Πρόσφατα παραδείγματα που απαντούν καταφατικά στο ερώτημα αυτό είναι η τελευταία επιλογή της προηγούμενης κυβέρνησης για εκλογές στην αρχή της σχολικής χρονιάς 2009-2010, που «μπαχαλοποίησε» το ήδη αδύναμο σύστημα διοίκησης εξαιτίας της προεκλογικής αδράνειας και ρουσφετολογίας. Η νέα κυβέρνηση με αποφάσεις για αξιοκρατία και δικαιοσύνη επί χάρτου – κατάργηση(;) αναπληρωτών, ωρομισθίων κι αναιτιολόγητων αποσπάσεων - αλλά κι επιθέσεις σε βάρος των εκπαιδευτικών σε ό, τι αφορά την ευσυνειδησία και την επάρκειά τους, αναζητά το βηματισμό της για να υλοποιήσει το σχέδιο της.
Τα απόνερα από όλα αυτά τα ζει καθημερινά η εκπαιδευτική κοινότητα με στωικότητα κι ιώβιο υπομονή μα η λύση φαίνεται μηδαμινή.
Στο ΕΠΑΛ, την ΕΠΑΣ και το ΣΕΚ της περιοχής μας, παρατηρούνται πάρα πολλά κενά, ιδιαίτερα σε μαθήματα των ειδικοτήτων και λιγότερο γενικής παιδείας. Το ΕΠΑΛ έχει τη μερίδα του λέοντος στα κενά αυτά αφού στα τμήματα νοσηλευτών κι ηλεκτρολόγων ακόμη και σήμερα, που το 1ο τετράμηνο τελειώνει, δε γίνονται πάνω από τις μισές ώρες θεωρητικών και εργαστηριακών μαθημάτων των ειδικοτήτων αυτών και το ίδιο είχε συμβεί και με το τμήμα οικονομίας & διοίκησης ως το τέλος του Νοέμβρη. Τότε οι μαθητές προχώρησαν σε καταλήψεις στο ΕΠΑΛ και την ΕΠΑΣ με 2 αιτήματα: την κάλυψη των τεράστιων ελλείψεων σε καθηγητές ειδικοτήτων και το καυτό κτιριακό πρόβλημα.
Με βάση τα κενά πριν την κατάληψη κι όχι από την αρχή της χρονιάς, στο ΕΠΑΛ, στα τμήματα που προαναφέρθηκαν, χάνονταν 121 ώρες/εβ. ή 121ωρ.*9εβ.=1089 ώρες. (9 εβδομάδες από την αρχή της χρονιάς ως τις 26/11 ).
Μετά τις Γιορτές και 40 ημέρες μετά την κατάληψη, τα κενά έφταναν στις 78 ώρες/εβ. και στην ΕΠΑΣ στις 31 ώρες/εβ. από την αρχή της χρονιάς στις ειδικότητες ηλεκτρολόγων, φαρμακείου και κομμωτικής. Σήμερα, 14/1/, καλύφθηκαν 49 ώρες με ωρομίσθιους στο ΕΠΑΛ κι 11 ώρες στην ΕΠΑΣ.
Έτσι, υπάρχουν ήδη στο ΕΠΑΛ 8 ωρομίσθιοι, αυτοί οι χαμάληδες και “stage” της εκπαίδευσης. Στη θέση τους θα μπορούσαν κάλλιστα να έλθουν 4 ή 5 αναπληρωτές…Αλλά με την πολιτική της νέας κυβέρνησης τα τεράστια αυτά κενά καλύπτονται με το άθλιο σύστημα των ωρομισθίων. Και θα΄χει το σχολείο σίγουρα 11 ωρομίσθιους-παρίες, το ¼ του συλλόγου διδασκόντων, για να σταθεί στο ύψος του παιδαγωγικού και διδακτικού του έργου…
Όμως η μη πραγματοποίηση των μαθημάτων των ειδικοτήτων κι η δραματική υποβάθμιση του παιδαγωγικού και διδακτικού έργου των εκπαιδευτικών, βάλλει ευθέως κατά της υπόστασης ενός Επαγγελματικού Λυκείου και Σχολής κι υποσκάπτει τα θεμέλια της επαγγελματικής εκπαίδευσης.
Αυτή η κατάσταση είναι ντροπή για τη χώρα μας και την Παιδεία.
Το Δ.Σ της Ε.Λ.Μ.Ε
Το Δ.Σ της Ε.Λ.Μ.Ε
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου