Πέμπτη, 18 Ιουνίου 2015





ΣΥΜΒΟΛΗ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ



.... στο πλαίσιο αυτό καλούμε τους συναδέλφους
·                    Στους συλλόγους μέσα από ουσιαστικό διάλογο σε συνεδριάσεις τους και συζητήσεις πριν την ψηφοφορία να συμβάλλουν στη διαμόρφωση κριτηρίων που προωθούν τις συλλογικές διαδικασίες στη ζωή του σχολείου και με αυτά να καθορίσουν τη διαδικασία της ψηφοφορίας τη θετική ή την αρνητική στάση τους (λευκό, αποχή).

·                    Να ψηφίσουν συναδέλφους, που με τη συμμετοχή και το συλλογικό τους πνεύμα προωθούν και υλοποιούν ζητήματα της σχολικής μονάδας και συμβάλλουν στην υπεράσπιση, προώθηση και υλοποίηση των αποφάσεων του κλάδου μέσα από τις Γενικές Συνελέυσεις της ΕΛΜΕ και τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ και είναι οι εντολοδόχοι των αποφάσεων του συλλόγου προς την κεντρική εξουσία και όχι το ανάποδο.

·                    Να απορρίψουν όσους με τη στάση τους συνέβαλαν στην προώθηση αντιεκπαιδευτικών μέτρων, ιδιαίτερα στο θέμα της αυτοαξιολόγησης όπου οι αποφάσεις του κλάδου έδιναν σε όλους τους συναδέλφους και τους συλλόγους διδασκόντων τη δυνατότητα να δράσουν και να αγωνιστούν συλλογικά  και με μαζικούς όρους.

·                    Να υπάρξει η ανάλογη διορατικότητα στους συλλόγους της απόρριψης και μέσω της διαδικασίας της αποχής, όταν κρίνεται απαραίτητο, ώστε να δοθεί η δυνατότητα ο σύλλογος να επανακαθορίσει το επόμενο διάστημα το θέμα του Διευθυντή της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας.

Τέλος, καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων και όλους τους συναδέλφους να ζητήσουν οι υποψήφιοι διευθυντές να τοποθετηθούν ξεκάθαρα στα 4 σημεία που προαναφέρθηκαν και αναλυτικά αναπτύχθηκαν. Αυτό μπορεί να γίνει στις 17 ή 18 Ιουνίου, που είναι οι μέρες για την εκλογή της εφορευτικής επιτροπής των εκλογών, αφού θα έχουν ενημερωθεί εγκαίρως γι΄ αυτό οι υποψήφιοι.


ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΣ



Το κράτος και το υπουργείο παιδείας στο θέμα της επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης, μετά τη θετική αλλαγή της κατάργησης της συνέντευξης, καλεί τους συλλόγους των εκπαιδευτικών να αξιοποιήσουν την εκλογική διαδικασία. Σκοπός είναι να μοριοδοτήσουν
με ποσοστό ως 34% (σε μερικές περιπτώσεις η ψήφος θα είναι και καταλυτική ) τα νέα στελέχη της εκπαίδευσης που θα αποτελέσουν την διοίκηση  του σχολείου μαζί με τους νέους υποδιευθυντές και μετά, με τη σειρά τους, θα εκλέξουν τους διευθυντές εκπαίδευσης. Οι υποψήφιοι, που στη μεγάλη πλειονότητα τους είναι οι τωρινοί διευθυντές, χαρακτηρίζονται από μια ποικιλομορφία αντιλήψεων για τους λόγους συμμετοχής του καθενός στην εκλογική διαδικασία. 

·        Μερικοί, στο πλαίσιο της νομιμότητας, θέλουν και θεωρούν ότι μπορούν  να συμβάλλουν στη διαμόρφωση  ενός καλού κλίματος στο σχολείο.
·        Για πρώτη φορά σε τέτοιο αξιοσημείωτο ποσοστό μερικοί αξιοποιώντας το νόμο, που δίνει διευρυμένες δυνατότητες επιλογής στο σύλλογο, συμμετέχουν ως απάντηση στον αυταρχισμό, τις αυθαιρεσίες κσι την τρομοκρατία που εφάρμοζαν πολλοί διευθυντές, που είχαν υποταχτεί στη κυβέρνηση, με την αξιολόγηση – αυταξιολόγηση,  με την επιβολή του 8-2, με τις υποχρεωτικές καλύψεις κενών με απλήρωτες υπερωρίες, με την προώθηση της απεργοσπασίας, την "απασχόληση παιδιών" σε κενά λόγω απουσίας εκπαιδευτικών κ.τ.λ
·        Μερικοί θέλουν να μην κάνουν μάθημα, μερικοί δεν έχουν επαρκές ωράριο, άλλοι χρειάζονται τα  χρήματα του επιδόματος κι άλλοι θέλουν να λέγονται ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ και να είναι στην ΕΞΟΥΣΙΑ.
 Γιατί το υπουργείο παιδείας ζητά να ψηφίσουμε τα νέα διευθυντικά στελέχη;
ü    Για να λειτουργήσει καλύτερα το σχολείο και ο διευθυντής  στο θεσμικό πλαίσιο που του ορίζει ο νόμος. Για  να εφαρμόσει τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, το καθηκοντολόγιο, το πειθαρχικό δίκαιο. Για να έχουμε ένα διευθυντή εντολοδόχο της κυβέρνησης και της διοίκησης προς τους  εκπαιδευτικούς κι όχι το ανάποδο. 
ü    Για να ελεγχθούν καλύτερα οι σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών σε μια κοινωνία που βράζει και να μετατρέπεται ο διευθυντής σε μάνατζερ που,επιπλέον, θα αναγκάζεται να βρίσκει πόρους από ιδιώτες, χορηγίες από ΕΛΠΕ και Νιάρχους, αφού η υποχρηματοδότηση των σχολείων γίνεται καθεστώς.
ü    Για να περάσει με πιο δημοκρατικό τρόπο τις επιλογές της κυβέρνησης: το σχολείο της δημοσιονομικής πειθαρχίας, της αγοράς, της απλήρωτης εργασίας-μαθητείας, των προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας - που αφορά πλέον 5.470 θέσεις και στην εκπαίδευση – τη μείωση των μόνιμων διορισμών.
ü    Για να περάσουν πιο ήρεμα τα τμήματα των 28 μαθητών, για να καταγραφούν τα κενά και τα πλεονάσματα, για να εφαρμόσουν, ακόμα, αποφάσεις που αφορούν στην ίδια την ύπαρξη σχολείων (π.χ. συγχωνεύσεις) με βάση τους μνημονιακούς νόμους, που διατηρούνται κι όχι τις πραγματικες ανάγκες της κοινωνίας. 
ü    Για να συμβάλλει με «δημοκρατικό» τρόπο,  αφού πλέον όλοι θα είμαστε «εταίροι», στην νέα αξιολόγηση που προωθείται στο Δημόσιο και το νέο μισθολόγιο, που περιλαμβάνει, για όσους αξιολογούνται θετικά, μια πιο ταχεία βαθμολογική εξέλιξη, κατάληψη θέσεων ευθύνης και έμμεση αύξηση μισθού, ενώ, για όσους αξιολογούνται αρνητικά, μέτρα βελτίωσης και μετάταξη. Επιπλέον, με απαίτηση των δανειστών, ο μισθός του διευθυντή  διαφοροποιείται σημαντικά από τους υπόλοιπους.
ü    Για να προωθεί τις επιλογές ΟΟΣΑ και ΕΕ στο ρόλο της σχολικής ηγεσίας στην εκπαίδευση, όπως τις γνωρίσαμε τα προηγούμενα χρόνια και επαναβεβαιώθηκαν πολιτικά από την κυβέρνηση με τη συμφωνία μεταρρυθμίσεων με τον Κουρία και την πλήρη αποδοχή των στόχων της ΕΕ για το 2020.
Ως ΕΛΜΕ δεν υιοθετούμε τις παραπάνω επιλογές. Πιστεύουμε ότι η ψήφος του συλλόγου, όταν όλα λειτουργούν  στο παραπάνω πλαίσιο,  δεν αποτελεί τελικά δημοκρατική τομή. Η συμμετοχή του συλλόγου στην επιλογή διευθυντή και υποδιευθυντή, που θα στελεχώσει τις δομές της εκπαίδευσης και του υπουργείου δια μέσου της ψήφου, χωρίς όμως να αμφισβητείται η ίδια η διοίκηση, χωρίς να αμφισβητούνται οι νόμοι και οι κανόνες, είναι μια μορφή δημοκρατίας που νομιμοποιεί τις συγκεκριμένες σχέσεις στα μυαλά των εργαζόμενων. Δεν είναι τυχαίο ότι τέτοιες μορφές δημοκρατίας καταλήγουν συνήθως στη διαφθορά των εργαζομένων για να περάσουν οι απόψεις της εργοδοσίας σε αυτούς.

 Ως ΕΛΜΕ συνεχίζουμε να καθορίζουμε τη δράση μας στη βάση των διεκδικήσεων και των πολιτικών στοχεύσεων του κλάδου και της ΟΛΜΕ για τις οποίες παλεύουμε όλα τα χρόνια της κρίσης σε μικρούς και μεγάλους αγώνες, στις απεργίες του Μαΐου και Σεπτεμβρίου το 2013, στον ηρωικό αγώνα ενάντια στις διαθεσιμότητες-απολύσεις και στην αυτοαξιολόγηση–αξιολόγηση και στους αγώνες για διαγραφή του χρέους και ρήξη με ΟΝΕ & ΕΕ για ανατροπή της πολιτικής της κυβέρνησης και όλων των παρόμοιων πολιτικών. 

Η ψήφος του Συλλόγου και η κατάργηση της συνέντευξης
αποκτά ουσιαστικά θετικό πρόσημο όταν: 
 
1.        Ο σύλλογος αλλάξει ρόλο και γίνει βασικό κύτταρο σχεδιασμού του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, έχει λόγο και για τα αναλυτικά προγράμματα, τις διδακτικές επιλογές, το μορφωτικό προσανατολισμό, το παιδαγωγικό στίγμα του δημόσιου σχολείου κτλ.
2.        Υπάρχει αλληλοτροφοδότηση του συλλόγου με το σωματείο, την ΕΛΜΕ, για την προώθηση κοινωνικών πρακτικών, που αρνούνται όσα προετοιμάζουν τα μνημόνια. Δηλαδή, μαθητές άνεργους, απασχολήσιμους, ανασφάλιστους και μετανάστες,  χωρίς μορφωτικά, πολιτιστικά και ηθικά εφόδια, καθηγητές και γονείς στη φτώχεια, χωρίς αξιοπρέπεια. Αλλά, η μόρφωση δεν αναπτύσσεται χωρίς οικονομική και συναισθηματική διασφάλιση. Γι΄αυτό όταν κλείνουν σχολεία, καταργούνται ΠΔΣ και σχολικές βιβλιοθήκες, όταν στην κοινωνία επικρατεί η αγοραία υποκουλτούρα, εμείς με τους μαθητές και τους γονείς απαντάμε με δικές μας βιβλιοθήκες, δικά μας θεατρικά, κινηματογράφο, μουσική και κάνουμε τα δικά μαθήματα αλληλεγγύης.
3. Ο σύλλογος προάγει ανθρώπινες σχέσεις - ισχυρές σχέσεις συναδέλφωσης – αλληλεγγύης- χώρο ανάπτυξης   συναισθηματικών δεσμών γεγονός που προϋποθέτει την εκρίζωση ηγεμονικών αντιλήψεων κι αναπαραγωγής ιεραρχικών σχέσεων. Αγωνίζεται να αναιρέσει την αυθεντία του καθηγητή, το μονόλογο, την παπαγαλία, την εξετασιομανία, την πειθάρχηση και τη φυλακή της βαθμολογίας. Αναγνωρίζει ότι η μόρφωση, η αυταξία της, δεν μπορεί να φυλακιστεί στην προσφορά κάποιων επαγγελματικών δεξιοτήτων, αλλά στη διαμόρφωση ελεύθερων, κριτικά σκεπτόμενων και ανήσυχων προσωπικοτήτων.
4. Ο σύλλογος ανοίγει το σχολείο σε συλλογικότητες μαθητικές πολιτιστικές, και μεταναστευτικές. Σηι’υμμετέχει σε αναζητήσεις και διεκδικήσεις της κοινωνίας τοπικά (πχ χωματερή) κι ευρύτερα. Διότι μόρφωση και παιδεία αναβλύζουν από τους κρίκους και τους θεσμούς της κοινωνίας, πολιτισμός και γνώση πρέπει να διαχέονται από κάθε κύτταρό της, διαμορφώνοντας ένα κλίμα μαζικού διαφωτισμού και μορφωτικής ανάτασης. Μόρφωση και παιδεία δεν είναι μόνο η εκπαίδευση ούτε αποκτούνται μόνο μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα. 
Προτείνουμε επίσης:
·        Οι επιλογές των Διευθυντών των σχολείων να γίνονται καθ’ ολοκληρία από το σύλλογο διδασκόντων.
·        Οι Διευθυντές σε ένα βαθύτατα δημοκρατικό περιβάλλον στο σύλλογο να έχουν ρόλο συντονιστή στην υλοποίηση των αποφάσεών και να εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους εξαιτίας αυτών των αποφάσεων με τη στήριξη των μελών του συλλόγου και με τις αναγκαίες υποστηρικτικές δομές στα σχολεία (γραμματείς, φύλακες, επιστάτες, κ.ά.) και οι οποίες θα καθιστούν τελικά περιττό το επίδομα διευθυντή.
·        Οι Διευθυντές να είναι ανακλητοί και να προβλέπεται διαδικασία αντικατάστασής τους, όταν δεν εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους, που θα πηγάζουν από τις συλλογικές αποφάσεις. Οι σύλλογοι διδασκόντων να αποκτήσουν αγωνιστικά χαρακτηριστικά, αναλαμβάνοντας από κοινού με τις ΕΛΜΕ και τους άλλους φορείς, που έχουν σχέση με το σχολείο, κι ιδιαίτερα τους μαθητές και τους γονείς την αγωνιστική υλοποίηση των προτάσεων και θέσεων τους. Για μας δεν υπάρχουν αξιώματα, καριέρες και προνόμια, αλλά αιρετότητα, ανακλητότητα, εναλλαγή των ευθυνών και ανιδιοτελής προσφορά.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους με τις προτάσεις κι ιδιαίτερα την αγωνιστική στάση τους να διεκδικήσουμε ένα ουσιαστικό ρόλο του συλλόγου διδασκόντων και του εκπαιδευτικού στην εκπαίδευτική πραγματικότητα. Χωρίς να έχουμε αυταπάτες ότι με τη συμμετοχή στις διαδικασίες επιλογής των Διευθυντών μπορούμε να αλλάξουμε το αντιεκπαιδευτικό περιβάλλον που διαμορφώθηκε όλο το προηγούμενο διάστημα, μπορούμε όμως να τις αξιοποιήσουμε και να διαμορφώσουμε καλύτερους όρους για την προώθηση ενός ουσιαστικού εκδημοκρατισμού, που απαιτείται να γίνει σήμερα στο εκπαιδευτικό σύστημα, που θα κατοχυρώνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο των εκπαιδευτικών και των  συλλόγων διδασκόντων σ’ αυτό.

Στο πλαίσιο αυτό καλούμε τους συναδέλφους
·                    Στους συλλόγους μέσα από ουσιαστικό διάλογο σε συνεδριάσεις τους και συζητήσεις πριν την ψηφοφορία να συμβάλλουν στη διαμόρφωση κριτηρίων που προωθούν τις συλλογικές διαδικασίες στη ζωή του σχολείου και με αυτά να καθορίσουν τη διαδικασία της ψηφοφορίας τη θετική ή την αρνητική στάση τους (λευκό, αποχή).

·                    Να ψηφίσουν συναδέλφους, που με τη συμμετοχή και το συλλογικό τους πνεύμα προωθούν και υλοποιούν ζητήματα της σχολικής μονάδας και συμβάλλουν στην υπεράσπιση, προώθηση και υλοποίηση των αποφάσεων του κλάδου μέσα από τις Γενικές Συνελέυσεις της ΕΛΜΕ και τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ και είναι οι εντολοδόχοι των αποφάσεων του συλλόγου προς την κεντρική εξουσία και όχι το ανάποδο.

·                    Να απορρίψουν όσους με τη στάση τους συνέβαλαν στην προώθηση αντιεκπαιδευτικών μέτρων, ιδιαίτερα στο θέμα της αυτοαξιολόγησης όπου οι αποφάσεις του κλάδου έδιναν σε όλους τους συναδέλφους και τους συλλόγους διδασκόντων τη δυνατότητα να δράσουν και να αγωνιστούν συλλογικά  και με μαζικούς όρους.

·                    Να υπάρξει η ανάλογη διορατικότητα στους συλλόγους της απόρριψης και μέσω της διαδικασίας της αποχής, όταν κρίνεται απαραίτητο, ώστε να δοθεί η δυνατότητα ο σύλλογος να επανακαθορίσει το επόμενο διάστημα το θέμα του Διευθυντή της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας.

Τέλος, καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων και όλους τους συναδέλφους να ζητήσουν οι υποψήφιοι διευθυντές να τοποθετηθούν ξεκάθαρα στα 4 σημεία που προαναφέρθηκαν και αναλυτικά αναπτύχθηκαν. Αυτό μπορεί να γίνει στις 17 ή 18 Ιουνίου, που είναι οι μέρες για την εκλογή της εφορευτικής επιτροπής των εκλογών, αφού θα έχουν ενημερωθεί εγκαίρως γι΄ αυτό οι υποψήφιοι.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου