Σάββατο, 12 Μαρτίου 2016

ΚΡΙΣΙΜΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ 9 ΜΑΡΤΙΟΥ



  Ας μιλήσουμε πάνω απ’ όλα για ανθρώπους!

« Σμίλεψε πάλι, δάσκαλε, ψυχές.
   Κι ό, τι σ’ απόμεινε ακόμη στη ζωή σου, μην τ’ αρνηθείς.
   Θυσίασ’ το ως την στερνή πνοή σου…»  Κ. Παλαμάς

ΕΓΙΝΕ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ, 9 Μαρτίου, ΣΤΟ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΠΥΣΔΕ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ 
 
Για τους ανθρώπους που επέλεξαν να εργαστούν βγάζοντας το ψωμί τους αναπνέοντας κιμωλία. Με τις μικροχαρές και τα βάσανα της σχολικής καθημερινότητας. Για τους μάχιμους ανθρώπους, που κρατάνε όρθιο και ζωντανό  το δημόσιο σχολείο την εποχή των μνημονίων και της οικονομικής ασφυξίας των δημοσιονομικών συμφώνων.

Για τους ανθρώπους που ανεβάζουν με μεράκι μια μουσική ή θεατρική παράσταση, που ετοιμάζουν με τις ώρες στο σπίτι τους την διδασκαλία ή ένα πείραμα, που στήνουν και λειτουργούν σχολικές βιβλιοθήκες κι εργαστήρια από το τίποτα, που απλώνουν το ενδιαφέρον τους στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Για τους αναπληρωτές τους αδιόριστους, τους εργασιακά περιπλανώμενους, που επί σειρά ετών περιφέρονται από σχολείο σε σχολείο σε όλη τη χώρα, χωρίς σπίτι κι οικογένεια.

Όλοι αυτοί οι συνάδελφοι, λοιπόν, δεν θέλουν να μείνουν άφωνοι και άπρακτοι απέναντι στις πρόσφατες αποφάσεις και προτάσεις του ΠΥΣΔΕ, του Διευθυντή Εκπ/σης και των Συμβούλων, που υλοποιώντας την πολιτική γραμμή του Υπουργείου Παιδείας, αποφάσισαν όσα ακολουθούν.

1. Ολόκληρο κενό (20 ωρών) που προέκυψε στα Μέγαρα να
καλυφθεί από 3 ή 4 καθηγητές. Καλύφθηκε ως τώρα με 3 καθηγητές με 2, 3, 4 ώρες αντίστοιχα και προσπαθούν να βρουν και 4ο   Φτάνουν καθηγητές της περιοχής μας να διανύουν ως και 60χλμ για να καλύψουν αυτές τις ώρες.
2. Συνάδελφοί μας αναγκάζονται να τρέχουν σε 3 και 4 σχολεία, ακόμη και σε Δημοτικά, σαν καθηγητές  -τριες λάστιχο, καλύπτοντας μονόωρα και δίωρα κενά τώρα, Φλεβάρη-Μάρτη, που σ’ όλα τα σχολεία έχει γίνει ο προγραμματισμός της σχολικής χρονιάς (ωρολόγια  προγράμματα, εφημερίες, αναθέσεις εργασιών) με αποτέλεσμα   να δημιουργείται τεράστια αναστάτωση και στους μαθητές και στους καθηγητές, αφού φτάνουμε ακόμη και στο σημείο να μην μπορεί να βγει καν το πρόγραμμα.
3. Στο ΓΕΛ Ζεφυρίου για ολόκληρο κενό 20 ωρών φιλολόγου αντί να προσληφθεί αναπληρωτής, όπως είναι το σωστό από κάθε άποψη, ζητήθηκε η… άκρως παιδαγωγική λύση και από το Σύμβουλο και από το Διευθυντή εκπαίδευσης να μειώσουν  οι υπόλοιποι φιλόλογοι  τις ώρες στα τμήματά τους για να καλύψουν το μεγαλύτερο μέρος από το κενό. Εννοείται ότι αυτό οδηγεί  σε μεγάλη υποβάθμιση των φιλολογικών μαθημάτων στο σχολείο. 
4. Στο ΕΠΑΛ καλύπτουν τώρα κενό Γαλλικών σε τμήμα που  χρειάζεται τα Γαλλικά για το πτυχίο της ειδικότητας. Το πτυχίο τους θα ήταν ελλιπές αφού στα Γαλλικά δεν θα υπήρχε βαθμός. Έτσι, το ΠΥΣΔΕ αποφάσισε να στείλει τώρα συνάδελφο για να το καλύψει, η οποία ήδη υπηρετεί σε 3 σχολεία στην περιοχή μας, αλλά είχε μία ώρα κενό. Και το μάθημα των Γαλλικών θα πραγματοποιηθεί για μία ώρα αντί για δύο, ώστε να «μην υπάρχει πρόβλημα» με το πτυχίο. Δημιουργούνται σοβαρά ερωτήματα για την ουσιαστική επάρκεια ενός τέτοιου πτυχίου, αλλά και για το μέλλον. Τι θα συμβεί σε αλλά μαθήματα όπου θα παρουσιαστούν αντίστοιχα προβλήματα την επόμενη χρονιά;
5. Στο 2ο Γυμνάσιο Α. Λ. καθηγήτρια με σημαντικό πρόβλημα υγείας είχε μειωμένο ωράριο, όμως με απόφαση του ΠΥΣΔΕ (εκκρεμεί απόφαση του ΑΠΥΣΔΕ) της αυξάνουν το ωράριο, ώστε να πλεονάζουν ώρες από άλλο συνάδελφο ο οποίος θα καλύψει κενό 7 ωρών στο 1ο ΓΕΛ Α. Λ.
6. Στο ΓΕΛ Φυλής η υπεύθυνη Σύμβουλος  παρενέβη, διαμαρτυρόμενη για την ύπαρξη τμημάτων με μικρό αριθμό μαθητών χωρίς να γνωρίζει τη χωρητικότητα των αιθουσών. Επιπλέον, η παιδαγωγικά υπεύθυνη θεωρεί ότι υπάρχει παιδαγωγικό πρόβλημα όταν ένα τμήμα είναι μικρότερο από 20άρι ή 25άρι; Όσο πιο πολλοί σε κάθε τμήμα, τόσο καλύτερο μάθημα γίνεται; Τότε, γιατί πολλά φροντιστήρια έχουν μονοψήφιο αριθμό μαθητών στα τμήματα; 

Για όλους αυτούς τους λόγους αποφασίσαμε στη ΓΣ της ΕΛΜΕ την Πέμπτη, 25/2, να ζητήσουμε συνάντηση και να καλέσουμε στα σχολεία μας το Διευθυντή Εκπαίδευσης, τους Αιρετούς και τους Συμβούλους. Σκοπός μας είναι να τους πείσουμε ότι επιβάλλεται να σταματήσουν αυτές οι πρακτικές, ζητώντας από ΠΥΣΔΕ και Συμβούλους να βρεθούν στην πράξη αντιμέτωποι με την πολιτική του υπουργείου που μεταθέτει την κρίση στους εκπαιδευτικούς  και τους μαθητές.

Η διεκδίκησή μας δεν γίνεται  μόνο για το σήμερα, αλλά εγγράφεται και ως παρακαταθήκη για την νέα σχολική χρονιά, που θα είναι ακόμη πιο δύσκολη, αφού κατά το υπουργείο θα αναμένουμε τον «εξορθολογισμό» τάξεων, σχολείων, καθηγητών σύμφωνα με τις αρχές του ΟΟΣΑ.
  Για εμάς η μόρφωση δεν αναπτύσσεται χωρίς τη συναισθηματική και οικονομική διασφάλιση καθηγητών και μαθητών.
 Χωρίς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για κάλυψη των κενών και χωρίς πλήρη εργασιακά, μισθολογικά, ασφαλιστικά δικαιώματα για τους αναπληρωτές συναδέλφους. Χωρίς αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία και 14χρονο σχολείο για όλα τα παιδιά, χωρίς ταξικούς φραγμούς.

Υ.Γ. 1. Απαιτούμε από τους αιρετούς στο ΠΥΣΔΕ να στηρίξουν την θέση μας ότι  δεν πρέπει να  μετακινείται εκπαιδευτικός για συμπλήρωση ωραρίου σε άλλη ομάδα σχολείων αν πλεονάζει για λιγότερες  από 4  ώρες. Παραμένει στο σχολείο τοποθέτησης για γραμματειακή υποστήριξη και οι ώρες είναι συγκεκριμένες και αναγράφονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα.
 Υ.Γ. 2. Οι αιρετοί να έχουν υπόψη τους, όταν συμμετέχουν σε τοποθετήσεις συναδέλφων, ότι πάγιο αίτημά μας είναι  να επανέλθουν άμεσα οι περιοχές μετάθεσης εντός της Διεύθυνσης με βάση τις προτάσεις του κλάδου. Επιπλέον, η μετακίνηση σε τέτοιες αποστάσεις πρέπει να γίνεται μόνο με τη σύμφωνη γνώμη των εμπλεκόμενων συναδέλφων.
Υ.Γ. 3. Χαιρετίζουμε τις αποφάσεις των συλλόγων των εκπαιδευτικών καθώς και των συλλόγων γονέων και των μαθητικών συμβουλίων, που κινούνται προς το πλαίσιο που αναπτύχθηκε, βλέποντας τον κάθε μαθητή μας και τον κάθε συνάδελφο ως πηγή ελπίδας, που αξίζει το καλύτερο. Η αποφασιστικότητά τους μπορεί να παίξει κρίσιμο ρόλο στην προάσπιση της δημόσιας, δωρεάν Παιδείας για όλα τα παιδιά.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου