Δευτέρα 1 Απριλίου 2019

Αποφάσεις της 6ης Γ. Σ. της ΕΛΜΕ



Να ΑΠΟΣΥΡΘΟΥΝ οι ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ 
Να πάρουμε αποφάσεις κλιμάκωσης του αγώνα

Η 6η ΓΣ του σωματείου μας, από τον Σεπτέμβριο, με 30 περίπου συναδέλφους/σσες, επομένως διευρυμένο ΔΣ, υιοθέτησε την εισήγηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ στα βασικά της σημεία. Οι προσθήκες και οι αλλαγές είναι υπογραμμισμένες. Εφόσον δεν πλειοψηφήσει η εισήγηση αυτή το Σάββατο 30/3/19, στη Συνέλευση των εκπροσώπων, θα υποστηρίξουμε τις πλησιέστερες αγωνιστικές προτάσεις είτε συνολικά είτε τμηματικά (υπογραμμισμένες οι προτεινόμενες προσθήκες στα αιτήματα και στη δράση).
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ
Το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για «τη νέα Γ΄ Γενικού Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» είναι σε αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση, που επηρεάζει όχι μόνο τα ΓΕΛ, αλλά και τα ΕΠΑΛ, όπως και τα Γυμνάσια.

Διαχρονική θέση της ΟΛΜΕ είναι ότι το Λύκειο πρέπει να εξασφαλίζει την αυτονομία και να διατηρεί το μορφωτικό του χαρακτήρα για όλα τα παιδιά και να μην συνδέεται με τις πανελλαδικές εξετάσεις και το σύστημα πρόσβασης στην Γ/θμια εκπαίδευση. Είμαστε αντίθετοι στη συρρίκνωση της γενικής εκπαίδευσης του Λυκείου, στη δραματική μείωση των γνωστικών αντικειμένων, στη μετατροπή του σε προθάλαμο για την Ανώτατη εκπαίδευση και στην αποδόμηση του μορφωτικού του χαρακτήρα.
·         Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο, που έχει πληγεί τραγικά εδώ και πολλά χρόνια.
·         Μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων όλων των επιστημών κι έτσι είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων των μαθητών.
·         Ακρωτηριάζεται η 3ετής δομή του Λυκείου με την μετατροπή της Γ΄ τάξης σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
·         Φροντιστηριοποιείται πλήρως η λειτουργία της Γ΄ τάξης και υπονομεύεται αμετάκλητα ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου. Είναι αποπροσανατολιστική η επιχειρηματολογία του Υπουργείου Παιδείας περί «κατάργησης» των φροντιστηρίων, αφού η ιδιωτική παραπαιδεία θα αυξηθεί με τις νέες εξετάσεις για το απολυτήριο και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό για την εισαγωγή σε μια σχολή στα ΑΕΙ.
·         Μεταφέρεται το βάρος της επιλογής του μαθητή και μάλιστα για συγκεκριμένο Τμήμα ΑΕΙ, σε μικρότερη ηλικία, ενώ ταυτόχρονα περιορίζονται δραστικά οι δυνατότητες επιλογής και πολλαπλασιάζεται το άγχος των  εξετάσεων  με  την οργάνωσή τους σε επίπεδο δήμων και νομών  για το απολυτηρίου και πανελλήνια για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
·         Αυτές οι ομάδες σχολείων σε δήμους και νομούς για το απολυτήριο είναι βάση για την αυτοαξιολόγηση των σχολείων από τον Σεπτέμβρη, αλλά και μοχλός για την αξιολόγηση  των εκπαιδευτικών.
·         Συνολικά, διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες κι επομένως η ταξικότητα σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, αλλά συνακόλουθα και η τοξικότητα στην παιδεία, ου προκαλείται από τον εγκλωβισμό των μαθητών στο σχολείο, χωρίς ουσιαστικό προσανατολισμό!...
·         Διαμορφώνεται η βάση για την υποβάθμιση του απολυτηρίου των ΕΠΑΛ, αφού οι νέες απολυτήριες εξετάσεις στα ΓΕΛ, δίνουν στο απολυτήριο «τη σοβαρότητα που του αξίζει» ώστε με αυτό «να αναζητήσουν μια θέση στο Δημόσιο ή και στον ιδιωτικό τομέα». Και επιπλέον γιατί το απολυτήριο των ΕΠΑΛ δεν θα οδηγει σε κάποιο τμήμα (ΤΕΠ), χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις. Οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ θα οδηγούνται στα διετή προγράμματα επιπέδου 5 στα ΑΕΙ και όσοι θέλουν να εισαχθούν σε κάποιο Τμήμα θα μπορούν μόνο μέσω πανελλαδικών εξετάσεων.
·         Ο χωρισμός των πανεπιστημιακών τμημάτων ουσιαστικά «σε χαμηλής και υψηλής ζήτησης», όχι μόνο αντίκειται σε όποια μορφωτική διάσταση αλλά γίνεται με αγοραίους όρους προσφοράς και ζήτησης.
·         Η πρόταση του Υπουργείου για τη Γ Λυκείου, συνδέεται με τις συνολικότερες αντιδραστικές αλλαγές στα ΑΕΙ που ξεκίνησαν με τον νόμο Γαβρόγλου και θα προχωρήσουν τον Σεπτέμβριο με τη δημιουργία σχολών, τμημάτων, προγραμμάτων και πτυχίων πολλών ταχυτήτων. 
·         Ο ρόλος των εκπαιδευτικών θα επιδεινωθεί στο διδακτικό και στο εργασιακό επίπεδο. Στην εργασιακή υποβάθμιση θα προστεθεί και η εργασιακή ομηρία με τη μείωση ωρών και αντικειμένων. Επιπλέον η απόσπαση της Γ΄ τάξης από Λύκειο και γενική παιδεία και η πλήρης διαφοροποίηση του ΓΕΛ από τα ΕΠΑΛ, διαμορφώνει βάση και για την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών.
·         Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί όλων των αναπληρωτών με βάση αποκλειστικά το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία. Καμιά απόλυση αναπληρωτή! Όχι στο προσοντολόγιο!
·         20 μαθητές στο τμήμα - 15 στις Ομάδες Προσανατολισμού -10 στα εργαστήρια.
·         Όχι στην αξιολόγησηαυτοαξιολόγηση - οργανώνουμε απεργία – αποχή. 
·         Επαναφορά του ωραρίου στην κατάσταση πριν το 2013.
·         Αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις, επαναφορά του 13ου - 14ου  μισθού, απόδοση των αναδρομικών και του παγωμένου ΜΚ και να γίνουν δεκτά τα οικονομικά αιτήματα για τους πρώην διαθέσιμους.
·         Κατάργηση του ν. Κατρούγκαλου και των αντιασφαλιστικών νόμων, σύνταξη στα 30 χρόνια δουλειάς χωρίς όριο ηλικίας, όχι περικοπές στους συνταξιούχους μετά το 2016.
·         Όλα τα προσφυγόπουλα στην πρωινή ζώνη των σχολείων.
·         Ενιαίο δωδεκάχρονο, δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά και όλους τους εκπαιδευτικούς.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ
 Τον Μάρτιο του ΄18 και τον Ιανουάριο του ΄19 με πρωτοβουλία αναπληρωτών, ΕΛΜΕ, Συλλόγων Π.Ε. και φοιτητικών συλλόγων δόθηκαν μεγάλοι αγώνες ενάντια στο προσοντολόγιο που διεκδίκησαν το δικαίωμα για μόνιμους μαζικούς διορισμούς αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Έγιναν κινητοποιήσεις σε όλες τις πόλεις, Γ. Σ. μέσα στο υπουργείο,  κατάληψη της Πρυτανείας στην Αθήνα ως κέντρο του αγώνα κόντρα στην τυπική διαμαρτυρία για την "τιμή των όπλων" και ανέδειξαν για το κίνημα τις δυνατότητές του όχι μόνο να διατυπώνει σχέδια αγώνων, αλλά και να τα υλοποιεί. Αυτοί οι αγώνες είναι ελπιδοφόροι και ανοίγουν δρόμους.
·         Προκήρυξη 24ωρης απεργίας με την έναρξη της συζήτησης του νομοσχεδίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Την ημέρα αυτή θα υπάρξει κεντρικό συλλαλητήριο της ΟΛΜΕ στα Προπύλαια και από τις ΕΛΜΕ σε όλη την Ελλάδα. Εάν η έναρξη συζήτησης του νομοσχεδίου γίνει το Πάσχα, η ΟΛΜΕ θα πραγματοποιηθεί η 24ωρη απεργία μέχρι τις 17/4.
·         Μετά την 24ωρη συνεχίζουμε με νέα απεργιακή κινητοποίηση.
·         Συμμετοχή στις κινητοποιήσεις των μαθητών κατά του νέου Λυκείου, αλλά και των αδιόριστων και των αναπληρωτών για μόνιμους μαζικούς διορισμούς χωρίς προσοντολόγιο στις 6/4.
·         Διοργάνωση τοπικών συλλαλητηρίων από τις ΕΛΜΕ που αυτές θα ορίσουν. Παραστάσεις των ΔΣ των ΕΛΜΕ στις οικείες Περιφερειακές Δ/νσεις και ΔΔΕ.
·         Η ΟΛΜΕ θα ζητήσει άμεσα συνάντηση με την ΑΣΓΜΕ για κοινή δράση με τους γονείς.
·         Ανοιχτή επιστολή προς γονείς και μαθητές στην οποία θα περιγράφονται οι θέσεις της Ομοσπονδίας και θα εξηγείται η αντίθεσή μας στον προτεινόμενο νόμο.
·         Περιοδείες των μελών του ΔΣ της ΟΛΜΕ για στήριξη των κινητοποιήσεων. Στο πλαίσιο της ενημέρωσης γονέων και μαθητών τα μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ, που θα περιοδεύσουν στις διάφορες περιοχές, θα επιδιώξουν να προβάλλουν τις θέσεις του κλάδου και στα τοπικά ΜΜΕ.
·         Νέες ΓΣ και ΓΣ Προέδρων αμέσως μετά τις κινητοποιήσεις για εκτίμηση της κατάστασης και αγωνιστική κλιμάκωση.

Οι εκπαιδευτικοί παίρνουμε την υπόθεση του αγώνα στα χέρια μας!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου