Σάββατο, 17 Ιουλίου 2010

Γεγονότα & Δράσεις

Ο νέος πολυνόμος για τη σωτηρία της παιδείας κάνει τα πρώτα βήματα εφαρμογής του. Αλλά, επειδή εκείνο που θέλει να επιτύχει ο νόμος αυτός είναι η ανατροπή των αυτονόητων, ο αγώνας όσων εμπλέκονται στο χώρο της παιδείας καθίσταται μονόδρομος. Αγώνας κοινός εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών. Αγώνας βήμα-βήμα για την αποκατάσταση των βασικών αρχών της παιδείας και των αυτονόητων και δίκαιων αιτημάτων μας σε εκπαιδευτικό, εργασιακό και οικονομικό επίπεδο. Αγώνας ώστε η εκπαίδευση να παραμείνει δωρεάν κι αδιαπραγμάτευτο δημόσιο αγαθό και να μην ευτελιστεί σε εμπορικό προϊόν που παρέχεται μόνο στους έχοντες και κατέχοντες.

Μέσα σ΄αυτό το πλαίσιο το ΔΣ της ΕΛΜΕ επιδιώκει, με βάση τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ και της ΓΣ που έγινε στην περιοχή στις 20/4/, τα εξής:
1. Όχι στην αύξηση των μαθητών ανά τμήμα σε Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια, ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ. Όχι στην κατάργηση ειδικοτήτων σε ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ που θέτει σε κίνδυνο την ομαλή λειτουργία των δυο αυτών σχολείων.
2. Όχι στην αξιολόγηση-φακέλωμα των σχολείων για αναζήτηση χρημάτων, μετά το πετσόκομμα του προϋπολογισμού για την παιδεία, από γονείς και κυρίως ιδιώτες-χορηγούς με τη βοήθεια των νέων δήμων του Καλλικράτη.
3. Όχι στον μέντορα-αξιολογητή που αμφισβητεί τη μονιμότητα των νεοδιοριζόμενων ανοίγοντας το δρόμο σε αναγκαστικές μετατάξεις, απολύσεις και συμβάσεις ορισμένου χρόνου σε όλη την εκπαίδευση.
4. Όχι στις αναγκαστικές υπερωρίες όλων των εκπαιδευτικών που κόβουν το ψωμί από τους αναπληρωτές συναδέλφους.
5. Κανένας συνάδελφος χωρίς οργανική θέση είτε υπάρχει είτε όχι οργανικό κενό. Μετάθεση ίσον οργανική.
6. Να ολοκληρωθούν επιτέλους οι εργασίες κατασκευής του 2ου ΓΕΛ να παραδοθεί το έτοιμο πλέον 4ο Γυμνάσιο στη Ζωφριά. Να ολοκληρωθεί το έργο στέγασης των ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ και να διευθετηθούν οι ανάγκες του ΣΕΚ. Να ολοκληρωθούν το συντομότερο οι σχετικές διαδικασίες για να ξεκινήσει η κατασκευή του 3ου ΓΕΛ.
7. Ενημέρωση, συμπαράσταση και συμπαράταξη με τους γονείς και τους Συλλόγους Γονέων, τους μαθητές και τις μαθητικές κοινότητες.

Επιπλέον το ΔΣ προχώρησε και προχωρεί σε μια σειρά από ενέργειες, όπως αυτές περιγράφονται στη συνέχεια.

Οι προηγούμενες θέσεις γνωστοποιήθηκαν στα σχολεία και τους συναδέλφους κι ήδη έχουν εκφράσει έντονα την αντίθεσή τους, στην αύξηση των μαθητών ανά τμήμα πάνω από το όριο των 25 και στην αξιολόγηση.
Για τα τμήματα των 25 έχουν συγκεντρωθεί υπογραφές από το σχολείο της Φυλής ομόφωνα. Στα Άνω Λιόσια: από το ΕΠΑΛ, το 1ο , 2ο και 3ο Λύκειο, το 1ο, 2ο και 3ο και συμπαρατάσσονται οι συνάδελφοι σε ΕΠΑΣ & ΣΕΚ. Aπό τα 3 σχολεία του Ζεφυρίου η μεγάλη πλειοψηφία των συναδέλφων έχει υπογράψει.
Σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση, η αντίθεση έχει εκφραστεί πάλι μαζικά και καθολικά είτε με αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων είτε με προφορική τοποθέτηση των συλλόγων προς τον αρμόδιο σχολικό σύμβουλο.
Στις 4/5/ & 5/5, το πρωί, η ΕΛΜΕ με τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε. με πανό κι ηχητικά μηνύματα μοιράσαμε έντυπο υλικό στους διερχόμενους πολίτες καλώντας τους στην συγκλονιστική κι ιστορική διαδήλωση της 5/5/.
Στις 10/5/, στις πολιτιστικές εκδηλώσεις της ΕΛΜΕ, διοργανώθηκε συζήτηση για τη νέα σχέση του Καλλικράτη, με το σχολείο και την τοπική κοινωνία.
Στις 11/5/ το ΔΣ έκανε παράσταση διαμαρτυρίας στο 2ο Γραφείο β/βάθμιας, στα Άνω Λιόσια εξαιτίας της ενημέρωσης που θα γινόταν από τις υπεύθυνες σχολικές συμβούλους στους διευθυντές των Λυκείων για το πρόγραμμα της «αυτοαξιολόγησης». Οι σύμβουλοι υπεραμύνθηκαν του προγράμματος, αλλά η τοποθέτηση του ΔΣ έκαμε αίσθηση. Η αυτοαξιολόγηση προωθεί την εξεύρεση πόρων από ιδιώτες, γονείς και χορηγούς, αφού ο κρατικός προϋπολογισμός για την παιδεία μειώνεται ακόμη πιο πολύ κι ο Καλλικράτης μας ρίχνει στα χέρια της συχνά φιλότιμης, αλλά αδαούς και συχνά ανίκανης τοπικής αυτοδιοίκησης ώστε τελικά να κλείσουν ή να περιθωριοποιηθούν τα φτωχά ή τα «αντιδραστικά» σχολεία.
Στις 13/5/ το ΔΣ έκανε παράσταση διαμαρτυρίας στο ΠΥΣΔΕ, στην Ελευσίνα, μαζί με το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ελευσίνας και με την δυναμική παρουσία περίπου 20 συναδέλφων από την περιοχή μας. Επίσης κατατέθηκαν οι υπογραφές από τα σχολεία που είχαν συγκεντρωθεί για τα 25άρια τμήματα. Στο ΠΥΣΔΕ η συνεδρίαση αφορούσε την εικόνα των σχολείων που καταγράφεται από τους διευθυντές, με βάση την δύναμή τους το Φεβρουάριο όπως προβλέπει ο νόμος και προσδιορίζονται τα οργανικά κενά. Είχαμε τη διαβεβαίωση του Προέδρου και της Αντιπροέδρου του ΠΥΣΔΕ ότι θα λάβουν υπόψη τούς λόγους της παρέμβασής μας, (έντονα κοινωνικά, οικονομικά και κτιριακά προβλήματα στην περιοχή, υπερπλήρη τμήματα, μαθησιακές και διδακτικές δυσκολίες) και θα φροντίσουν να μην αυξηθεί περαιτέρω ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα παρά τις εισηγήσεις υπηρεσιακών παραγόντων.
Στις 19/5/ το ΔΣ έκανε παράσταση διαμαρτυρίας στον Διευθυντή του Λυκείου Ζεφυρίου, γιατί κάνοντας αυθαίρετη πρόβλεψη για την Α&Β τάξη, τροποποίησε τον αριθμό των μαθητών, μειώνοντας κατά 2 τα 8 τμήματα του σχολείου. Η στάση του έρχεται σε αντίθεση με τις αποφάσεις της ΕΛΜΕ.
Στις 21/5/ & 22/5/ η ΕΛΜΕ με τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε, είχαν περίπτερο στη γιορτή των πολιούχων των Άνω Λιοσίων. Ενημέρωσαν με πανό, ηχητικά μηνύματα κι έντυπο υλικό τους πολίτες για τον απαράδεκτο πολυνόμο, το απάνθρωπο ασφαλιστικό και το άλυτο κτιριακό της περιοχής.
Στις 3/6/ το ΔΣ παρενέβη κατ΄επανάληψη στο Δημοτικό Συμβούλιο Άνω Λιοσίων. Στόχος η προβολή του άλυτου ακόμη κτιριακού προβλήματος, των προβλημάτων κλοπών κι ασφάλειας των σχολείων και των νέων αρνητικών συνθηκών που διαμορφώνει ο πολυνόμος για την παιδεία.
Στις 14/6/ η ΕΛΜΕ με τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε διοργάνωσαν ομιλία και συζήτηση για το νέο ασφαλιστικό, αυτό το αντικοινωνικό έκτρωμα.
Στις 15/6/ το ΔΣ οργάνωσε συνάντηση με τους διευθυντές των γυμνασίων και λυκείων των Άνω Λιοσίων, στα πλαίσια της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου. Στόχος αρχικός η οριστική συνεννόηση μεταξύ των διευθυντών, αφού είχαν προηγηθεί επαφές με όλους τους εμπλεκόμενους, για τη διατήρηση της ισοκατανομής μεταξύ των σχολείων στην Α τάξη. Έπειτα, περιγράφηκαν τα στη ΓΣ των προέδρων στην ΟΛΜΕ στη ΓΣ των προέδρων στην ΟΛΜΕ προβλήματα από την επιδίωξη να περικοπούν ειδικότητες σε ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ και από τη προσπάθεια εφαρμογής του αντιεκπαιδευτικού πολυνόμου.
Στις 16/6/ το ΔΣ έκανε παράσταση διαμαρτυρίας στον Προϊστάμενο Ε.Ε. με το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ελευσίνας και με την δυναμική παρουσία συναδέλφων της Τεχνικής Εκπαίδευσης από την περιοχή μας. Στόχος μας ήταν η διαμαρτυρία κι η ανατροπή της σχεδιαζόμενης κατάργησης ειδικοτήτων σε ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ που θα δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων και των συναδέλφων που υπηρετούν σ΄αυτά. Η κατάσταση αυτή φαίνεται να μπορεί να αντιστραφεί με την ομόθυμη προσπάθεια του ΔΣ και των συλλόγων των δυο σχολείων.
Στις 21/6/ έγινε στην ΕΛΜΕ ΓΣ που είχε επίσημα χαρακτήρα διευρυμένου ΔΣ αφού οι παρευρισκόμενοι δεν ξεπέρασαν τους 30-35. Εκεί κωδικοποιήθηκαν οι θέσεις της ΕΛΜΕ ώστε να κατατεθούν στη ΓΣ των προέδρων στην ΟΛΜΕ: 1) Γενικές Συνελεύσεις και Συνέλευση Προέδρων ως τις 4-9-10. 2) Οριζόντια επικοινωνία με ΕΛΜΕ, Συλλόγους Δασκάλων και Γονέων και Μαθητικές Κοινότητες για κοινή δράση ενάντια στα 30αντάρια τμήματα, στις συγχωνεύσεις ειδικοτήτων σε ΕΠΑΛ- ΕΠΑΣ και γενικότερα σχολείων, ενάντια στην επιβολή της υποχρεωτικής υπερωριακής απασχόλησης και την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. 3) Οι αιρετοί του ΠΥΣΔΕ να μη νομιμοποιούν με τη συμμετοχή τους διαδικασίες στις οποίες λαμβάνονται αντιδραστικές αποφάσεις για τα παραπάνω θέματα.
Στις 28/6/, στη ΓΣ των προέδρων στην ΟΛΜΕ, υποστηρίχθηκαν κι από άλλους προέδρους οι προηγούμενες θέσεις ή παρόμοιες με στόχο τον Σεπτέμβριο να είμαστε έτοιμοι για δράση.
Στις 12/7/ συνέβη στα Άνω Λιόσια μια εγκληματική ενέργεια ενάντια στη δημόσια εκπαίδευση. Στο 3ο Λύκειο ένας από τους ιδιοκτήτες του χώρου εισέβαλε παράνομα στο κλειστό για το καλοκαίρι σχολείο και κατέστρεψε 4 αίθουσες διδασκαλίας. Ενημερώθηκε η ΕΛΜΕ και κινητοποιήθηκε άμεσα το ΔΣ με συνεχείς ενέργειες, στις 13-14-15/7/, προς το δήμο, που είναι κύριος υπεύθυνος για την προστασία και φροντίδα των σχολικών κτιρίων της περιοχής, τον προϊστάμενο και το διευθυντή ΔΕΔΑ στην Ελευσίνα και τοπικά, αλλά κι εθνικά ΜΜΕ. (περισσότερα στην προηγούμενη ανάρτηση)
Τον Σεπτέμβριο θα κριθούν πολλά.
Το ΔΣ, μπροστά σε αυτές τις ραγδαίες εξελίξεις κι όσες ακολουθήσουν, καλεί όλους τους συλλόγους διδασκόντων, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, σε σταθερή αγωνιστική ετοιμότητα κι ενότητα. Να μην αποδεχθούν οποιαδήποτε αύξηση μαθητών ανά τμήμα κι «αυτοαξιολόγηση» σχολικής μονάδας, καθώς και κάθε αρνητική μεταβολή στην Τεχνική Εκπαίδευση, παρέχοντας στους συναδέλφους πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη.

«Όταν η αδικία γίνεται νόμος, η αντίσταση είναι ο μόνος δρόμος»

6 σχόλια:

  1. "Φτάνουμε στο επίκεντρο του ολοκληρωτικού θριάμβου, είτε αντιστεκόμενοι στις αντιξοότητες των συνθηκών είτε στην αδράνεια του μέλλοντος"
    Απόσπασμα απο τον "Ηρόστρατο. Η αναζήτηση της αθανασίας" τού Fernando Pessoa
    Tού ίδιου, από το ποίημα "Θαλασσινή Ωδή":
    "Να γίνω ένα με όλα αυτά τα εγκλήματα, κομμάτι
    Όλων αυτών των επιδρομών πάνω στα πλοία, των σφαγών, των βιασμών!
    Να είμαι ό,τι συνέβει εκεί που λαφυραγώγησαν!
    Να είμαι όλα όσα έζησαν και πέθαναν εκεί που έλαβαν χώρα οι ματοκυλισμένες τραγωδίες!
    Να είμαι το άθροισμα της πειρατείας στην ακμή της
    Και το άθροισμα των θυμάτων, με σάρκα όμως και οστά, όλων των πειρατών του κόσμου"
    Aπό το (εξαιρετικό)http://radicaldesire.blogspot.com/
    MLOG

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όπως σωστά επισημαίνει η...μλογκ η κατάσταση και στην υγεία είναι ιδιαίτερα προβληματική. ΧΤΚ.

    Kαι βέβαια το "σωτήριον έργον" τής κυβέρνησης εξαπλούται σε όλα τα δημόσια αγαθά:
    Tο νομοσχέδιο για την ολοήμερη λειτουργία των νοσοκομείων επιχειρεί
    - Να μειώσει τη χρηματοδότηση του κράτους στα δημόσια νοσοκομεία
    - Να επεκτείνει τα ιδιωτικά απογευματινά ιατρεία μέσα στα νοσοκομεία
    - Να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις μονάδων υγείας, με σοβαρές επιπτώσεις στις παροχές υπηρεσιών υγείας προς τους πολίτες
    - Να ανατρέψει εργασιακά δικαιώματα των γιατρών και του υπόλοιπου προσωπικού των νοσοκομείων
    MLOG

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να κι ένα σύγχρονο παραμύθι που εμπνεύσθηκε ένας καλός συνάδελφος.

    ΠΑΝΙΚOΣ ΣΤΟ MANTΡΙ
    Μια μέρα ο τσοπάνης μάζεψε γυρω του όλα τα ζώα του μαντριού για να τους μιλήσει πολύ σοβαρά.

    «Αγαπημένα μου πρόβατα, λατρεμένα μου κατσίκια, τιμημένα μου σκυλιά, Ξέρετε όλα σας για την κρίση που επικρατεί. Το γάλα που παράγετε λιγοστεύει συνεχώς, και
    μού βγαίνει όλο και πιο ξυνό. Το κατσιασμένο μαλλί σας μόλις σάς κουρέψω γεμίζει σκώρους. Το κρέας σας είναι σκληρό και άνοστο. Ενώ εκείνο το Ευρωπαϊκό γάλα…είναι όλο άρωμα και γλύκα… εκείνο το ινδικό μαλλί, είναι σαν μετάξι… εκείνα τα
    κινέζικα κρέατα… είναι δέκα φορές πιο φτηνά…

    Είμαι όμως ο τσομπάνης σας, από πάππο προς πάππο, και σάς αγαπώ απεριόριστα, γι’αυτό και θα σάς σώσω. Δεν μπορώ να το κάνω αυτό μόνος μου, γιατί εκείνος ο άθλιος, ο ακατανόμαστος, ο άχρηστος, ο προηγούμενος τσομπάνης ντε, σάς είχε κακομάθει με τζάμπα σανό, κι έκλεβε ασύστολα στα στέγαστρα και στις ποτίστρες.
    Τόσα χρόνια όμως έχουμε περάσει τόσα και τόσα μαζί… χαρές, λύπες, αγωνίες, επιτυχίες… Είμαι υπεύθυνος για σας, και πρέπει οπωσδήποτε να σάς σώσω, το θεωρώ
    χρέος μου. Όσο δύσκολες κι αν είναι οι αποφάσεις που πρέπει να πάρω, δύσκολες τόσο για σάς, όσο και για μένα.

    Γύρω τα πρόβατα είχαν σαστίσει. ακόμα και τα συνήθως φωνακλάδικα και θρασύτατα τσομπανόσκυλα άκουγαν άφωνα και σκυθρωπά. Ο Τσομπάνης συνέχισε, πιο χαμηλόφωνα:

    Μέσα σε αυτήν την εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση, ένας μόνος τρόπος υπάρχει για να
    σώσω το Μαντρί, και θα το κάνω, όποιο κι αν είναι το κόστος. Το σκέφτηκα από δω, το σκέφτηκα από κει, μέχρι και έρπη έβγαλα, αλλά το αποφάσισα και δεν θα κάνω με
    τίποτα πίσω, κι ας μην ξαναεκλεγώ ποτέ τσομπάνης:

    Θα σας φέρω το λύκο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θα ήταν πολύ καλό να έχουμε υπόψη μας όλοιτα ακόλουθα και κυρίως όσοι ηγούνται σε διάφορους τομείς στην κοινωνία μας όπως οι πολιτικοί.

    Στα πρόθυρα του θανάτου, ο Μέγας Αλέξανδρος κάλεσε τους στρατηγούς του και τους κοινοποίησε τις τρεις τελευταίες επιθυμίες του:
    1] Να μεταφερθεί το φέρετρό του στους ώμους από τους καλύτερους γιατρούς της εποχής.
    2] Τους θησαυρούς που είχε αποκτήσει [ασήμι, χρυσάφι, πολύτιμους λίθους] να τους σκορπίσουν σε όλη τη διαδρομή μέχρι τον τάφο του.
    3] Τα χέρια του να μείνουν να λικνίζονται στον αέρα, έξω από το φέρετρο, σε θέα όλων.

    Ένας από τους στρατηγούς, έκπληκτος από τις ασυνήθιστες επιθυμίες, ρώτησε τον Αλέξανδρο ποιοι ήταν οι λόγοι.

    Ο Αλέξανδρος του εξήγησε:
    1] Θέλω οι πιο διαπρεπείς γιατροί να σηκώσουν το φέρετρό μου, για να μπορούν να δείξουν με αυτό τον τρόπο ότι ούτε εκείνοι δεν έχουν, μπροστά στο θάνατο, τη δύναμη να θεραπεύουν!
    2] Θέλω το έδαφος να καλυφθεί από τους θησαυρούς μου, για να μπορούν όλοι να βλέπουν ότι τα αγαθά που αποκτούμε εδώ, εδώ παραμένουν!
    3] Θέλω τα χέρια μου να αιωρούνται στον αέρα, για να μπορούν οι άνθρωποι να βλέπουν ότι ερχόμαστε με τα χέρια άδεια και με τα χέρια άδεια φεύγουμε, όταν τελειώσει για εμάς ο πιο πολύτιμος θησαυρός που είναι ο χρόνος!

    O ΧΡΟΝΟΣ είναι ο πιο πολύτιμος θυσαυρός που έχουμε, γιατί είναι περιορισμένος. Μπορούμε να δημιουργήσουμε χρήμα, αλλά όχι περισσότερο χρόνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μεταφέρω το σχόλιο ενός παλιού Επαλίτη μαθηματικού για τη νέα χρονιά. ΧΤΚ.

    Αδύνατα
    Μία χαρά υπάρχει πλην ευλογητή
    μία παρηγορία εν αυτή τη λύπη.
    Aπό το τέλος τούτο πόσοι συρφετοί
    λείπουν χυδαίων ημερών, πόση ανία λείπει!

    Είπεν είς ποιητής· «Είναι αγαπητή
    η μουσική που δεν δύναται να ηχήσει».
    Κ’ εγώ θαρρώ ότι η πλέον εκλεκτή
    είν’ η ζωή εκείνη που δεν δύναται να ζήσει.



    ( Κ. ΚΑΒΑΦΗΣ Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877;-1923, Ίκαρος 1993)

    Καλό χειμώνα παιδιά ! Ας κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για να ζήσουμε τη "ζωή εκείνη που δεν δύναται να ζήσει. " ή τη κοινωνία που δεν δύναται να υπάρξει .
    Αγνοήστε όλους αυτούς που μας προτείνουν να "ζήσουμε" παρεα με το λύκο . Θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε με τις εκλογές που έρχονται ψηφίζοντας 80% ΛΕΥΚΟ στις εκλογές που έρχονται όπως οι απελπισμένοι κάτοικοι της πρωτεύουσας μιας χώρας στο βιβλίο περί ΦΩΤΙΣΕΩΣ του ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΟΥ αλλά οι φωτισμένοι ηγέτες μας το έχουν προβλέψει αυτό με τον εκλογικό νόμο τους βάζοντας τα λευκά μαζί με τα άκυρα .
    Δεν πειράζει ,ας προσπαθήσουμε όπως μπορούμε να δώσουμε μια άλλη δίασταση στην έννοια Τοπική Αυτοδιοίκηση ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Από Walter Benjamin( http://giorgosmixos.blogspot.com/p/walter-benjamin.html)
    για το ΧΡΟΝΟ
    Πάνω στην έννοια της ιστορίαςΗ συνείδηση ότι πρόκειται να ανατινάξουν το συνεχές της ιστορίας είναι χαρακτηριστικό των επαναστατικών τάξεων τη στιγμή της δράσης τους. Η Μεγάλη Επανάσταση καθιέρωσε ένα καινούριο ημερολόγιο. Η μέρα, με την οποία τίθεται σε ισχύ ένα ημερολόγιο λειτουργεί σαν ιστορικός πυκνωτής του φιλμ του χρόνου. Και ουσιαστικά είναι η ίδια μέρα που επανέρχεται ολοένα με τη μορφή των εορτών, που είναι ημέρες ανάμνησης. Γι' αυτό τα ημερολόγια δεν μετρούν το χρόνο όπως τα ρολόγια. Αποτελούν μνημεία μιας ιστορικής συνείδησης, ίχνη της οποίας δεν διακρίνονται πια ούτε αμυδρά στην Ευρώπη εδώ κι εκατό χρόνια. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της επανάστασης του Ιούλη παρεμβλήθηκε ένα επεισόδιο που έδειξε πως αυτή η συνείδηση είναι ακόμη ζωντανή. Με τον ερχομό της πρώτης βραδιάς των συγκρούσεων συνέβη να πυροβοληθούν, ανεξάρτητα το ένα από το άλλο και ταυτόχρoνα, τα ρολόγια των πύργων σε πολλά σημεία του Παρισιού.
    ...Ο ιστορικός υλιστής δεν μπορεί να παραιτηθεί από την αντίληψη ενός παρόντος -που δεν αποτελεί σημείο μετάβασης- στο οποίο ο χρόνος πιστοποιείται και στέκει ακίνητος. Γιατί αυτή η αντίληψη οριοθετεί εκείνο ακριβώς το παρόν, στο οποίο αυτός, για το άτομό του, γράφει ιστορία. O ιστορικισμός δίνει την "αιώνια" εικόνα του παρελθόντος· ο ιστορικός υλισμός παρέχει μια μοναδική εμπειρία με το παρελθόν. Ο ιστορικός υλιστής αφήνει τους άλλους να εξαντληθούν με την πόρνη που ονομάζεται "Μια φορά κι ένα καιρό" στο μπουρδέλο του ιστορικισμού. Παραμένει κύριος των δυνάμεών του: ώριμος αρκετά για να ανατινάξει το συνεχές της ιστoρίας.
    ...και το ιδανικό τού ΑΔΥΝΑΤΑ ΔΥΝΑΤΑ
    Υποκείμενο της ιστορικής γνώσης είναι η ίδια η μαχόμενη, καταπιεσμένη τάξη. Στον Marx εμφανίζεται σαν η τελευταία υποδουλωμένη, σαν η εκδικήτρια τάξη, που ολοκληρώνει το έργο της απελευθέρωσης στο όνομα γενεών ηττημένων. Αυτή η συνείδηση, που είχε μια σύντομη αναβίωση στον "Σπάρτακο", ήταν ανέκαθεν απορριπτέα από τους σοσιαλδημοκράτες... Κολάκευαν τον εαυτό τους αποδίδοντας στην εργατική τάξη του ρόλου ενός λυτρωτή των μελλουσών γενεών, ακρωτηριάζοντας έτσι τα νεύρα της πιο πολύτιμης δύναμής της. Με μια τέτοια διδασκαλία η τάξη ξέχασε τόσο το μίσος όσο και το πνεύμα θυσίας. Γιατί τρέφονται και τα δύο από την εικόνα των υποδουλωμένων προγόνων και ό χ ι από το ιδανικό των απελευθερωμένων εγγονών.
    mlog

    ΑπάντησηΔιαγραφή