: http://aformi.wordpress.com/

    Από την αποδελτίωση της συνέντευξης (ΠΗΓΗ: http://radicaldesire.blogspot.com/2010/10/aformi.html)

    **Γαλλία

    44:10 Κορυφαία μάχη=τέλος κύκλου του σαρκοζισμού. Στυλοβάτες: μαθητική (& φοιτητική) Νεολαία & Συνδικάτα. [1] Αναζήτηση σύγκλισης: τρομερά εντυπωσιακή. Χρόνος του εργατικού βίου δεν μπορεί να απορροφά το σύνολο της ζωής. [2] Αναντιστοιχία μεταξύ επιλογών της συνδικαλιστικής ηγεσίας & αναγκών ανάπτυξης κινήματος. Πίεση από τα κάτω: λογική μακροχρόνιων απεργιών. [3] Αποδυνάμωση του Σαρκοζί: διευκόλυνση του κινήματος. Βίαιος χαρακτήρας της σύγκρουσης λόγω τής έντασης τής καταστολής.
    Κρίση του γαλλικού κομουνιστικού κόμματος - πείραμα του νέου αντικαπιταλιστικού κόμματος

    50:00 Στη Γαλλία τέθηκε με σοβαρούς όρους το ζήτημα της διαμόρφωσης ενός νέου πολιτικού υποκειμένου στο χώρο της ριζοσπαστικής αριστεράς. Ο λόγος δεν είναι μόνο η φθίνουσα πορεία του κομουνιστικού κόμματος. Πλούσια εμπειρία νικηφόρων κοινωνικών-εργατικών αγώνων (1995/2006). Πρόκληση αστάθειας και αντεπίθεση των καθεστωτικών δυνάμεων-φαινόμενο Σαρκοζί. — Αδυναμία της ριζοσπαστικής αριστεράς να συναντηθεί με κοινωνικές δυναμικές. Ανασύνθεση της ριζοσπαστικής αριστεράς: διάγνωση=ολοκλήρωση πολλών πολιτικών κύκλων. Κλείσιμο τού κύκλου του ιστορικού κομουνιστικού κινήματος, ομοίως και για την σοσιαλδημοκρατία και την άκρα αριστερά.
    Ανασύνθεση=υπέρβαση των μορφωμάτων. Παράδειγμα, αριστερό μπλόκο στην Πορτογαλία & Die Linke. Ανάγκη εκτίμησης τοπικών παραγόντων. Στη Γαλλία, αποτυχία σύγκλισης μεταξύ του κομουνιστικού κόμματος και της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς (NPA). Μετά το 2005 (Ευρωσύνταγμα), άρνηση υποτιθέμενης «πόλωσης» της αριστεράς σήμανε την απόρριψη της ανασύνθεσης. Ομοίως, η λογική της κομματικής αυτάρκειας/περιχαράκωσης (Μπενζανσενό) αναντίστοιχη με τις πολιτικές & κοινωνικές δυνατότητες. Δίδαγμα: πρόοδος της υπόθεσης ανασύνθεσης προϋποθέτει τη συνάντηση των διεργασιών στο κοινωνικό επίπεδο με αυτές στο πολιτικό επίπεδο. Σε συνθήκες παροξυστικής κρίσης, η αναπόφευκτη ριζοσπαστικοποίηση μπορεί να οδηγηθεί σε μη αριστερή κατεύθυνση: εκτός λογικής πολιτικής ρουτίνας, ο χρόνος μετρημένος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Του Παναγιώτη Χουντή μέλους του Δ.Σ. ΕΛΜΕ Πειραιά
    από Αγωνιστικές Κινήσεις

    Την Πέμπτη 21/10, το 4ο γραφείο της ΔΙΔΕ Πειραιά (με πρωτοβουλία, εκτιμάμε της περιφέρειας, που ήθελε να δοκιμάσει, να ψαρέψει αντιδράσεις για να γενικεύσει σε μια επόμενη φάση το μέτρο) έστειλε σε εφτά σχολεία της αρμοδιότητάς του εντολή να συμπτύξουν συνολικά εννέα τμήματα και να αποστείλουν την απόφαση μέχρι την Παρασκευή 22/10 στις 10 το πρωί. Τα τμήματα αυτά ανήκαν στη λίστα των τμημάτων που είχαν ανοίξει μετά τις κινητοποιήσεις της ΕΛΜΕ του Σεπτέμβρη που αντιμετώπισαν την οργή γνωστών δημοσιογράφων αλλά και του υπουργείου.
    Ετσι, 81 μαθητές σε λύκειο της περιοχής θα επέστρεφαν σε τρία τμήματα (από τέσσερα, που είχε δεσμευτεί η διοίκηση), 108 μαθητές γυμνασίου σε τέσσερα (από πέντε), 134 μαθητές άλλου γυμνασίου σε πέντε (από έξι) κοκ.
    Από την Πέμπτη το μεσημέρι ξεκίνησε κύμα επαφών με συναδέλφους των σχολείων και αποφασίστηκε κινητοποίηση την άλλη μέρα (Παρασκευή) στη διεύθυνση με παράλληλη κάλυψη - οδηγία της ΕΛΜΕ να μη σταλεί καμία μεταβολή από τα εφτά σχολεία.
    Από νωρίς το πρωί της Παρασκευής κλιμάκια της του σωματείου επισκέφτηκαν τα σχολεία, όπου οι συνάδελφοι ήταν εξοργισμένοι. Εγιναν ενημερώσεις των συλλόγων γονέων και κλήθηκαν και αυτοί στην κινητοποίηση.
    Στις 12 το μεσημέρι, η διοίκηση αντιλαμβανόμενη τις διαστάσεις που έπαιρνε το ζήτημα, τηλεφώνησε στα σχολεία και ενημέρωσε ότι οι συμπτύξεις ανακαλούνται!
    Παρόλα αυτά, η ΕΛΜΕ δε ματαίωσε την παρέμβασή της. Στις 1 το μεσημέρι(καιπαρά την ανάκληση) συγκεντρώθηκαν στη διεύθυνση πάνω από εκατό μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς με κέφι αλλά και θυμό. Εκεί ενημερώθηκαν από τη διεύθυνση ότι ανακλούνται οι συμπτύξεις για τα εφτά από τα εννέα τμήματα που σχεδιαζόταν αρχικά και ότι θα συμπτύσσονταν τμήματα των 17 μαθητών. Η ομόφωνη στάση των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών ήταν ότι δεν μπαίνουν σε κανένα παζάρι και απαιτούν την ολοκληρωτική απόσυρση της εντολής.

    Ο δυναμισμός και η αποφασιστικότητα που επέδειξε η κοινή παρέμβαση εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών ανάγκασε τη διοίκηση να δεσμευτεί
    τελικά ότι ανακαλεί πλήρως την εντολή και ότι δε θα προχωρήσει σε καμία
    σύμπτηξη τμήματος, κάτω από τα χειροκροτήματα των παρευρισκόμενων!
    Φεύγοντας, υπήρξε συνεννόηση των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονιών να παραμείνουν σε εγρήγορση καθώς η διοίκηση με τον πρώτο εφησυχασμό, θα επιστρέψει στην εφαρμογή των σχεδίων της.
    Ηταν μια όμορφη κινητοποίηση που συνοδεύτηκε από μια μικρή, αλλά όχι χωρίς σημασία νίκη!
    Ακούστηκαν τα συνθήματα: "Κανένα τμήμα να μην κλείσει - αντίσταση κι αγώνας είναι η μόνη λύση", "το μνημόνιό τους είναι ένα σφαγείο - διαλύει το δημόσιο και δωρεάν σχολείο", "εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές ενάντια στη φτώχεια και τις περικοπές", "όχι παιδεία για λίγους κι εκλεκτούς - αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς", "η μόρφωση δεν είναι κονσέρβα να πουλιέται,
    δικαιώμά μας είναι με αγώνες κατακτιέται" κ.α.

    ΥΓ: Οι μαθητές έδειξαν μια ενυπωσιακή αποφασιστικότητα και ετοιμότητα.
    Σε παρατήρηση του διευθυντή ότι κάποιες συμπτύξεις πρέπει να γίνουν για να εξοικονομηθούν θέσεις εκπαιδευτικών για άλλα σχολεία, οι μαθητές απάντησαν
    με μια φωνή: "να προσλάβετε εκπαιδευτικούς, τόσοι άνεργοι άνθρωποι
    υπάρχουν"! Σε άλλη παρατήρηση του διευθυντή ότι "είμαστε πάρα πολλοί εδώ μέσα και δεν μπορεί να γίνει συζήτηση", ένας μαθητής απάντησε αμέσως
    "α, τώρα είμαστε πολλοί και δεν μπορεί να γίνει συζήτηση, ε; μάθημα όμως μπορούμε να κάνουμε σε 30άρια τμήματα;;!", υπό τα χειροκροτήματα μαθητών και εκπαιδευτικών!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Και η ποιητική προσέγγιση ποτέ δεν μας έβλαψε.

    Η πολιτική σκηνή είναι το βάθρο του κόσμου,
    πάνω της αναδύονται με ή χωρίς μορφή η σύγχυση και η ερεβώδης θολότητα του χάους απέναντι στη σαφήνεια και τη σταθερότητα,
    ή οι θεοί απέναντι στους ανθρώπους και τη μοίρα τους,
    ο ίλιγγος της πτώσης στην άβυσσο απέναντι στο βάδισμα στην γη,
    ο έρωτας ένα αΐδιο λαμπερό φως μια ζείδωρη ώθηση καινοτομίας ανάμεσα στους ανθρώπους…
    και οι ανθρώπινοι καταλύτες όπως η ύβρις η δίκη η θέμις η μήτις η χάρις άλλοτε να δρουν και άλλοτε όχι στην εξέλιξη του δράματος….

    http://actstock.blogspot.com/

    Kαλή ευδαιμονία,
    για την αντιγραφή
    Αργύρης Ηλίας
    ...και ΧΤΚ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συνάντηση με τον Περιφερειάρχη Εκπαίδευσης στην Τσόχα με παράσταση σχεδόν όλου του συλλόγου εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων, ΕΛΜΕ ....

    Μετάβαση με πούλμαν, χωρίς ραντεβού. Δωρεάν μεταφορά από την εταιρεία που μεταφέρει τα παιδιά στο Ζεφύρι, τους ευχαριστούμε.

    Καλά αποτελέσματα. Συζήτηση σε καλό κλίμα, τέθηκαν ερωτήσεις, επιχειρήματα.

    ΤΡΙΤΗ 26-10-2010

    OK, ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ ΤΟ ΤΜΗΜΑ. ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΧΑΡΗΚΑΝ, ΑΝΑΣΑΝΑΝ. ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΜΑΧΗ, ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΝΙΚΗ, ΕΛΠΙΖΩ ΚΑΛΟΣ ΟΙΩΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΑΦΟΡΟΥΣΕ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ 50 ΑΤΟΜΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΑΛ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.
    Πληροφορηθήκαμε επισήμως τη μη έγκριση του ολιγομελούς τμήματος της Γ τάξης ειδικότητας «Υπαλλήλων Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών». Έτυχε αυτή τη χρονιά και οι μαθητές ήταν λίγοι, λιγότεροι από όσο ο «ΝΟΜΟΣ» ορίζει, αλλά σε μια ειδικότητα με δυναμική ανόδου στην οποία η επόμενη τάξη έχει ήδη 15 ενεργούς μαθητές. Δεν δόθηκε ειδικά εφέτος η έγκριση σε αντίθεση με την παιδαγωγική πρακτική πολλών δεκαετιών να λειτουργούν ολιγομελή τμήματα στην Επαγγελματική Εκπαίδευση ως αποτέλεσμα της δικαιολογημένης ύπαρξης πολλών Τομέων και Ειδικοτήτων. Και ως αιτιολόγηση προβάλλει «η εφαρμογή του ΝΟΜΟΥ». Τόσα χρόνια λοιπόν ζούσαμε στην παρανομία!! Και πρέπει να πληρώσουν φυσικά αυτοί που ΔΕΝ φταίνε, αυτοί που ΔΕΝ παρανόμησαν, οι μαθητές μας.

    Οι ίδιοι που πληρώνουν τόσα χρόνια τη ΜΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ του ΝΟΜΟΥ που αφορά το ΝΟΜΙΜΟ δικαίωμά τους να έχουν ανθρώπινο σχολείο, να μην κάνουν μάθημα σε παραπήγματα, το ΝΟΜΙΜΟ δικαίωμα να έχουν καθηγητές όλη τη χρονιά, το δικαίωμα να είναι Μαθητές που απολαμβάνουν την αγάπη και τον σεβασμό της Πολιτείας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή