Τρίτη, 24 Ιουλίου 2012

ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ OΛME

Με αφορμή τα πρόσφατα δημοσιεύματα για την πρόθεση της κυβέρνησης να αυξήσει το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών βασισμένη στην έκθεση του ΟΟΣΑ, σημειώνουμε τα εξής:

Η Έκθεση του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα, στην οποία βασίζεται η πρόταση για την αύξηση του ωραρίου, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αλλοίωσης και διαστρέβλωσης της εκπαιδευτικής πραγματικότητας της χώρας μας. Οι εμπειρογνώμονες του «έγκυρου» Διεθνούς Οργανισμού δεν επιδίωξαν να καταγράψουν τι πραγματικά συμβαίνει στην ελληνική εκπαίδευση. Η Έκθεση που έδωσαν δεν είναι παρά μια κατά παραγγελίαν από το Υπ. Παιδείας Έκθεση (η σύνταξη της έκθεσης κόστισε 127.653 €, χωρίς να υπολογίσουμε τους φόρους και τις κρατήσεις) που σκοπό έχει να ενισχύσει την Κυβέρνηση και την Τρόικα στην προσπάθειά τους να λάβουν ακόμα πιο επώδυνες αποφάσεις για τη δημόσια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς.
Η σκόπιμα μεροληπτική στάση του ΟΟΣΑ δεν είναι καινοφανής. Είναι χαρακτηριστική η άποψη που διατυπώνει η «Εκπαιδευτική Διεθνής» (Παγκόσμια Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών) σχετικά με τις επιδιώξεις του ΟΟΣΑ στην εκπαίδευση, με αφορμή τη δημοσιοποίηση της Έκθεσης του 2010 «Η εκπαίδευση με μια ματιά» («Education at a glance»):
«Στη νέα ετήσια Έκθεση του 2010 “Η εκπαίδευση με μια ματιά” ο ΟΟΣΑ εξακολουθεί να υποστηρίζει μια πιο αποδοτική δαπάνη και επιπρόσθετη ενίσχυση των μηχανισμών της αγοράς στη δημόσια εκπαίδευση, ακόμα και μετά από αρκετά χρόνια οδυνηρών συνεπειών της οικονομικής κρίσης που προκάλεσαν οι αχαλίνωτες αγορές και είχαν ως αποτέλεσμα τις περικοπές στον προϋπολογισμό για την εκπαίδευση, το κλείσιμο σχολείων και τις απολύσεις εκπαιδευτικών».

Οι ειδήμονες του ΟΟΣΑ γνωρίζουν πολύ καλά τις τεράστιες ελλείψεις του εκπαιδευτικού μας συστήματος σε υποδομές, εξοπλισμό και προσωπικό. Γνωρίζουν επίσης τους εξαιρετικά χαμηλούς πόρους που διατίθενται για την εκπαίδευση, οι οποίοι μάλιστα μετά την εφαρμογή των επαίσχυντων Μνημονίων έχουν συρρικνωθεί πολύ κάτω από το 3% επί του ΑΕΠ, φτάνοντας στο 2,69%, με αποτέλεσμα οι σχολικές μονάδες να μην μπορούν να καλύψουν ούτε τις στοιχειώδεις λειτουργικές δαπάνες τους. Σημειώνουμε παρενθετικά ότι οι προοπτικές που συνεπάγεται η εφαρμογή του Μεσοπρόθεσμου είναι ακόμη πιο δυσοίωνες, καθώς το 2015 οι δαπάνες για την εκπαίδευση θα μειωθούν στο ποσοστό του 2,23%, και η ανεργία θα πάρει τεράστιες διαστάσεις με τον περαιτέρω περιορισμό των προσλήψεων. Επίσης, οι συντάκτες της Έκθεσης γνωρίζουν τη δεινή οικονομική θέση στην οποία έχουν περιέλθει οι έλληνες εκπαιδευτικοί μετά τις απανωτές περικοπές στους μισθούς τους και τις επώδυνες αλλαγές στο συνταξιοδοτικό. Και όμως, όλα αυτά τα αποσιωπούν προκειμένου να υπηρετήσουν το βασικό στόχο που έχει θέσει η Τρόικα: να ενοχοποιήσουν για όλα τα δεινά της εκπαίδευσης τους έλληνες εκπαιδευτικούς, ώστε να συνεχιστεί και να ενταθεί η επίθεση εναντίον τους και εναντίον της δημόσιας εκπαίδευσης στη χώρα μας.

Η Έκθεση υποστηρίζει ότι το διδακτικό ωράριο των Ελλήνων εκπαιδευτικών είναι το χαμηλότερο στην Ευρώπη. Και εδώ παραγνωρίζεται το γεγονός ότι το βασικό ωράριο των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι 21 διδακτικές ώρες την εβδομάδα. Σε αυτό το σημείο, παρά τα όσα λέγονται, δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια διαφορά από τις άλλες χώρες της Ευρώπης, όπου η πλειονότητα των εκπαιδευτικών διδάσκουν από 18 ως 20 ώρες την εβδομάδα. Υπάρχει φυσικά μια αποκλιμάκωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα που τους οδηγεί, στο τέλος τους εργασιακού του βίου, στις 16 ώρες, αλλά ούτε αυτό συνιστά ελληνική πρωτοτυπία. Σε αρκετές χώρες μάλιστα οι ώρες διδασκαλίας των εκπαιδευτικών στο Λύκειο δεν ξεπερνούν τις 17 (Φιλανδία), τις 16 (Τσεχία) ή τις 14 (Γαλλία και Πολωνία) κ.λπ. (στοιχεία από σχετική Έκθεση του Δικτύου της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Ευρυδίκη», έτους 2009).
Η μελέτη στοιχείων που πραγματοποίησε το ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ, αποδεικνύουν τα ψέματα που κατά καιρούς έχουν ειπωθεί από τα ΜΜΕ και το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με το χρόνο εργασίας των Ελλήνων εκπαιδευτικών. (δείτε τη σχετική μελέτη εδώ: http://olme-attik.att.sch.gr/new/?p=1828 )Σε αυτή τη μελέτη αποδεικνύεται πως ο μέσος όρος των διδακτικών ωρών στις χώρες της Ευρώπης είναι 18,5 ανά εβδομάδα, όσος δηλ. είναι και ο μ.ο. στη χώρα μας.

Επίσης, οι Έλληνες εκπαιδευτικοί είναι επιφορτισμένοι σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό και με καθήκοντα διοίκησης και γραμματείας. Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες οι εκπαιδευτικοί είναι απαλλαγμένοι από τέτοια καθήκοντα, τα οποία αναλαμβάνει πολυμελής γραμματεία.
Η παντελής έλλειψη διοικητικών υπαλλήλων στα σχολεία υποχρεώνει τους εκπαιδευτικούς να αναλαμβάνουν όλη τη γραφειοκρατία που αφορά τη σχολική μονάδα, και να αφιερώνουν σε αυτή αρκετές ώρες. Οι εκπαιδευτικοί εργάζονται μέχρι 30 ώρες την εβδομάδα, συμπληρώνοντας με αυτό το διοικητικό έργο το ωράριό τους. Επίσης εργάζονται αρκετές ώρες εκτός σχολείου τόσο για την προετοιμασία του μαθήματος, όσο και για την διόρθωση των εργασιών των μαθητών τους. Αυτή είναι η πραγματικότητα που πολλοί θέλουν να ξεχνούν για να απαξιώσουν τους εκπαιδευτικούς στην κοινωνία.

Είναι πεποίθησή μας πως καμιά σοβαρή αλλαγή στην εκπαίδευση δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς την αναγκαία αύξηση των δαπανών και χωρίς την ουσιαστική και πολύπλευρη στήριξη των εκπαιδευτικών, την ενεργό συμμετοχή τους και τη σύμφωνη γνώμη τους. Αυτά τα στοιχεία, όμως, έχουν θυσιαστεί στο βωμό της πολιτικής των Μνημονίων, μιας πολιτικής που προωθεί το φθηνό και ιδιωτικοποιημένο σχολείο στην υπηρεσία των αγορών. Θεωρούμε πως οποιαδήποτε δυσμενής αλλαγή στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών θα έχει αρνητική επίδραση στην εκπαιδευτική διαδικασία. Είναι γεγονός αναμφισβήτητο πως οι συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών είναι και συνθήκες μάθησης των μαθητών και με αυτή την έννοια το θέμα δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά ολόκληρη την ελληνική κοινωνία και την ίδια την ύπαρξη του δημόσιου σχολείου .
Αρνούμαστε να δεχθούμε να θυσιάζεται η εκπαίδευση και οι ανάγκες της στις ανάγκες και τα συμφέροντα των δανειστών και των περίφημων «αγορών» και τις πολιτικές των μνημονίων.

Σε μας απομένει η δυνατότητα ενός συντονισμένου πανεκπαιδευτικού αγώνα, με την ευρύτερη δυνατή κοινωνική στήριξη και σύμπραξη, ώστε να ανατραπεί η αντιεκπαιδευτική πολιτική που προωθείται από υπερεθνικά κέντρα.

5 σχόλια:

  1. ΟΙ ΑΥΤΑΠΑΤΕΣ ΠΕΘΑΝΑΝ
    ΑΣ ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ!!!

    Αγγελική Φατούρου,
    Μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ,
    Εκπρόσωπος των ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ

    ΔΕΥΤΕΡΑ 23/7/2012

    3 μέρες μετά τη δημοσίευση της «μελέτης» του ΚΕΠΕ, που μεταξύ άλλων σαρωτικών περικοπών προαναγγέλλει την αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών,
    5 μέρες μετά την ανακοίνωση της εκ νέου δραματικής περικοπής του εφ’ άπαξ [συνολική περικοπή 50%],
    4 μέρες μετά την εισβολή των ΜΑΤ στη Χαλυβουργία και όσα επακολούθησαν,
    1 μέρα μετά την αποκάλυψη ότι καταργούν την ελεύθερη είσοδο των εκπαιδευτικών στα Μουσεία και τους Αρχαιολογικούς χώρους,
    μάθαμε σήμερα ότι αναβάλλει μονομερώς [στην ουσία ματαιώνει] η πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας [και άλλων ενασχολήσεων…] την προγραμματισμένη εδώ και 15 ημέρες συνάντησή της με το ΔΣ της ΟΛΜΕ!

    Και πολύ κάνει, θα μου πείτε…

    Τι να ανακοινώσει στην ΟΛΜΕ ο κ. Αρβανιτόπουλος και οι συν αυτώ; Ότι δεν πρόκειται να διορίσει μόνιμους καθηγητέςστα σχολεία και θα ελαχιστοποιήσει τις προσλήψεις αναπληρωτών, ότι θα μας εξαναγκάσει να δουλεύουμε περισσότερο με ολοένα λιγότερα χρήματα [με 600 ευρώ οι νεοδιοριζόμενοι συνάδελφοι παλεύουν να τα φέρουν βόλτα στις εσχατιές της χώρας], ότι δεν θα πάρουμε ποτέ εφ’ άπαξ παρ’ όλο που πληρώνουμε ένα κάρο λεφτά κάθε μήνα, ότιδεν πρόκειται να δώσει πρόσθετη επιχορήγηση στα σχολεία το Σεπτέμβρη για να μην τουρτουρίζουν από το κρύο χωρίς πετρέλαιο και φυσικό αέριο οι μαθητές, ότι σκοπεύει να συγχωνεύσει και να καταργήσει κι άλλα σχολεία, ότι στον κρατικό προϋπολογισμό του 2013 θα περικόψει ακόμα περισσότερο τις σχεδόν ανύπαρκτες δαπάνες για την Παιδεία,ότι προετοιμάζει το κλίμα για την μετατροπή των εκπαιδευτικών σε υποταγμένα-άβουλα-χειραγωγημένα ανθρωπάκια, ότι εν τέλει έχει κανονικά γραμμένη στα παλαιότερα των υποδημάτων του [και αυτός και η κυβέρνησή του και τα’ αφεντικά τους, εγχώρια και αλλοδαπά] τη δημόσια εκπαίδευση, τα παιδιά του ελληνικού λαού και τις οικογένειές τους;

    Υπάρχουν ακόμη εκπαιδευτικοί που έχουν αυταπάτες για τις προθέσεις της τρικομματικής μνημονιακής κυβέρνησης απέναντι στη δημόσια εκπαίδευση και τον κλάδο μας; Υπάρχουν ακόμη συνδικαλιστικές δυνάμεις προσκείμενες στα τρία κεφάλια που θα ταυτιστούν μ’ αυτήν τη βάρβαρη πολιτική, που ισοπεδώνει και τα λιγοστά εναπομείναντα δικαιώματα, που καταδικάζει το λαό και τη χώρα σε αργόσυρτο θάνατο αποστερώντας του την Παιδεία, την Υγεία και την Πρόνοια;

    Κι όμως υπάρχουν!

    Αλλά είναι καθήκον, ζήτημα ζωής και θανάτου, όλων των υπολοίπων, των πολλών και όχι υπόδουλων στην τρικομματική λαίλαπα,, αν θέλουμε να παραμείνουμε ζωντανοί, βιολογικά και πνευματικά, να ξεπεράσουμε αυταπάτες, αναστολές, φοβίες, υποταγμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες, και να βγούμε ξανά στο προσκήνιο, με τους αγώνες και το λόγο μας, σαν δάσκαλοι και όχι σαν φοβισμένοι υπαλληλίσκοι, δίνοντας μάχη μαζί με όλους τους εργαζόμενους και τη νεολαία της χώρας μας.

    ΑΥΤΗ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ –ΕΕ– ΔΝΤ
    ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ Ν’ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ!
    ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ ΞΑΝΑ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΉΝΙΟ!
    ΑΛΛΗ ΛΥΣΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο/Η Γιώργος Στάμος άφησε ένα νέο σχόλιο.

    Ένα μποζόνιο προχωράει μαζί με ένα Έλληνα πολιτικό,
    -Είσαι άχρηστος του λέει χωρίς εμένα. Δεν έχεις μάζα.
    Τρομάζει ο πολιτικός.
    -Πω πω, θα μου δώσεις λίγη;
    -Εσύ τι θα μου δώσεις; λέει το μποζόνιο
    -Κοίτα, υπόσχομαι να σου βρω δουλειά.
    -Μα έχω δουλειά.
    -Τι δουλειά;
    -Δίνω μάζα.
    -Και πόσο δουλεύεις;
    -24 ώρες το 24ωρο, 365 μέρες το χρόνο ...
    -Θα σου βρω δουλειά να δουλεύεις 8ωρο, Δε - Πα και το καλοκαίρι 15 μέρες άδεια.
    -Ααα, κάνει χαρούμενο το μποζόνιο, ωραία, πότε αρχίζω;
    -Μόλις μου δώσεις μίζα.
    Μπερδεύεται το μποζόνιο.
    -Εγώ μάζα δίνω, μίζα δεν έχω.
    -Είδες, είσαι άχρηστο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στους ολυμπιακούς αγώνες των πολυεθνικών
    η υποκρισία περισσεύει

    Τελικά θα γίνει παράδοση: Παραμονές της έναρξης των Ολυμπιακών αγώνων να γινόμαστε μάρτυρες κωμικοτραγικών γεγονότων. Το 2004 παρακολουθήσαμε σκηνοθετημένα ατυχήματα από τους «εθνικούς ήρωες», τους ποτισμένους με τα «μαγικά φίλτρα» των φαρμακοβιομηχανιών και ασυναρτησίες για την φυλετική ανωτερότητα των Ελλήνων. Σήμερα, παρακολουθούμε ένα κακόγουστο θέατρο με αφορμή τα ρατσιστικά σχόλια μιας αθλήτριας.

    Τα γεγονότα είναι γνωστά: Μια αθλήτρια, θαυμάστρια του Κασιδιάρη, έγραψε ηλίθια, ρατσιστικά «αστεία» σε σελίδα κοινωνικής δικτύωσης, προκαλώντας την οργή κάθε δημοκρατικού πολίτη. Την υγιή αντίδραση της κοινωνίας διαδέχτηκε η υποκριτική «ευαισθησία» του συστήματος: Το ΠΑΣΟΚ και η ΔΗΜΑΡ κατελήφθησαν από …ιερή αγανάκτηση! Φιλοβασιλικοί παράγοντες του «αθλητισμού» προεξόφλησαν τον αποκλεισμό της και όλα αυτά στο όνομα του «ολυμπιακού ιδεώδους» και της «συναδέλφωσης των λαών» που, υποτίθεται, προωθούν οι αγώνες.

    Υποκριτές! Μιλάνε αυτοί που γεννούν με την πολιτική τους το ρατσισμό, αυτοί που συναγελάζονται με τους κασιδιάρηδες, αυτοί που κλείνουν τα μάτια στις καθημερινές ρατσιστικές επιδρομές της αστυνομίας και των φασιστών.

    Όλοι αυτοί που έχουν νομιμοποιήσει την πιο ρατσιστική πολιτική κατά των μεταναστών, που ξεριζώνουν εκατομμύρια ανθρώπους από τη γη τους για να γίνουν αντικείμενο εκμετάλλευσης, που κλείνουν τα μάτια και προωθούν τις δολοφονικές επιθέσεις κατά των μεταναστών και των προσφύγων σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, δήθεν αγανάκτησαν με το ρατσισμό της Παπαχρήστου.

    Το κυριότερο, για ποια «ιδεώδη», ποια «εκεχειρία» και ποια «συναδέλφωση» μιλούν με αφορμή τους ολυμπιακούς αγώνες; Οι αγώνες αυτοί είναι ένα τεράστιο πανηγύρι των πολυεθνικών, της ντόπας, του εθνικισμού και του ανταγωνισμού για τα πριμ. Ένα τεράστιο ιδεολογικό πλυντήριο των εγκλημάτων των ιμπεριαλιστών. Την ώρα που ο πλανήτης βυθίζεται στην εξαθλίωση και το αίμα τρέχει ποτάμι στη Συρία, στο Αφγανιστάν, στο Ιράκ και αλλού αυτοί στήνουν ζωοπανήγυρη! Η δήθεν «μηδενική ανοχή» στο ρατσισμό έχει κύριο σκοπό να προστατεύσει την εικόνα των πολυεθνικών χορηγών που πουλάνε «ολυμπιακά ιδεώδη»!

    Δεν είναι δικός μας αυτός ο «αθλητισμός». Τη συναδέλφωση των λαών δεν την προωθεί η φωλιά απατεώνων και φασιστών που αποκαλείται «Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή». Η συναδέρφωση των λαών χτίζεται με τους κοινούς αγώνες για ειρήνη και κοινωνική δικαιοσύνη. Η λάμψη από τη, χιτλερικής έμπνευσης, περιφορά της ολυμπιακής φλόγας δεν πρέπει να κρύψει την αθλιότητα του κόσμου τους.
    ΑΝΤΑΡΣΥΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΚΙ ΑΛΛΑ ΣΧΟΛΙΑ...

    [...]Γιατί η κυρία Παπαχρήστου δεν έχει το δικαίωμα να εκφράζεται ελεύθερα; Επειδή είναι υπάλληλος. Έχει αφεντικά και έχει χορηγούς.

    Οι πρωταθλητές πληρώνονται από το Κράτος και τους χορηγούς.

    Οι προσωπικές απόψεις των πρωταθλητών -αυτών των υπερανθρώπων των σταδίων που δεν έχουν σχέση με τον αθλητισμό και τους αθλητές- δεν αφορούν κανέναν.

    Κανείς δεν τους πληρώνει για να μιλάνε. Δουλειά τους είναι να «ανεβάσουν την Ελλάδα στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου και να κάνουν περήφανους όλους τους Έλληνες».

    Η υπάλληλος Παπαχρήστου -το προϊόν Παπαχρήστου- έγραψε ένα ρατσιστικό αστείο στο twitter που εξόργισε πολλούς καταναλωτές.

    Αυτό ενοχλεί τους χορηγούς της κυρίας Παπαχρήστου όχι επειδή είναι αντιρατσιστές -μπορεί να είναι και ναζιστές- αλλά επειδή οι πωλήσεις των προϊόντων τους μπορεί να επηρεαστούν αρνητικά από την ταύτισή τους με την κυρία Παπαχρήστου.

    Τα ρατσιστικά σχόλια -ακόμα και ως αστεία- αποκλείουν κάποιους καταναλωτές.

    Επίσης, η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή έχει να κάνει μπίζνες -γιατί μόνο μπίζνες είναι οι Ολυμπιακοί Αγώνες-, οπότε δεν μπορεί να παρουσιάσει στους αγώνες μια πρωταθλήτρια που χαλάει τη σούπα των ιδεωδών του Ολυμπισμού, που υπάρχουν, βέβαια, μόνο στη φαντασία του παγκόσμιου καταναλωτικού κοινού.

    Άρα, ο αποκλεισμός της κυρίας Παπαχρήστου από τους Ολυμπιακούς Αγώνες δεν οφείλεται στο ρατσιστικό αστείο που έγραψε αλλά στο ότι έχει αφεντικά και χορηγούς. Α ναι, και εκπροσωπεί την Ελλάδα. Αυτό πού το βάζεις; [...]
    [...]Προσωπικά, δεν καταδέχομαι να βρίσω έναν άλλο χρήστη στα social media – του ρίχνω ένα μπλοκ και τελειώνω. Καλά, μπορεί να του ρίξω και κάνα μπινελίκι -αν μου τα κάνει μπαλόνια- αλλά ο στόχος μου είναι οι εξουσίες. Γιατί να την πέσω σε έναν άγνωστο χρήστη ή σε έναν τυχαίο δημοσιογράφο ή μπλόγκερ, όταν μπορώ να την πέσω στον Σαμαρά, τον Βενιζέλο και τον Μπόμπολα; Τι νόημα έχει; Είναι χάσιμο χρόνου.[...]

    [...]Βέβαια, οι περισσότεροι πρωταθλητές είναι από φτωχές οικογένειες και δεν είχαν άλλο τρόπο να καταφέρουν κάτι στη ζωή τους – αν δεν είσαι φτωχός και χωρίς άλλη ελπίδα, δεν πας να γίνεις όργανο κρατικής και εθνικής προπαγάνδας, ούτε κάνεις το σώμα σου χημείο γιατί ξέρεις πως μπορεί να τα τινάξεις ή να βγάλεις τέσσερα βυζιά και πέντε αρχίδια.

    Στα χρόνια που πέρασαν, οι περισσότεροι Έλληνες πρωταθλητές ήταν μέρος αυτής της μιντιακής μπουζουκοκατάστασης και τους βλέπαμε σαν γλάστρες στις εκπομπές της κάθε Μενεγάκη ή να πετάνε λουλούδια στον Αντώνη Ρέμο. Λούμπεν πρωταθλητές.[...]
    [...]Από την άλλη, ο Αντώνης Νικοπολίδης έβγαλε πρόσφατα βιβλίο. Να μιλήσει δεν μπορούσε ο Νικοπολίδης, έγραψε και βιβλίο. Και πάνε οι άλλοι και το αγοράζουν. Γιατί, σου λέει, δεν μπορεί να ήταν μόνο αυτό που βλέπαμε στα γήπεδα ο Νικοπολίδης. Κάτι μας έκρυβε όλα αυτά τα χρόνια. Ή μπορεί να μην τον άφηναν να μας το πει ο Κόκκαλης και ο Βαρδινογιάννης. Βέβαια, σε κάποιους πρωταθλητές ή σούπερ αθλητές συγχωρείται το να έχουν άποψη. Αν τον κυνηγούν τον πρωταθλητή 1500 χορηγοί που τον θέλουν αποκλειστικά δικό τους, του επιτρέπεται να είναι και αναρχοκομουνιστής και να βρίζει την κυβέρνηση των ΗΠΑ για την ιμπεριαλιστική πολιτική της[...]
    [...]Κάποιοι λένε πως και οι φίλαθλοι και οι οπαδοί λένε ρατσιστικά συνθήματα, οπότε είναι υποκρισία να σε πειράζει το σχόλιο της Παπαχρήστου. Ναι, αλλά οι οπαδοί είναι πελάτες, δεν είναι υπάλληλοι. Και ο πελάτης -λένε οι καπιταλιστές- έχει πάντα δίκιο. Γι’ αυτό οι ομάδες αλλάζουν συχνά παίκτες αλλά ποτέ οπαδούς.[...}

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Επτά στους δέκα Ευρωπαίους, δηλαδή ποσοστό 71%, θεωρούν ότι υπάρχει μεγαλύτερος πλέον κίνδυνος να αντιμετωπίσουν οικονομικά προβλήματα λόγω της κρίσης.

    Η αβεβαιότητα των Ευρωπαίων, η οποία μεγαλώνει όσο περνά ο καιρός, αποτυπώνεται στη δημοσκόπηση που διενεργήθηκε για λογαριασμό της Credit Agricole Assurances.

    Βάσει της δημοσκόπησης του ινστιτούτου Ipsos-Logica Business, μόνο το 17% πιστεύει ότι ο κίνδυνος είναι σήμερα μικρότερος σε σχέση με την προηγούμενη πενταετία.

    Η δημοσκόπηση δημοσιεύεται στη γαλλική εφημερίδα "Le Monde" και αποκαλύπτεται ότι σχεδόν ένας στους δύο (ποσοστό 56%) φοβάται ότι υπάρχει κίνδυνος να χάσει τη δουλειά του και μόνο το 20% αισθάνεται εργασιακή ασφάλεια.

    Οι οικονομικές δυσκολίες έρχονται πρώτες, με ποσοστό 44%, στο ερώτημα ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος των ερωτηθέντων και ακολουθούν οι ασθένειες (40%) και η ανεργία (39%).

    Η δημοσκόπηση διενεργήθηκε στο διάστημα 2-5 Μαΐου, μέσω Διαδικτύου, σε δείγμα 7.245 ατόμων από τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία, τη Βρετανία, την Ελλάδα και την Πολωνία.

    Στο ερώτημα αν οι δυσκολίες αποτελούν κίνητρο ή απειλή που πρέπει να την αποφύγουν, το 77% των Ελλήνων απάντησε ότι είναι κίνητρο, ενώ το 57% των Γερμανών και το 62% των Γάλλων θα προτιμούσαν να τις αποφύγουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή