Μπαίνουμε ξανά στο παιχνίδι.
Έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε, να κατανοήσουμε και να αποφασίσουμε για τα επόμενα βήματά μας. Μπροστά μας έχουμε την απεργία της Πέμπτης 22/4/ με ΑΔΕΔΥ και της Τρίτης 4/5/ με ΟΛΜΕ-ΔΟΕ προς το παρόν, με κύρια αναφορά της πρώτης στο Ασφαλιστικό και της δεύτερης στο Εκπαιδευτικό νομοσχέδιο. Να ορίσουμε ημερομηνία για νέα Γ.Σ. από 3 έως 5/5/ για να δούμε πώς προχωρούμε κι ενόψη εξετάσεων, αφού το ΔΣ της ΟΛΜΕ προτείνει απεργία για 14/5/ πρώτη μέρα των Πανελλαδικών στα Γενικά Λύκεια.
Το κείμενο του Ζου... ,που ακολουθεί, εκφράζει έναν ενδιαφέροντα προβληματισμό για όλα όσα μας καίνε.
Κενοφοβία ή αλλιώς HORROR VACUI.
Η κατάσταση εκείνη κατά την οποία ο ζωγράφος έχοντας αποδώσει το κύριο μοτίβο του έργου του έρχεται αντιμέτωπος με το φόβο του κενού χώρου. Στην καθ' ημας αρχαιότητα το κενό στο φόντο καλύπτονταν με διάφορα διακοσμητικά στοιχεία(ρόδακες ,ανθέμια...).Σε κάθε περίπτωση όμως αυτό το συναίσθημα της μη ολοκλήρωσης υπαγορευόταν από τη τεχνική αδυναμία του ζωγράφου να αποδώσει το βάθος.Να δώσει προοπτική στο θέμα του ή ,αν θέλετε,να εντάξει σε μια προοπτική το θέμα του.Έλλειψη προοπτικής και συλλογικού οράματος χαρακτηρίζει κάθε εκπαιδευτκή μεταρρύθμιση.Η τελευταία γιατί να να αποτελεί εξαίρεση;Κυβερνήσεις αλλάζουν και μαζί τους και οι επιτροπές σοφών.Και κάθε νέα κυβέρνηση φέρνει τους ευφημισμούς της:"μεταρρύθμιση","Νέο Σχολείο".Πίσω από αυτά κρύβεται ο φόβος για το κενό,η αδυναμία τους να συλλάβουν μια προοπτική και να εμπνεύσουν ένα συλλογικό όραμα(άλλωστε πολιτική είναι η τέχνη του εφικτού).Το κενό αυτό γεμίζει με διακοσμητικά στοιχεία χωρίς ουσία.Η πρωτοπορία των σημερινών "καλλιτεχνών" του νέου σχολείου βρίσκεται στην αποτροπαϊκή φύση των διακοσμήσεων.Αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση.Μάλιστα,στην εποχή του ορθού λόγου η μαγεία σε αυτή τη γωνιά του κόσμου επικρατεί.Μ εαυτό το τρόπο θα συνετιστεί αυτός που πραγματικά φταίει για την κατάσταση που επικρατεί στην παιδεία μας.Ο ηθικά αξιοκατάκριτος εκπαιδευτικός ,ο αδιάφορος δάσκαλος,ο αρνητικός σε κάθε νέα ιδέα,ο βολεμένος καθηγητής.΄Ολοι μας.Κλείνω εδώ γιατί βλέπω τους απολογητές του μεταμοντέρνου ορθολογισμού να με κοιτούν γελώντας ειρωνικά,χλευάζοντας το υφάκι μου...........
Αγαπητοί συνάδελφοι, ας δούμε μερικές πτυχές των πανελλαδικών εξετάσεων που δεν έχουν επαρκώς συζητηθεί και νομίζω ότι χρειάζεται να αναδειχτούν.
ΑπάντησηΔιαγραφή1) Στις 13-4-2010 η Υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι η κατάργηση της βάσης του 10 θα ισχύσει από φέτος. Υπάρχουν διιστάμενες απόψεις για την αξία της βαθμολογικής βάσης, έχω γράψει δημόσια και στο ιστολόγιό μου τις –αντίθετες- απόψεις μου για την κατάργηση της βάσης του 10 και δεν θα επανέλθω. Εξάλλου η απόφαση είναι ειλημμένη. ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΜΩΣ.
Όταν εφαρμοσθεί το μέτρο της κατάργησης της βάσης του 10, θα πρέπει να ισχύσει ΚΑΙ για τους ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, εις βάρος των οποίων δυστυχώς ίσχυαν πάντα διακρίσεις και αδικίες σε πολλούς τομείς.Τονίζω το παραπάνω, αν και φαίνεται αυτονόητο, γιατί ποτέ για τους μαθητές μας των Τ.Ε.Ε. και μετά των ΕΠΑ.Λ. δεν είχε καταργηθεί η βάση του 10. Αυτοί έπρεπε πάντα να συγκεντρώνουν από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα τουλάχιστον 1000 μόρια (50% των 2.000 που είναι το μέγιστο), δηλαδή να έχουν επιτύχει τη βαθμολογική βάση. Έτσι λοιπόν, πάντα έμεναν κενές θέσεις από αυτές που τους αναλογούσαν, ακόμη και πριν το 2006, που δεν συνέβαινε στους αποφοίτους των Γενικών Λυκείων.
2) Επίσης για τους μαθητές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης προβλέπεται ποσοστό θέσεων εισακτέων σε Α.Ε.Ι./Τ.Ε.Ι. ΔΥΣΑΝΑΛΟΓΑ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ του ποσοστού τους επί του συνολικού αριθμού των μαθητών. Συγκεκριμένα, διατίθενται λίγο περισσότερες του 10% των θέσεων και του 7% των στρατιωτικών και αστυνομικών σχολών αντί του 29% που αντιστοιχεί κατά προσέγγιση στον πραγματικό μαθητικό πληθυσμό τους (στοιχεία του Υπουργείου). ΣΤΕΡΟΥΝΤΑΙ δηλαδή ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΘΕΣΕΩΝ εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που κανονικά τους αναλογούν. Ας αναφέρω εδώ για πολλοστή φορά και την άδικη απαγόρευση της συμμετοχής σε πανελλαδικές εξετάσεις των μαθητών των ΕΠΑ.Σ. που στερούνται την παροχή Γενικής Παιδείας και του Απολυτηρίου Λυκείου. Αυτό ευτυχώς θα αλλάξει και ελπίζω να γίνει ΑΜΕΣΑ, από την επόμενη σχολική χρονιά.
Θα πρέπει λοιπόν οι θέσεις εισακτέων να διατίθενται ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ στους αποφοίτους Λυκείων Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Νομίζω ότι είναι δίκαιο, γιατί τώρα με την κατάργηση της βάσης του 10, και αυτοί οι μαθητές θα μπαίνουν ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΑ στα Α.Ε.Ι./Τ.Ε.Ι. και άρα ΘΑ ΔΙΝΟΥΝ ΟΛΟΙ πανελλαδικές εξετάσεις και πρέπει να τους διατίθενται ΟΛΕΣ οι θέσεις που αριθμητικά τους αναλογούν.
3) Τέλος, όλοι είδαμε το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων. Μάλλον κανείς δεν πρέπει να πρόσεξε ότι - όπως κάθε χρόνο! - ενώ οι ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ εξετάσεις έχουν προβλεφθεί κανονικά για τους μαθητές ημερησίων και εσπερινών Γενικών Λυκείων, αυτές ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ για τους μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων. Δεν ακούστηκε στις ειδήσεις, στα σχολεία, δεν γράφτηκε σε εφημερίδες, σε ανακοινώσεις. Πουθενά. Ίσως γιατί η αδικία αφορούσε –πάλι- τους μαθητές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Αν κάποιοι από τους 17.000 περίπου υποψηφίους των ΕΠΑ.Λ. έχουν την ατυχία, ως άνθρωποι, να αρρωστήσουν, πρακτικά καταδικάζονται να ΜΗΝ ΕΙΣΑΧΘΟΥΝ στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σε αντίθεση με τους συμμαθητές τους των Γενικών Λυκείων, που απλώς θα προσέλθουν σε επαναληπτική εξέταση μετά ένα μήνα.
Πρέπει λοιπόν άμεσα να δοθεί μια λύση και να οριστούν επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις τον Ιούλιο και για τους μαθητές μας των ΕΠΑ.Λ.
Νομίζω ότι τα παραπάνω είναι αυτονόητα, αλλά και για τα αυτονόητα πρέπει να υπάρχουν οι κατάλληλες νομοθετικές ρυθμίσεις για να αποφεύγεται η άνιση μεταχείριση μεταξύ των μαθητών μας. Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας.
_