Τετάρτη 19 Μαρτίου 2014

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΩΝ ΕΛΜΕ


Όλοι στην Απεργία 19-20-21 Μάρτη
 & στις κινητοποιήσεις από 17 ως 21 Μάρτη

Η Γενική Συνέλευση στις 15/3 αποφάσισε σε γενικές γραμμές το ακόλουθο πρόγραμμα δράσης της ομοσπονδίας με κύρια αιχμή την αποτροπή των απολύσεων:
1. Απεργούμε στις 19 (Τετάρτη), 20 (Πέμπτη) και 21 Μαρτίου (Παρασκευή). Η απόφαση εγκρίθηκε από το 74,3% των ΕΛΜΕ ή από το  76,4% των ψήφων.
2.    Πρόγραμμα κινητοποιήσεων με κεντρικές και τοπικές δράσεις:
Α. Δευτέρα 17/3, στις 2μμ, συγκέντρωση στην Πλατεία Κλαυθμώνος. Θα συμμετέχουν και εκπαιδευτικοί από άλλες περιοχές της χώρας με αποφάσεις των ΕΛΜΕ. Κηρύσσονται διευκολυντικές στάσεις εργασίας 11πμ - 2μμ & 2μμ - 5μμ. Το απόγευμα θα γίνει συγκέντρωση στο Υπουργείο Παιδείας, την ώρα συνάντησης με τον Υπουργό, 5μμ περίπου.
Β.  Δευτέρα και Τρίτη 17 γίνονται περιοδείες στα σχολεία του ΔΣ με την επιτροπή αγώνα  για  ενημέρωση των συναδέλφων για την αναγκαιότητα της μαζικής συμμετοχής τους στην απεργία.
Συνάντηση του ΔΣ με την επιτροπή αγώνα  την Τρίτη στις 2μμ στα γραφεία της ΕΛΜΕ για να οργανωθούν οι δράσεις των επόμενων ημερών. Στόχος, να μείνουν τα σχολεία κλειστά.
Γ. Τετάρτη, 19/3, πρώτη ημέρα της απεργίας, μοιράζουμε υλικό σε κεντρικά σημεία του Δήμου Φυλής και συμμετέχουμε στη συγκέντρωση στην Αθήνα, στις 11πμ, στην Πλ. Κλαυθμώνος.
Δ.  Πέμπτη, 20/3, δεύτερη ημέρα της απεργίας, τοπικές δράσεις και συμμετοχή στην πανελλαδική συγκέντρωση στην Πλ. Κλαυθμώνος στη 1μμ.
Ε. Παρασκευή, 21/3, τρίτη ημέρα της απεργίας, πανελλαδική συγκέντρωση στην Πλ. Κλαυθμώνος στις 11πμ & στο Υπουργείο Παιδείας  στις 3μμ όπου θα πραγματοποιηθεί  σεμινάριο για την «επιμόρφωση» των σχολικών συμβούλων – αξιολογητών. Για τη διευκόλυνση συμμετοχής των συναδέλφων από άλλες ΕΛΜΕ στην Αθήνα το διήμερο 20-21/3, θα οργανωθεί η μεταφορά κι η διαμονή τους από τις ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ.
ΣΤ.  Σάββατο, 22/3, συμμετοχή στις κινητοποιήσεις στο κέντρο της Αθήνας ενάντια στον πάσης φύσης αυταρχισμό, ρατσισμό και φασισμό.
Ζ.  Καλούνται οι ΕΛΜΕ να αναλάβουν κινηματικές δράσεις στις 25 Μαρτίου αναδεικνύοντας τα προβλήματα της εκπαίδευσης στην τοπική κοινωνία.
Η.  Οι ΕΛΜΕ δημιουργούν κέντρα αγώνα σε κάθε περιοχή.
Θ.  Το επόμενο διάστημα θα πραγματοποιηθούν νέες Γ. Συνελεύσεις μετά από εκτίμηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ. Ο αγώνας μας συνεχίζεται ενάντια στην αξιολόγηση, τη διάλυση του Λυκείου, τις καταργήσεις σχολείων και την αύξηση του ωραρίου.

Κανένας μόνος του σ’ αυτόν τον αγώνα, κανένας απολυμένος στις 22 Μάρτη
Μπορούμε να  σταματήσουμε τη διάλυση της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας


Δευτέρα 3 Μαρτίου 2014

Η 7η ΓΣ της ΕΛΜΕ & οι αποφάσεις της ΟΛΜΕ


Αποφάσεις της 7ης ΓΣ και της ΟΛΜΕ 
 
Mέτωπο Αγώνα Ρήξης και Ανατροπής 
  για τη διασφάλιση της Δημοκρατίας, της Δημόσιας Παιδείας, 
της Εργασίας και όλων των δημόσιων και κοινωνικών αγαθών

Την Τετάρτη, 26/2, έγινε η 7η ΓΣ από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Ήταν παρόντες 60 συνάδελφοι (διευρυμένο ΔΣ). Στο τέλος, οι αποφάσεις ψηφίστηκαν από το ΔΣ ομόφωνα από τα 6 μέλη που ήταν παρόντα. Εγκρίθηκε η εισήγηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ και το πρόγραμμα δράσης. Την Πέμπτη, 27/2, έγινε η Συνέλευση των εκπροσώπων των ΕΛΜΕ πανελλαδικά. 
(Οι αποφάσεις που πάρθηκαν εκεί ακολουθούν παρακάτω με πλάγια κι υπογραμμισμένα γράμματα).

·         Στο πρόγραμμα δράσης θα γίνει προσθήκη για νέα ΓΣ την Παρασκευή, 14/3, και Συνέλευση των εκπροσώπων των ΕΛΜΕ το Σάββατο, 15/3. Με αυτόν τον τρόπο θα αποτιμηθεί η συγκυρία ώστε να οριστικοποιηθεί η 5ήμερη από 17/3 έως 21/3. Βασικά στοιχεία που πρέπει να ληφθούν υπόψη είναι η συμμετοχή στη 48ωρη στις 13/3 – 14/3, το αν κι άλλοι κλάδοι θα κινητοποιηθούν από 17/3 έως 21/3 και ποιες θα είναι οι εξελίξεις σε ό, τι αφορά τους διαθέσιμους.
·         Την Πέμπτη, 6/3, οργανώνεται Πανελλαδικό συλλαλητήριο στην Αθήνα. Θα υπάρχει 3ωρη στάση εργασίας (11 – 2 μ.μ. και 2 – 5 μ.μ.)

Επίσης, τέθηκαν τα εξής θέματα κατά τη διάρκεια της συνέλευσης:

·         Απόκρουση της αξιολόγησης με όποια μορφή και αν παρουσιάζεται. Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου που αφορά την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Με συλλογικές διαδικασίες συνεχίζουμε, μαζί  με τους συναδέλφους της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, τον αγώνα που ξεκίνησε στους συλλόγους διδασκόντων για την ακύρωση της αξιολόγησης στην πράξη. Επιβεβαιώνουμε την πρόσφατη απόφαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ για την αξιολόγηση και υλοποιούμε με συγκεκριμένα μέτρα την ουσιαστική κάλυψη των συναδέλφων που θα διαφωνήσουν με την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση. Κηρύσσεται ανοικτή στάση εργασίας από ΟΛΜΕ-ΕΛΜΕ για την στήριξη αυτών και των συλλόγων τους. Διαγράφονται από το σωματείο όσοι επιλέγουν συνειδητά να αντιπαρατεθούν στις αποφάσεις του κλάδου και μηδενίζονται στις κρίσεις των στελεχών εκπαίδευσης. Σχετικό ψήφισμα υιοθετήθηκε ομόφωνα από τους εκπροσώπους των ΕΛΜΕ.
· Όχι στην υλοποίηση της παρακολούθησης και του φακελώματος μέσω του myschool και στήριξη της θέσης της ΟΛΜΕ στο θέμα αυτό.

·     Η κατάργηση του νόμου για την αναδιάρθρωση του Λυκείου. Να μην εφαρμοστεί καμιά πλευρά του στους μαθητές της φετινής Α΄ Λυκείου (πανελλαδικές και τρόπος προαγωγής).
·      Να ζητηθεί η ίδρυση και λειτουργία των καταργημένων ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ και πάλι από το Σεπτέμβριο, όπως αυτό διατυπώθηκε πρόσφατα από την ΟΛΜΕ.
·   Κινητοποίηση στις παρελάσεις την 25η Μαρτίου για την υποστήριξη των δίκαιων αιτημάτων των εκπαιδευτικών κι όλης της κοινωνίας.
·  Ανοικτό το ενδεχόμενο για κινητοποιήσεις στις εξετάσεις το Μάιο για την υποστήριξη των δίκαιων αιτημάτων μας. 
                              Όταν η αδικία γίνεται νόμος,                           
                     τότε η αντίσταση είναι ο μόνος δρόμος

Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2014

Δημόσια και δωρεάν Παιδεία – Μόνιμη και σταθερή εργασία


Κανένας καθηγητής κι εργαζόμενος στο Δημόσιο
να μη βρεθεί  απολυμένος στις 23 Μαρτίου
Κανένας μαθητής διωγμένος από το σχολείο


Συμμετέχουμε όλοι:
 
    Στην παρέμβαση στο συγκρότημα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ-ΣΕΚ Ιλίου στη Λεωφόρο Χασιάς, την Τετάρτη, 5/2, στις 8πμ. Συνδιοργανώνεται από: το Συντονιστικό των Διαθεσίμων, τη Γ΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής και την ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής (3ωρη διευκολυντική στάση 8πμ-11πμ).

  Στην 24ωρη απεργία την Παρασκευή, 7/2, συμμετέχοντας:
στην παρέμβαση της ΕΛΜΕ στο ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ Άνω Λιοσίων στις 8πμ.
στη συγκέντρωση των εργαζομένων στα Προπύλαια στις 11πμ.


Η κυβέρνηση το καλοκαίρι κατάργησε 51 ειδικότητες  καθηγητών ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ με κύριο στόχο την απόλυσή τους και κυρίως το ξεπούλημα του πιο εύρωστου κομματιού της δημόσιας τεχνικής εκπαίδευσης στους ιδιοκτήτες των ΙΕΚ, των νέων ΣΕΚ και των κολεγίων. Έτσι, περίπου 20000 μαθητές υποχρεώθηκαν ή να εγκαταλείψουν τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ ή να αλλάξουν ειδικότητα ή να χάνουν ως τώρα 100άδες ώρες μαθημάτων αφού 2500 καθηγητές τους τέθηκαν σε διαθεσιμότητα. Από αυτούς σήμερα 1845 παραμένουν σε διαθεσιμότητα ως τις 22 Μαρτίου. …Οι κυβερνητικοί αξιολόγησαν με τα δικά τους κριτήρια και έδρασαν.

Η κυβέρνηση αδιαφορεί τελείως για τους μαθητές που από το Σεπτέμβριο του 2013 ως τώρα χάνουν 100άδες ώρες κυρίως πανελλαδικών μαθημάτων με κίνδυνο να μην μπορούν ουσιαστικά να δώσουν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Είναι η ίδια κυβέρνηση, που θέλει να βελτιώσει την παιδεία με τις ψευτοαξιολογήσεις και επιχειρεί να λύσει το τεράστιο πρόβλημα, που δημιούργησε, με καθυστέρηση 5 μηνών με το να προσλάβει:
1.  Εκπαιδευτές ενηλίκων στα δημόσια ΙΕΚ ως ωρομίσθιους ακόμη και 20 ωρών με μπλοκάκι. Δεν έχουν διδακτική εμπειρία στη β/βάθμια εκπ/ση, αλλά θα τους αποσπάσει, αν τους βρει, σε ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ.
2.   Καθηγητές, που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, ως ωρομίσθιοι ακόμη και 20 ωρών στις θέσεις που κατείχαν πριν σε ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ.
3.  Εκπαιδευτικούς μέσω ΜΚΟ με το νέο καταστροφικό θεσμό των «ωφελούμενων» με ελάχιστη ή μηδενική ασφάλιση και με μισθό το πολύ ως 490 ευρώ ως 5-6μήνες. Έχουν έλθει στα σχολεία τέτοιοι εργαζόμενοι επιστάτες-φύλακες και καθαρίστριες.
Αυτό είναι το μέλλον που στήνουν για όλους μας. Υλοποιείται μπροστά στα μάτια μας, μέσα στα σχολειά μας, πάνω στους συναδέλφους μας. Είναι το μέλλον της «αξιολόγησής» τους και της «αξιοκρατίας» τους.

Με το νόμο 4186 ( 9ος του 2013) κλείνει η ΕΠΑΣ Άνω Λιοσίων και οι άλλες 101 ΕΠΑΣ πανελλαδικά. Αυτό σε συνδυασμό με την αποδυνάμωση των ΕΠΑΛ λόγω της κατάργησης των πιο εύρωστων ειδικοτήτων τους το καλοκαίρι, οδηγεί σε μεγάλη συρρίκνωση, συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων της δημόσιας τεχνικής εκπαίδευσης, των ΕΠΑΛ, των ΕΠΑΣ και των παλαιών ΣΕΚ (Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων). Η επίθεση στην τεχνική εκπαίδευση ολοκληρώνεται με τη λειτουργία των νέων μεταγυμνασιακών  ΣΕΚ (Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης) και τη βίαιη στροφή των αποφοίτων του γυμνασίου σε αυτές ώστε να αποτελέσουν ένα απαίδευτο, φτηνό και αναλώσιμο εργατικό δυναμικό. Ανάλογο σκηνικό έχει στηθεί με τον ίδιο νόμο και για τα γενικά λύκεια. Οι πανελλαδικού τύπου εξετάσεις και η εντατικοποίηση των σπουδών θα αυξήσει ιδιαίτερα τη σχολική εγκατάλειψη με αποτέλεσμα νέες συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, οι οποίες παρασκηνιακά υπολογίζονται σε 1600 περίπου.

Οι κυβερνητικοί αξιολόγησαν και έδρασαν διαλύοντας τη λυκειακή βαθμίδα. Και οι συνάδελφοι, που θα βρεθούν μετέωροι, ή θα μπουν σε διαθεσιμότητα-απόλυση ή θα κατευθυνθούν στα γυμνάσια διεκδικώντας τις θέσεις όσων υπηρετούν εκεί. Αξιολόγησαν και τους μαθητές και με τη βία τους διώχνουν από το σχολείο όταν η ανεργία των νέων είναι κοντά στο 60%.

Αν στις 23 Μαρτίου έχουμε απολύσεις συναδέλφων, τότε αργά ή γρήγορα θα έλθει κι η δική μας σειρά. Οι απολύσεις αυτές αποτελούν βαθύτατα πολιτικό ζήτημα, είναι αντισυνταγματικές, κτυπούν την οργανικότητα και τη μονιμότητα. Για όλους τους λόγους, που αναφέρθηκαν στο κείμενο αυτό, θα πρέπει να αποτρέψουμε με τους αγώνες μας τις απολύσεις και τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης

Δημόσια και δωρεάν Παιδεία – Μόνιμη και σταθερή εργασία
Όχι στην αξιολόγηση-χειραγώγηση των καθηγητών,
όχι στην κατηγοριοποίηση-κατάργηση των σχολείων


Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2014

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ & ΤΟ ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ για το ΔΣ της ΕΛΜΕ

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ & ΚΑΛΗ ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΤΟ 2014


  Αναπτύσσεται το Mέτωπο Αγώνα Ρήξης και Ανατροπής
για την υπεράσπιση της Δημόσιας Παιδείας και της Εργασίας



Είναι θετικά κι ελπιδοφόρα τα αποτελέσματα στην ΕΛΜΕ στις 20/12. Μετά τη μαζική εκλογοαπολογιστική ΓΣ με πάνω από 90 άτομα, η συμμετοχή αυξήθηκε κατά 13 ψηφίσαντες από τις προηγούμενες εκλογές για το ΔΣ το Δεκέμβριο του 2012 κι αυτό όταν υπήρξε μείωση των συναδέλφων, που διδάσκουν κάθε χρονιά στα σχολεία της περιοχής, κατά 35 άτομα περίπου (διαθεσιμότητα, συνταξιοδότηση, μετάταξη, μετάθεση) διαμορφώνοντας τον αριθμό τους γύρω στους 270.

Οι 2 παρατάξεις που εκπροσωπούνται στο νέο ΔΣ, η Ενότητα Αριστερών Καθηγητών (ΕΑΚ) και η ΕΣΑΚ-ΔΕΕ (ΠΑΜΕ), αύξησαν αρκετά τα ποσοστά τους από τις προηγούμενες εκλογές για το ΔΣ. Η ΕΑΚ για πρώτη φορά εκλέγει 6 από τα 7 μέλη σε αυτό, γεγονός σπάνιο στις ΕΛΜΕ πανελλαδικά και αυξάνει τη δύναμή της κατά 10%. Το ΠΑΜΕ εκλέγει για 3η συνεχή χρονιά εκπρόσωπό του στο ΔΣ και σταθεροποιείται ως υπολογίσιμη δύναμη στο σωματείο. Η ΔΑΚΕ, μετά την ΠΑΣΚ, χάνει κι αυτή την έδρα της για 1η φορά από τότε που άρχισε να εκπροσωπείται σε αυτό. Η σοβαρή κρίση του κυβερνητικού συνδικαλισμού στον κλάδο μας συνεχίζεται και αυτό χρειάζεται να αποβεί άμεσα προς όφελος των συναδέλφων συνολικά και του μαζικού τους κινήματος κόντρα στις επιδιώξεις για συγκρότηση νέων ισχυρών γραφειοκρατιών που θα μπορούν πάλι να τους ποδηγετούν.

Η μεγάλη επιτυχία της ΕΑΚ με τις 6 έδρες φαίνεται να οφείλεται κυρίως στην προσπάθεια που έκανε να εκφράσει τις αγωνίες και τις ανάγκες όλων των συναδέλφων και να υλοποιήσει σε διάρκεια τις επιδιώξεις της απεργιακής επιτροπής κατά την απεργία διαρκείας του Σεπτεμβρίου μαζί με τις άλλες δυνάμεις που συμμετείχαν σε αυτή. Συνέβαλε στη μετεξέλιξη της επιτροπής σε επιτροπή Αγώνα και αυτό αποτυπώθηκε και στην περίοδο των εκλογών με τη διαμόρφωση Μετώπου Αγώνα Ρήξης και Ανατροπής που οδήγησε στη συγκρότηση του πιο πολυπληθούς ψηφοδελτίου στην ιστορία της ΕΛΜΕ με 37 συμμετέχοντες.

Αυτό που θέλουμε να τονιστεί είναι η ανάγκη να διαμορφωθεί αυτό το ισχυρό μέτωπο που προαναφέραμε. Δηλαδή, μια μαζική, δυναμική απάντηση των εργαζομένων κόντρα στις τρομοκρατικές επιθέσεις του κεφαλαίου. Γι΄ αυτόν τον σκοπό θεωρούμε σημαντικό να υπάρχουν σαφείς θέσεις και στόχοι, αλλά δίχως δογματισμό και αγκυλώσεις. Και, όταν καταφέρουμε να ξεκουμπιστούν οι σημερινοί κυβερνητικοί, έπειτα το μέτωπο θα είναι εξίσου αναγκαίο, αν όχι πιο πολύ, για τη διεκδίκηση των αληθινά εργατικών δικαιωμάτων. 

Τώρα, η ευθύνη όλων είναι μεγάλη μπροστά στα πολύ κρίσιμα ζητήματα που υπάρχουν. Συγχωνεύσεις-καταργήσεις, αξιολόγηση, το μέλλον των διαθεσίμων, νέες απολύσεις, αναγκαστικές τοποθετήσεις, διώξεις, αυταρχισμός, υλοποίηση του αποκρουστικού «νέου λυκείου». Όλοι μέσα από το σωματείο μπορούμε να παλέψουμε για το δικαίωμα στη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία και στην Εργασία και να νικήσουμε. 


ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΙΨΗΦΟΙ  ΠΟΣΟΣΤΟ  
ΕΔΡΕΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΡ/ΡΩΝ ΚΑ/ΤΩΝ12883,66%
6

ΕΣΑΚ-ΔΕΕ
 1912,42%1

ΔΑΚΕ
  63,92%0