Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2010

ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

Με την κατηγορία της παρεμπόδισης της λειτουργίας των σχολείων το Φθινόπωρο του 2009 καλούνται σε απολογία μαθητές που συμμετείχαν στις καταλήψεις του περσινού χειμώνα. 105 μαθητές από την Ορεστιάδα Έβρου παραπέμπονται σε δίκη στις 29 Οκτωβρίου 2010 και 33 μαθητές από τη Χαλκίδα στις 27 Ιανουαρίου 2011.
Καταγγέλλουμε την πρωτοφανή επιχείρηση τρομοκράτησης και εκφοβισμού μαθητών που συμμετείχαν στις καταλήψεις τον Οκτώβριο του 2009.
Αρχές Ιανουαρίου του 2010, η Εισαγγελέας Πρωτοδικών Ορεστιάδας διέταξε προανακριτική διαδικασία, η οποία ολοκληρώθηκε στη διάρκεια της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, χωρίς να διαπιστωθούν ποινικά κολάσιμα αδικήματα. Όμως, αντί η υπόθεση να μπει στο αρχείο, οι 105 μαθητές δέχτηκαν κλητήριο θέσπισμα να παραστούν στο ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΑΝΗΛΙΚΩΝ στις 29/10/2010. Κατηγορούνται όλοι τους, σε Ορεστιάδα και Χαλκίδα, με βάση πράξη νομοθετικού περιεχομένου, «ιδιώνυμο», ότι έχοντας συμπληρώσει το 13ο και όχι το 18ο έτος της ηλικίας τους, από κοινού ενεργώντας παρεμπόδισαν και διέκοψαν την ομαλή λειτουργία δημόσιου σχολείου και παρέμειναν παράνομα στο χώρο του. Και οι 105, όντας μαθητές του 3ου Γυμνασίου Ορεστιάδας, μέλη του 15μελούς Συμβουλίου και νόμιμοι εκπρόσωποι των μαθητών, συντόνισαν καταλήψεις του σχολείου αυτού.
Η παραπομπή μαθητών σε δίκη λόγω συμμετοχής σε καταλήψεις αποτελεί απόπειρα γενικού σωφρονισμού και ξεκάθαρης τρομοκράτησης,όχι μόνο των μαθητών, αλλά ολόκληρης της κοινωνίας, των γονιών, των εκπαιδευτικών, των εργαζομένων και της νεολαίας. Σηματοδοτεί την έλευση του αυταρχισμού και της επιτακτικής συμμόρφωσης που πλανάται ήδη σ’ όλη την Ευρώπη. Αφαιρεί στοιχειώδη κοινωνικά δικαιώματα και συρρικνώνει πολιτικές ελευθερίες. Όσοι αμφισβητούν την ακολουθούμενη αντιεκπαιδευτική πολιτική, που πλήττει άμεσα τη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία και τη Δημοκρατία στη χώρα μας, αντιμετωπίζουν τον αυταρχισμό και την βίαιη επιβολή της τάξης.
• Ναι στη μόρφωση όχι στη συμμόρφωση.
• Ναι στη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία. Όχι στη «δημόσια τάξη» στα σχολεία.
• Όχι οι εισαγγελείς, οι δικαστές κι η αστυνομία στα σχολεία.
• Όχι στο «ιδιώνυμο» και στις διώξεις εναντίον των μαθητών.

5 σχόλια:

  1. Ενώ λοιπόν στον ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ κόσμο
    "οι 250 μαθητές του ΕΠΑΛ ξεκίνησαν προχθές κατάληψη, ζητώντας να μην βγάλουν ξανά τη χρονιά μέσα στα κλουβιά, που κατ’ ευφημισμόν ονομάζονται σχολείο" (http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_23/09/2010_415994)

    στον ΕΙΚΟΝΙΚΟ κόσμο τής κυβέρνησης
    "η θετική έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς 2010-2011, σε μια δύσκολη συγκυρία για τη χώρα και τους εργαζόμενους, έχει αναγνωριστεί από τη συντριπτική πλειοψηφία της εκπαιδευτικής κοινότητας και της ελληνικής κοινωνίας" (http://www.alfavita.gr/artro.php?id=10242)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Άρχισε ο χορός των καταλήψεων.
    Την Τρίτη 21/9/ ξεκίνησε η πρώτη κατάληψη στο ΕΠΑΛ. Μακάρι να΄ναι κι η τελευταία, αλλά... Ο λόγος ο γνωστός ύποπτος, το νέο κτίριο, αυτό το σύγχρονο γεφύρι της Άρτας για την περιοχή μας. Για να δούμε τι θα γίνει στη συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εξαιτίας της κατάληψης στο ΕΠΑΛ είχαμε δημοσιεύσεις σε εφημερίδες. Πάλι διάσημοι γίναμε, σχολίαζε ένας καλός συνάδελφος και παραθέτει την απόδειξη.
    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_23/09/2010_415994

    Αλλά μόνο μέσω διασημότητας μπορεί να γίνει κάτι, ακόμη και το αυτονόητο, που είναι ένα σχολικό κτίριο της προκοπής;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ο μαθητικό κίνημα, στο πλαίσιο της αυτονομίας του, μπορεί να καθορίζει τα αιτήματά του καθώς και τους τρόπους ανάδειξης και διεκδίκησής τους. Οι μαθητές μπορούν να ασκούν ανεμπόδιστα τα δημοκρατικά τους δικαιώματα, να λαμβάνουν αποφάσεις και να τις υλοποιούν μέσα από τα αντιπροσωπευτικά, συλλογικά τους όργανα, όπως ορίζεται άλλωστε και με το νόμο. Γιατί μέσα από τη διαδικασία αυτή οι μαθητές μας ασκούνται στη δημοκρατία και εξελίσσονται σε ενεργούς πολίτες με κριτική σκέψη.

    * ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ… μαλιστα..
    * ΠΛΑΙΣΙΑ… μαλιστα..
    * Δημοκρατικα δικαιωματα.. μαλιστα…
    * Αντιπροσωπευτικα-συλλογικά οργανα .. μαλιστα…
    *
    * ασκούνται στη δημοκρατία και εξελίσσονται σε ενεργούς πολίτες με κριτική σκέψη
    ..μάλιστα…

    Η κυριαρχία και η εξουσία γενικότερα,είναι προϊόντα καθορισμων και αντιληψεων ,
    σκέψεων και αποτιμησεων ,
    δρασεων και αισθησεων,
    παγιωμένων πίστεων και αυτονόητων αληθειών...
    ..παιδαγωγικων δρασεων..ανθρωπων σαν κι εμενα ,σαν κι εσας συναδελφοι της Β΄ ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ..

    ποινικό κολάσιμο αδίκημα..
    μηπως ειναι συναδελφοι..
    η εκπαιδευτικη μας δραση ..που μεσα από μια σειρα σωματικων και νοητικων πειθαρχιων και καταναγκασμων που επιβαλλονται ..
    μορφοποιει τις διαθεσεις ..ομογενοποιητικα στο συνολο των κοινωνικων υποκειμενων με τα οποια ερχομαστε σε επαφη;;;
    Υπαρχει αραγε «νομιμος» ορισμος της πραγματικοτητας..η
    Απλως συμβαλουμε σε μια διαιωνιση μιας καποιας «αυθαιρεσιας»??

    Τι προτεινω-τυρβαζω??

    Ν’ αφησετε την «εικονα» να μεγεθυνθει ακομα πιο πολύ!!
    105 μαθητες καταδικάζονται..
    να δουμε τι θα γινει αν...
    Οχι να επεμβαινεται απο πριν ΣΑΝ ΣΩΤΗΡΕΣ..στον ΤΡΟΜΟ που εχει το θεμα..
    Να μην παιξετε το παιχνιδι του ΣΩΤΗΡΑ!!!
    Ν’ αφησετε τις φαρισαϊκες καταγγελιες επαναστατικου τυπου την στιγμη που οι ιδιοι εφαρμοζετε προπαραδοχες και πρακτικες αναπαραγωγης ολων των αρχων θεωρησης εγγεγραμμενων.. θεσμων...

    υ.γ.
    μπορειτε να μην κανετε παρελαση???
    μπορειτε να μην κανετε εκλογες για τα νεα 15μελη??
    για δεστε το κι αυτο..σαν ενδεχομενο..
    τι θα γινει τοτε???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. O βουλευτής Τάσος Κουράκης (ΣΥΡΙΖΑ) έκανε (13/10/2010) την εξής δήλωση:
    Μεθόδους που δεν συνάδουν με δημοκρατικές κοινωνίες εφαρμόζει η κυβέρνηση στέλνοντας την αστυνομία να αναζητά τους υποκινητές των σχολικών καταλήψεων σε δωδεκάχρονα και δεκαπεντάχρονα παιδιά, παραβλέποντας τα δεκάδες προβλήματα υποδομών και λειτουργίας των σχολείων που απασχολούν τους μαθητές και όχι μόνον. Πρόκειται για μία επικίνδυνη μορφή αυταρχισμού που πλήττει καίρια το δημοκρατικό πνεύμα της λειτουργίας του σχολείου και επιχειρεί να ανατρέψει την σχέση των εκπαιδευτικών με τους μαθητές τους αφού καθ΄ υπόδειξη του Υπουργείου οι εκπαιδευτικοί καλούνται να καταδώσουν τους μαθητές τους στην αστυνομία. Οι μαθητές γνωρίζουν πολύ καλά τα προβλήματα των σχολείων, γιατί τα βιώνουν καθημερινά. Με τόσο ζοφερό σχολικό παρόν και τόσο δυσοίωνο μέλλον οι υποκινητές περισσεύουν.
    Έχοντας ως όχημα τον πιο αγοραίο λαϊκισμό, στη συγκεκριμένη περίπτωση το δήθεν ενδιαφέρον για την τύχη των μαθητών, η συγκεκριμένη στρατηγική του Υπουργείου Παιδείας τελικά υπηρετεί τα πιο ζωτικά συμφέροντα των ισχυρών της κοινωνίας μας. Εδώ έχουμε να κάνουμε με μία ανελεύθερη και δογματική πολιτική παρέμβαση, που θέλει το σχολείο ως ιδεολογικό μηχανισμό της κυρίαρχης νεοφιλελεύθερης ιδεολογίας και τους μαθητές ως γρανάζια. Αρωγός σε αυτή την πολιτική είναι η επαίσχυντη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (Ν. 2811/2000) που ενεργοποιείται στις μέρες μας ποινικοποιώντας τις μαθητικές καταλήψεις.
    Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να σταματήσει άμεσα την εμπλοκή της αστυνομίας στη σχολική ζωή και να αποσύρει πάραυτα τη σχετική εγκύκλιο που έχει αποστείλει στις Σχολικές Μονάδες μέσω των Περιφερειακών Διευθύνσεων, βάση της οποίας η αστυνομία προβαίνει στις καταγγελθείσες έρευνες. Ο αυταρχισμός δεν θα περάσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή