Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου 2010

Η αλαζονία της Διοίκησης

Συνάδελφοι,
Φέτος η σχολική χρονιά ξεκινά κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες κι η αιτία είναι τα μέτρα της κυβέρνησης, του μνημονίου και του ΔΝΤ που υποβαθμίζουν σοβαρά τη λειτουργία των σχολείων.

Το 2010 χάνουμε συνολικά από τους μισθούς μας από 3500 ως 4000 ευρώ. Συνταξιοδοτήθηκαν περίπου 11.500 εκπαιδευτικοί κι έγιναν μόλις 2.825 νέοι διορισμοί κι έτσι έχουμε 9.000 λιγότερους μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Επομένως, θα κληθούμε να διδάξουμε και σε υπερφορτωμένες τάξεις με 27-30 μαθητές και με υποχρεωτικές υπερωρίες των 5 ευρώ. Ακόμη η κατάργηση σχολείων και ειδικοτήτων, ιδιαίτερα σε ΕΠΑΛ κι ΕΠΑΣ, δυσκολεύουν τη σχολική πρόσβαση κι αυξάνουν τη σχολική διαρροή.

Επιπλέον, δεκάδες εκπαιδευτικοί μετακινούνται χωρίς αίτησή τους στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και χωρίς να έχει κλείσει ο κύκλος των κενών και των τοποθετήσεων στη Δευτεροβάθμια, ενώ άλλοι, χωρίς να το επιθυμούν, θα σταλούν σε περιοχή της Δευτεροβάθμιας διαφορετική από αυτή της μετάθεσής τους.

ΦΤΑΝΕΙ! ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ!!!
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΣΙΝΑ,
ΔΕΥΤΕΡΑ, 13/9/10, 12.00Μ.Μ.,
ΣΤΟΝ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟ ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΔΑ

Για να απαιτήσουμε ένα Δημόσιο Σχολείο χωρίς διακρίσεις,
που να χωρά όλα τα παιδιά κι όλη τη γνώση,
για να απαιτήσουμε καλύτερη παιδεία!

12 σχόλια:

  1. ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
    ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

    Αγαπητοί μαθητές, γονείς και συνάδελφοι,

    Σας ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά, υγεία και δύναμη.
    Φέτος τα σχολεία ξεκινούν κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες, αλλά μπορούμε όλοι εμείς μαζί, συνεργαζόμενοι, να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα και να απαιτήσουμε λύσεις.

    Το μάθημα, το παιδαγωγικό μας έργο, που δεν είναι μόνο να μεταδώσουμε γνώσεις στους μαθητές μας, αλλά και να τους εμπνεύσουμε αξίες κι ιδανικά, φέτος γίνεται πολύ πιο δύσκολο. Η αιτία είναι τα μέτρα της κυβέρνησης, του μνημονίου και του ΔΝΤ. Το 2010 χάνουμε συνολικά από τους μισθούς μας από 3500 ως 4000 ευρώ. Σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια συνταξιοδοτήθηκαν περίπου 11.500 εκπαιδευτικοί κι έγιναν μόλις 2.825 νέοι διορισμοί, 50% λιγότεροι σε σχέση με πέρσι, κι έτσι έχουμε 9.000 λιγότερους μόνιμους εκπαιδευτικούς. Επομένως, θα κληθούμε να διδάξουμε και σε τάξεις με 30 μαθητές, ίσως και με υποχρεωτικές υπερωρίες των 5 ευρώ.
    Με όλα αυτά υποβαθμίζεται σοβαρά η λειτουργία των σχολείων. Η επιδίωξη του υπουργείου για υπερφορτωμένες τάξεις με 28-30 μαθητές ή και περισσότερους, θα δημιουργήσει τεράστια εμπόδια στο παιδαγωγικό έργο και στην πρόοδο των παιδιών. Ακόμη η κατάργηση σχολείων και ειδικοτήτων, ιδιαίτερα σε ΕΠΑΛ κι ΕΠΑΣ, δυσκολεύουν τη σχολική πρόσβαση κι αυξάνουν τη σχολική διαρροή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 1η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ
    Σε τούτες τις δύσκολες συνθήκες χρειαζόμαστε περισσότερο από ποτέ τη συμπαράστασή σας∙ άλλωστε μοιραζόμαστε τις ίδιες αγωνίες για την ανατροφή, τη διαπαιδαγώγηση και το μέλλον των παιδιών μας. Όλοι μαζί πρέπει να απαιτήσουμε να γίνουν διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών, να μην υπάρξει καμιά τάξη με πάνω από 25 παιδιά, να μην κλείσουν ειδικότητες σε ΕΠΑΛ κι ΕΠΑΣ.
    Όλα αυτά τα προβλήματα αυξάνονται από τα σχέδια για σχολεία αποκλειστικά στους δήμους και τις περιφέρειες και την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης. Στην περιοχή μας ο νέος δήμος πρέπει να υποστηρίζει υπεύθυνα τη Δημόσια Παιδεία και να μην τη θίγει με τις ενέργειές του.
    Γι΄αυτό, λοιπόν, επιβάλλεται να παλέψουμε όλοι μαζί και να συνεχίσουμε να απαιτούμε να παραδοθεί σήμερα το έτοιμο πλέον 4ο γυμνάσιο στη Ζωφριά, να ολοκληρωθούν και να παραδοθούν άμεσα το κτίριο των ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ και το κτίριο του 2ου λυκείου και να ολοκληρωθούν το συντομότερο οι σχετικές διαδικασίες για να ξεκινήσει η κατασκευή του 3ου λυκείου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οι εκπαιδευτικοί θέλουμε μόρφωση και δουλειά για όλα τα παιδιά. Θεωρούμε αναγκαία τη δημόσια δωρεάν παιδεία και υγεία, την κοινωνική ασφάλιση και τον αξιοπρεπή μισθό για όλους τους εργαζομένους.
    Σκεφτείτε όμως ότι, αν δεν διαμαρτυρηθείτε μαζί μας, δεν απαιτήσετε κι εσείς με τους συλλόγους γονέων, με τα μαθητικά συμβούλια, με τους υπόλοιπους εργαζομένους, τότε είμαστε όλοι καταδικασμένοι στην αιώνια λιτότητα του ΔΝΤ και στην όλο και μεγαλύτερη υποβάθμιση της Παιδείας.

    Ελάτε μαζί μας να απαιτήσουμε ένα Δημόσιο Σχολείο χωρίς διακρίσεις, ένα σχολείο που να χωρά όλα τα παιδιά κι όλη τη γνώση!
    Σήμερα πάμε όλοι μαζί στην Ελευσίνα, στο Διευθυντή Εκπαίδευσης να απαιτήσουμε καλύτερη παιδεία!
    Έπειτα θα πάμε όλοι μαζί να ανοίξουμε τα νέα σχολεία, στη Ζωφριά, στο ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ και στο 2ο λύκειο!


    Η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ
    Γιατί, όταν η αδικία γίνεται νόμος, η αντίσταση είναι ο μόνος δρόμος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ωραιαιααα!!!
    Στελνουμε ένα γραμμα , στους πολιτες…

    Οι οποιοι λειτουργουν κριτικα σε κάθε πτυχη της ζωης τους..
    για να ελεγξουν-κρινουν-απαιτησουν απο τους πολιτικους..
    Οι οποιοι..(πολιτικοι)…
    εχουν «διαχειριστει» ΟΛΕΣ τις δυνατοτητες για την μεθοδικη «καλλιεργεια» των πολιτων!!!
    Εσεις-εμεις λοιπον οι δυνητικα αξιοπρεπεις πολιτες..
    οπως είναι και οι δασκαλοι
    και οι ακαδημαϊκοι
    και οι επιθεωρητες
    οi ελεγκτες....

    ολοι εμεις –εσεις που εχουμε-εχετε
    μεγαλη ευθυνη για τα «συμπτωματα» των πολιτων που καλειτε σε συνεργασια..!!!!
    και τι είναι το σχολειο πλεον συναδελφοι..
    εκτος από διδασκαλειο
    παθητικοτητας,\
    προσαρμογης στο κοπαδι..
    εξοντωσης των ικανων..
    αφανισμου των ταλαντουχων)

    Και κανετε παραστασεις-ξεκινωντας από την βαση..
    αφυπνιζετε..με παραινεσεις,διαφωτισμους κτλ. κτλ.
    \
    Και βρισκετε ένα καλο «αλλοθι» στην αισιοδοξια τους, ότι κατι θ’ αλλαξει θα βελτιωθει..
    και χειροκροτουν
    και γυρνανε στο σπιτι τους με ησυχη συνειδηση…
    και περιμενουν τα μακροπροθεσμα..
    αυτοι που ζουν λιγο..
    αυτά τα περι Α Λ Λ Α Γ Η Σ
    αυτά τα…
    «Ελάτε μαζί μας να απαιτήσουμε ένα Δημόσιο Σχολείο χωρίς διακρίσεις, ένα σχολείο που να χωρά όλα τα παιδιά κι όλη τη γνώση»…
    και στο μεταξυ..
    ανθουν τα’ ανθη του συνδικαλισμο
    που ξερουν πολύ καλα να διαχειριζονται τις φοβιεs
    τις ανασφαλειες..
    τα στενα και ασφυκτικα ορια της λεγομενης «λογικης»..
    των ανθρωπων ,που εχουν δυσδιακριτα τα συνορα ..
    μεταξυ σχολιου και πληροφοριας..
    μεταξυ προπαγανδας και ενημερωσης..
    και χυδαια να τα εμπορευματοποιουν
    στα κοινοβουλευτικα
    χααα!!!!

    δεν εχω να προτεινω τιποτα
    και λυπαμαι γι αυτο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ένα Δημόσιο Σχολείο χωρίς διακρίσεις,
    που να χωρά όλα τα παιδιά κι όλη τη γνώση,
    για να απαιτήσουμε καλύτερη παιδεία!

    εχει κατι το ουτοπικο και το ανωφελο αυτη η στοχευση...
    ξερω γω ..ειναι καπως εφετζιδικη...

    μια ...εξ'εθισμου "κενολογια"..

    αλλα παλι... μπορει και στραβα ν' αρμενιζω...


    Καντε τη δουλεια σας εσεις..
    και αφηστε με ν' αντιμαχομαι σπαραχτικα εγω...
    εκαστος στο ειδος του xtk..
    σ' αυτο που τον εκφραζει...

    καληνυχτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αν οι συν/λφοι και τα ΔΣ των ΕΛΜΕ, σε συνεργασία με τους αιρετούς, αυξήσουν την απαιτητικότητά τους έναντι της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, τότε η τελευταία ίσως αναγνωρίσει το έννομο δικαίωμα των συν/λφων που διατέθηκαν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς αίτησή τους και χωρίς σύννομη γραπτή εντολή, να συμμετάσχουν και στους επόμενους γύρους τοποθετήσεων και να διεκδικήσουν με βάση τα μόριά τους μια θέση ή μερικές ώρες στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

    Η κάλυψη μερικών ωρών του διδακτικού τους ωραρίου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και η διάθεσή τους για τον υπόλοιπο αριθμό ωρών στην πρωτοβάθμια θ’ απαλλάξει τους διατιθέμενους συν/δέλφους από την πίεση της διοίκησης της πρωτοβάθμιας που προσπαθεί, επίσης παράνομα και καταχρηστικά, να επιβάλει σ’ εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας το μεγαλύτερο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας!

    Ανακεφαλαιώνοντας: η εσπευσμένη, μαζική, απρόσωπη και χωρίς αίτησή τους διάθεση συν/λφων στην πρωτοβάθμια παραβιάζει το έννομο δικαίωμά τους να διεκδικήσουν την τοποθέτησή τους στη δευτεροβάθμια κατά τη διάρκεια του κύκλου των τοποθετήσεων του Σεπτεμβρίου∙ η διάθεση των συν/λφων που διδάσκουν μουσική και πληροφορική δεν περιλαμβάνεται στην εντολή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής (όπως τεκμαίρεται από την ίδια την επισυναπτόμενη εντολή)∙ τέλος, με τη διάθεση επιχειρείται να καταστρατηγηθεί de facto και ν’ αυξηθεί το διδακτικό ωράριο των καθηγητών!

    Καιρός, όποιος σπέρνει ανέμους να θερίσει θύελλες!

    Περιστέρι,11-9-2010, ΦουσέκηςΧρήστος Αιρετό μέλος του ΠΥΣΔΕ Γ΄ Αθήνας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Β΄ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ Ορεστιάδα 06-09-2010

    ΟΙ ΜΑΘΗΤΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ

    Οι πρωτοφανείς προσπάθειες τρομοκράτησης και εκφοβισμού 105 (!!!) μαθητών των σχολείων μας, σχετικά με τις καταλήψεις του Οκτωβρίου του 2009, συνεχίζονται.
    Αντί η υπόθεση να μπει στο αρχείο, οι μαθητές δέχτηκαν κλητήριο θέσπισμα να παραστούν στο ΜΟΝΟΜΕΛΕΣ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΑΝΗΛΙΚΩΝ στις 29/10/2010.

    Η παραπομπή σε δίκη των 105 μαθητών σηματοδοτεί μια ξεκάθαρη τρομοκράτηση όχι μόνο των ιδίων, αλλά ολόκληρης της κοινωνίας. Πρόκειται για τρομοκράτηση των γονιών, των εργαζομένων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών που αμφισβητούν την αντιεκπαιδευτική πολιτική που ακολουθείται αλλά και γενικότερα όλων των νέων μέτρων και του μνημονίου, ώστε χωρίς αντιδράσεις να αποδέχονται ότι αποφασίζεται στην ΕΕ και υλοποιείται από την κυβέρνηση, προς όφελος του κεφαλαίου.
    Δηλώνουμε την αντίθεσή μας στην ανάμειξη της εισαγγελίας των δικαστών και της αστυνο-μίας στη σχολική ζωή και δράση.
    • Οι εισαγγελείς, οι δικαστές και η αστυνομία δεν έχουν καμιά θέση στα σχολεία μας.
    • Να σταματήσει κάθε δίωξη των μαθητών.
    • Να καταργηθεί ΤΩΡΑ «η πράξη νομοθετικού περιεχομένου», δηλαδή το «ιδιώνυμο» εναντίον των μαθητών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώφελα βαρύθυμο, εφετζίδικα μελαγχολικό και εξ εθισμού μεταμοντέρνο σε βρίσκω, ω Ανώνυμε (των 12:09 και 12:09 π.μ.τής 16ης Σεπτεμβρίου 2010 ) Το "να απαιτήσουμε ένα Δημόσιο Σχολείο χωρίς διακρίσεις, ένα σχολείο που να χωρά όλα τα παιδιά κι όλη τη γνώση" είναι αντίσταση στον εισβολέα (κυβέρνηση-ΔΝΤ-ΕΕ) που εργάζεται για το αντίθετο: τη διαιώνιση τού ταξικού σχολείου, την πριμοδότηση τής δεξιότητας εις βάρος τής γνώσης. Αυτό είναι, για τούς καθηγητές, το ειδικό πεδίο αντιπαράθεσης με τούς κυρίαρχους πολιτικούς σχεδιασμούς. Δηλαδή εσύ τί προτείνεις; Να περιμένουμε το Μεσσία; Να σκιαμαχούμε σπαραχτικά;

    Εκαστος στο γυαλό του - το στραβά ή όχι δευτερεύον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Η αλαζονία της διοίκησης συνεχίζεται με φτηνά τερτίπια και μπακαλίστικη κακομοιριά.

    Θέμα: «Ωράριο εκπαιδευτικών ανά βαθμίδα εκπαίδευσης»

    Στα πλαίσια διαμόρφωσης του ωρολογίου προγράμματος των σχολικών μονάδων, όσον αφορά στο υποχρεωτικό εβδομαδιαίο ωράριο διδασκαλίας των εκπαιδευτικών, σας γνωρίζουμε τα εξής:
    Οι εκπαιδευτικοί που διατίθενται, εξ’ ολοκλήρου από τη δευτεροβάθμια στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχουν ως εβδομαδιαίο ωράριο διδασκαλίας τις είκοσι μία (21) ώρες.
    Οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων που προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές για τις ανάγκες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως για τη διδασκαλία στα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα, ακολουθούν το ωράριο διδασκαλίας που προβλέπεται για την βαθμίδα αυτή.


    Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
    ΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Για να δούμε το επόμενο κείμενο.
    Δίνει ενδιαφέροντα στοιχεία για το πόσο δουλεύουμε ή όχι κι αν περνάμε καλά και χαλαρά όπως κάθε δημόσιος υπάλληλος.
    http://www.alfavita.gr/artro.php?id=5663

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΑΝ:
    1. Το σχέδιο νόμου για τα μεγάλα έργα (fast track)έχει ήδη προκαλέσει
    αντιδράσεις και περί αντισυνταγματικότητας, καθώς παρακάμπτει ακόμη και το ΣτΕ,
    δεν συζητάμε για περιβαλλοντικούς όρους και τέτοια... ψιλά γραμματα. Όλα στο βωμό της "ανάπτυξης"!
    2. Το σχέδιο ΠΔ για Περιφέρεια Αττικής, το οποίο μάλλον θα είναι μπούσουλας και
    για τις άλλες περιφέρειες. Αφορά υγειονομικούς, εκπαιδευτικούς, υπαλλήλους ΟΤΑ,
    κτηνίατρους και πολλές άλλες ειδικότητες και αρμοδιότητες... Μερικά θέματα είναι
    λίγο περίεργα, όπως πχ. ότι προβλέπει θέσεις καθηγητών, δασκάλων και νηπιαγωγών!
    Δεν θα ανήκουν πια οι διορισμοί στο ΥΠΕΠΘ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής, με τον οποίο έχει ασχοληθεί δεκάδες φορές μέσα σε λίγους μήνες το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών, εναντίον του οποίου έχουν γίνει δεκάδες καταγγελίες, παραστάσεις διαμαρτυρίας κλπ.

    Συνεχίζοντας, λοιπόν, το «θεάρεστο» έργο του έδωσε ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ εντολή στους Προϊσταμένους Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να επιβάλουν , ΠΑΡΑΝΟΜΑ και ΠΑΡΑΤΥΠΑ, σε όλους τους καθηγητές που «διατέθηκαν» [τι όρος κι αυτός!] στην Πρωτοβάθμια ωράριο 21 ωρών, ανεξάρτητα από το ωράριο που σύμφωνα με το νόμο δικαιούνται [άρθρο 14, παρ. 14 του ν. 1566/85). Και για όσους δεν αποδεχθούν αυτήν την ωμή καταπάτηση των εργασιακών τους δικαιωμάτων διέταξε [θυμίζουμε και το κατάπτυστου ύφους και ήθους έγγραφο του ιδίου προς τα ΠΥΣΕ, βλ. «εντέλλεσθε…»] να γίνεται περικοπή μισθού!!

    ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ, λοιπόν, ότι κανένας νόμος δεν υπάρχει που να αλλάζει το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο του διατιθέμενου στην Πρωτοβάθμια εκπαιδευτικού. Ίσα-ίσα ο νόμος κατοχυρώνει το ωράριό του. Επομένως από τα ΠΥΣΠΕ διεκδικούμε, σε συνεργασία με τους Διδασκαλικούς Συλλόγους, 21-19-18-16 διδακτικές ώρες, ανάλογα σε ποια κατηγορία υπαγόμαστε. Σε αντίθετη περίπτωση καταθέτουμε ενστάσεις, ακόμη και αγωγές εναντίον όσων υπογράφουν τέτοιες παράνομες εντολές.


    ΑΘΗΝΑ, 24/9/2010
    ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΦΑΤΟΥΡΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή